ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Προς τους αξιότιμους:
Υπουργό Οικονομικών κ. Γεώργιο Παπακωνσταντίνου
Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κύριο Χαράλαμπο Καστανίδη
Την Πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων κυρία Βασιλική Παπανδρέου
Τον κ. Μάρκο Μπόλαρη, Βουλευτή, Εισηγητή του ν/σχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων
Προς όλους τους κ.κ. Βουλευτές μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων
Θεσσαλονίκη, 10.2.2011
Αξιότιμοι/ Αξιότιμες κυρίες και κύριοι,
Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος που συνήλθε στη Λάρισα στις 6.2.2011, ύστερα από διακοπή των εργασιών της στη Θεσσαλονίκη , μετά και την ακρόαση του εκπροσώπου της και Προεδρεύοντα της Ολομέλειας στη συνεδρίαση της Επιτροπής στις 3 Φεβρουαρίου 2011 , αφού ενημερώθηκε για το περιεχόμενο της συζήτησης ενώπιον της Επιτροπής, και αφού συζήτησε διεξοδικά όλες τις πτυχές του νομοσχεδίου , που επιγράφεται "Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας. Κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» αποφάσισε να επαναλάβει τις θέσεις της για συζητούμενο νομοσχέδιο, όπως αυτές καταγράφτηκαν στο Δελτίο Τύπου στη Θεσσαλονίκη στις 25.1.2011 .
Αναφέρομαι στο από 8.2.2011 έγγραφο, το οποίο σας έχουμε ήδη αποστείλει επαναλαμβάνοντας τις θέσεις που διατυπώνονται εκεί.
Με συνοπτικό και εύληπτο τρόπο σας θέτουμε υπόψη ακόμα και τη νομοτεχνική διατύπωση των θέσεων μας.
Συγκεκριμένα:
Υποστηρίζουμε:
1. Την άρνηση του έγγραφου τύπου ως μοναδικού αποδεικτικού μέσου του ύψους της συμφωνίας για την αμοιβή του δικηγόρου.
2. Την ανάγκη, σε κάθε περίπτωση, να διατηρήσουν οι περιφερειακοί σύλλογοι τα έσοδα (παρακρατήσεις από τα γραμμάτια) από παραστάσεις δικηγόρων άλλων πρωτοδικείων σε πολιτικές ή διοικητικές υποθέσεις χωρίς όμως να επιβαρύνονται οι εντολείς.
3. Την ανάγκη να αποτραπεί η επαναφορά της δεύτερης εγκατάστασης ή του υποκαταστήματος, τα οποία στο προτεινόμενο νομοσχέδιο κατ' αρχήν δεν επιτρέπονται, από το "παράθυρο" μέσω των διατοπικών δικηγορικών αστικών εταιρειών ή εταιρειών "χταπόδια". Εφόσον καταργούνται οι γεωγραφικοί περιορισμοί δεν έχει κανένα νόημα η σύσταση μιας πολυπλόκαμης εταιρείας με έδρα σε ένα Πρωτοδικείο και αόριστο αριθμό μελών (ενδεχόμενα και εκατοντάδων) σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Οδηγούμαστε σε πανελλαδικού χαρακτήρα ολιγοπωλιακά "καρτέλ" στην αγορά νομικών υπηρεσιών, που θα ελέγχουν την αγορά νομικών υπηρεσιών, ακόμα και τη νομολογία και θα νοθεύουν την αρχή του υγιούς ανταγωνισμού.
4. Την ανάγκη να διαφυλαχθεί ένα ελάχιστο επίπεδο αμοιβών για τους δικηγόρους ιδιαίτερα έναντι των ισχυρών εντολέων (Τραπεζών, ασφαλιστικών εταιρειών και κατασκευαστικών επιχειρήσεων), οι οποίοι πιέζουν ασφυκτικά για μειώση του δικού τους "μισθολογικού" κόστους σε βάρος της μέχρι σήμερα ελάχιστα συμφωνημένης (και μέχρι σήμερα) υποχρεωτικής αμοιβής, που προβλέπεται στις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις.
Για τους λόγους αυτούς προτείνονται ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ οι ακόλουθες διατυπώσεις:
Α) Αρθρο 5 παρ. 6 του νομοσχεδίου
Το άρθρο 92 παρ.1 Κ.Δ. να επαναδιατυπωθεί ως εξής:
«1.Τα της αμοιβής του Δικηγόρου ορίζονται ελεύθερα με συμφωνία (ΣΣ : ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ προφορική ή γραπτή, το οποίο σημαίνει ότι παύει να είναι αποκλειστικός τύπος και μοναδικό αποδεικτικό μέσο για το ύψος της αμοιβής το γραπτό κείμενο) τούτου και του εντολέως του ή του αντιπροσώπου αυτού, η οποία περιλαμβάνει είτε την όλη διεξαγωγή της δίκης, είτε μέρος ή κατ’ιδίαν πράξεις αυτής, ή κάθε άλλης φύσεως νομικής εργασίες και δεν υπολείπεται από τις οριζόμενες με τα κατωτέρω νόμιμες αμοιβές. Οριζόμενες από διατάξεις αναγκαστικού........
Β) Αρθρο 5 παρ. 7 του νομοσχεδίου
Το άρθρο 95 παρ.2 εδάφιο πρώτο Κ.Δ. να επαναδιατυπωθεί ως εξής:
«Η συμφωνία περί αμοιβής αποδεικνύεται με κάθε νόμιμο αποδεικτικό μέσο...» ή ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ «...Η έγγραφη συμφωνία δεν αποτελεί συστατικό τύπο της νομιμότητας της δαπάνης για τον πελάτη (εντολέα) του δικηγόρου και η μη ύπαρξή ......
Γ. Αρθρο 5 παρ. 8 του νομοσχεδίου
Το άρθρο 96 παρ. 1 Κ.Δ. να επαναδιατυπωθεί ως εξής:
«1. Ο δικηγόρος για την παράστασή του ενώπιον των δικαστηρίων και των δικαστικών συμβουλίων,..... υποχρεούται να προκαταβάλει στον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο ποσοστό 12% (αντί του «ορισμένου ποσοστού») επί «ποσού αναφοράς» ίσο με το μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος παρακρατούμενο από την προκαταβολή της δικηγορικής αμοιβής και προοριζόμενο, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για: αα) για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των υπηρεσιών του κάθε Συλλόγου, ββ) την απόδοση ως πόρου, στον τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δικηγόρων (ΤΕΑΔ) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ), γγ) την απόδοση ως πόρου στο οικείο Ταμείο Προνοίας ή τους διαδόχους φορείς ή αυτούς που θα συσταθούν στο μέλλον (ΣΣ υπάρχουν ορισμένοι δικηγορικοί σύλλογοι, οι οποίοι δεν έχουν συστήσει ΛΕΑΔ) και δδ) .........
Δ. Στο τέλος της παραγρ. 8, περίπτωσης 1 (άρθρο 5 παρ. 8 νομοσχεδίου) προστίθεται παράγραφος:
«...Οικείος δικηγορικός σύλλογος είναι κατ’ αρχήν ο δικηγορικός σύλλογος του οποίου ο δικηγόρος είναι μέλος. Για τις περιπτώσεις όμως που δικηγόρος επισκέπτεται για την διενέργεια οποιασδήποτε από τις παραπάνω πράξεις την περιφέρεια άλλου, εκτός της έδρας του, δικηγορικού συλλόγου, οικείος είναι ο δικηγορικός σύλλογος της έδρας του δικαστηρίου ή του συμβολαιογράφου όπου ο δικηγόρος πρόκειται να ασκήσει οποιαδήποτε διαδικαστική ή δικαστική πράξη ή να συντάξει σχέδιο εγγράφου ή να συμπράξει σε κάθε πράξη από αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 42 του παρόντος Κώδικα, εξαιρουμένων των περιπτώσεων που ασκεί δικηγορικές πράξεις σε δευτεροβάθμιο Δικαστήριο της Εφετειακής του Περιφέρειας και στα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας, κατά τις οποίες οικείος δικηγορικός σύλλογος είναι αυτός του οποίου ο δικηγόρος είναι μέλος.»
Ε. Αναδιατυπώνεται το περιεχόμενο των παραγράφων 1 & 2 του Π.Δ. 81/2005 (όπως αυτές αναφέρονται στο άρθρο 6 του νομοσχεδίου):
ΑΡΘΡΟ 1
Ίδρυση Δικηγορικής Εταιρείας
1. Δύο ή περισσότεροι δικηγόροι-μέλη του ιδίου ή διαφορετικών δικηγορικών συλλόγων, μπορούν να συστήσουν "Αστική Επαγγελματική Εταιρεία Δικηγόρων" με σκοπό την παροχή δικηγορικών υπηρεσιών σε τρίτους και τη διανομή των συνολικών καθαρών αμοιβών, που θα προκύψουν από τη δραστηριότητά τους αυτή. Κατ’ εξαίρεση, δικηγόροι των δικηγορικών συλλόγων Αθηνών και Πειραιώς μπορούν συστήσουν μεταξύ τους τέτοια εταιρεία.
Προτείνεται η απάλειψη της φράσης "ή διαφορετικών....."
Παρ. 3 άρθρου 6 νομοσχεδίου
"....4. Η απόφαση της δικηγορικής εταιρείας για ίδρυση υποκαταστήματος κλπ....."
Προτείνεται να απαλειφθεί όλη η παράγραφος.
Με τιμή,
Μανόλης Λαμτζίδης
Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης
Προεδρεύων της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας
skouzekaifilonos.gr
Προς τους αξιότιμους:
Υπουργό Οικονομικών κ. Γεώργιο Παπακωνσταντίνου
Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κύριο Χαράλαμπο Καστανίδη
Την Πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων κυρία Βασιλική Παπανδρέου
Τον κ. Μάρκο Μπόλαρη, Βουλευτή, Εισηγητή του ν/σχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων
Προς όλους τους κ.κ. Βουλευτές μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων
Θεσσαλονίκη, 10.2.2011
Αξιότιμοι/ Αξιότιμες κυρίες και κύριοι,
Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος που συνήλθε στη Λάρισα στις 6.2.2011, ύστερα από διακοπή των εργασιών της στη Θεσσαλονίκη , μετά και την ακρόαση του εκπροσώπου της και Προεδρεύοντα της Ολομέλειας στη συνεδρίαση της Επιτροπής στις 3 Φεβρουαρίου 2011 , αφού ενημερώθηκε για το περιεχόμενο της συζήτησης ενώπιον της Επιτροπής, και αφού συζήτησε διεξοδικά όλες τις πτυχές του νομοσχεδίου , που επιγράφεται "Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας. Κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» αποφάσισε να επαναλάβει τις θέσεις της για συζητούμενο νομοσχέδιο, όπως αυτές καταγράφτηκαν στο Δελτίο Τύπου στη Θεσσαλονίκη στις 25.1.2011 .
Αναφέρομαι στο από 8.2.2011 έγγραφο, το οποίο σας έχουμε ήδη αποστείλει επαναλαμβάνοντας τις θέσεις που διατυπώνονται εκεί.
Με συνοπτικό και εύληπτο τρόπο σας θέτουμε υπόψη ακόμα και τη νομοτεχνική διατύπωση των θέσεων μας.
Συγκεκριμένα:
Υποστηρίζουμε:
1. Την άρνηση του έγγραφου τύπου ως μοναδικού αποδεικτικού μέσου του ύψους της συμφωνίας για την αμοιβή του δικηγόρου.
2. Την ανάγκη, σε κάθε περίπτωση, να διατηρήσουν οι περιφερειακοί σύλλογοι τα έσοδα (παρακρατήσεις από τα γραμμάτια) από παραστάσεις δικηγόρων άλλων πρωτοδικείων σε πολιτικές ή διοικητικές υποθέσεις χωρίς όμως να επιβαρύνονται οι εντολείς.
3. Την ανάγκη να αποτραπεί η επαναφορά της δεύτερης εγκατάστασης ή του υποκαταστήματος, τα οποία στο προτεινόμενο νομοσχέδιο κατ' αρχήν δεν επιτρέπονται, από το "παράθυρο" μέσω των διατοπικών δικηγορικών αστικών εταιρειών ή εταιρειών "χταπόδια". Εφόσον καταργούνται οι γεωγραφικοί περιορισμοί δεν έχει κανένα νόημα η σύσταση μιας πολυπλόκαμης εταιρείας με έδρα σε ένα Πρωτοδικείο και αόριστο αριθμό μελών (ενδεχόμενα και εκατοντάδων) σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Οδηγούμαστε σε πανελλαδικού χαρακτήρα ολιγοπωλιακά "καρτέλ" στην αγορά νομικών υπηρεσιών, που θα ελέγχουν την αγορά νομικών υπηρεσιών, ακόμα και τη νομολογία και θα νοθεύουν την αρχή του υγιούς ανταγωνισμού.
4. Την ανάγκη να διαφυλαχθεί ένα ελάχιστο επίπεδο αμοιβών για τους δικηγόρους ιδιαίτερα έναντι των ισχυρών εντολέων (Τραπεζών, ασφαλιστικών εταιρειών και κατασκευαστικών επιχειρήσεων), οι οποίοι πιέζουν ασφυκτικά για μειώση του δικού τους "μισθολογικού" κόστους σε βάρος της μέχρι σήμερα ελάχιστα συμφωνημένης (και μέχρι σήμερα) υποχρεωτικής αμοιβής, που προβλέπεται στις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις.
Για τους λόγους αυτούς προτείνονται ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ οι ακόλουθες διατυπώσεις:
Α) Αρθρο 5 παρ. 6 του νομοσχεδίου
Το άρθρο 92 παρ.1 Κ.Δ. να επαναδιατυπωθεί ως εξής:
«1.Τα της αμοιβής του Δικηγόρου ορίζονται ελεύθερα με συμφωνία (ΣΣ : ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ προφορική ή γραπτή, το οποίο σημαίνει ότι παύει να είναι αποκλειστικός τύπος και μοναδικό αποδεικτικό μέσο για το ύψος της αμοιβής το γραπτό κείμενο) τούτου και του εντολέως του ή του αντιπροσώπου αυτού, η οποία περιλαμβάνει είτε την όλη διεξαγωγή της δίκης, είτε μέρος ή κατ’ιδίαν πράξεις αυτής, ή κάθε άλλης φύσεως νομικής εργασίες και δεν υπολείπεται από τις οριζόμενες με τα κατωτέρω νόμιμες αμοιβές. Οριζόμενες από διατάξεις αναγκαστικού........
Β) Αρθρο 5 παρ. 7 του νομοσχεδίου
Το άρθρο 95 παρ.2 εδάφιο πρώτο Κ.Δ. να επαναδιατυπωθεί ως εξής:
«Η συμφωνία περί αμοιβής αποδεικνύεται με κάθε νόμιμο αποδεικτικό μέσο...» ή ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ «...Η έγγραφη συμφωνία δεν αποτελεί συστατικό τύπο της νομιμότητας της δαπάνης για τον πελάτη (εντολέα) του δικηγόρου και η μη ύπαρξή ......
Γ. Αρθρο 5 παρ. 8 του νομοσχεδίου
Το άρθρο 96 παρ. 1 Κ.Δ. να επαναδιατυπωθεί ως εξής:
«1. Ο δικηγόρος για την παράστασή του ενώπιον των δικαστηρίων και των δικαστικών συμβουλίων,..... υποχρεούται να προκαταβάλει στον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο ποσοστό 12% (αντί του «ορισμένου ποσοστού») επί «ποσού αναφοράς» ίσο με το μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος παρακρατούμενο από την προκαταβολή της δικηγορικής αμοιβής και προοριζόμενο, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για: αα) για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των υπηρεσιών του κάθε Συλλόγου, ββ) την απόδοση ως πόρου, στον τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δικηγόρων (ΤΕΑΔ) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ), γγ) την απόδοση ως πόρου στο οικείο Ταμείο Προνοίας ή τους διαδόχους φορείς ή αυτούς που θα συσταθούν στο μέλλον (ΣΣ υπάρχουν ορισμένοι δικηγορικοί σύλλογοι, οι οποίοι δεν έχουν συστήσει ΛΕΑΔ) και δδ) .........
Δ. Στο τέλος της παραγρ. 8, περίπτωσης 1 (άρθρο 5 παρ. 8 νομοσχεδίου) προστίθεται παράγραφος:
«...Οικείος δικηγορικός σύλλογος είναι κατ’ αρχήν ο δικηγορικός σύλλογος του οποίου ο δικηγόρος είναι μέλος. Για τις περιπτώσεις όμως που δικηγόρος επισκέπτεται για την διενέργεια οποιασδήποτε από τις παραπάνω πράξεις την περιφέρεια άλλου, εκτός της έδρας του, δικηγορικού συλλόγου, οικείος είναι ο δικηγορικός σύλλογος της έδρας του δικαστηρίου ή του συμβολαιογράφου όπου ο δικηγόρος πρόκειται να ασκήσει οποιαδήποτε διαδικαστική ή δικαστική πράξη ή να συντάξει σχέδιο εγγράφου ή να συμπράξει σε κάθε πράξη από αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 42 του παρόντος Κώδικα, εξαιρουμένων των περιπτώσεων που ασκεί δικηγορικές πράξεις σε δευτεροβάθμιο Δικαστήριο της Εφετειακής του Περιφέρειας και στα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας, κατά τις οποίες οικείος δικηγορικός σύλλογος είναι αυτός του οποίου ο δικηγόρος είναι μέλος.»
Ε. Αναδιατυπώνεται το περιεχόμενο των παραγράφων 1 & 2 του Π.Δ. 81/2005 (όπως αυτές αναφέρονται στο άρθρο 6 του νομοσχεδίου):
ΑΡΘΡΟ 1
Ίδρυση Δικηγορικής Εταιρείας
1. Δύο ή περισσότεροι δικηγόροι-μέλη του ιδίου ή διαφορετικών δικηγορικών συλλόγων, μπορούν να συστήσουν "Αστική Επαγγελματική Εταιρεία Δικηγόρων" με σκοπό την παροχή δικηγορικών υπηρεσιών σε τρίτους και τη διανομή των συνολικών καθαρών αμοιβών, που θα προκύψουν από τη δραστηριότητά τους αυτή. Κατ’ εξαίρεση, δικηγόροι των δικηγορικών συλλόγων Αθηνών και Πειραιώς μπορούν συστήσουν μεταξύ τους τέτοια εταιρεία.
Προτείνεται η απάλειψη της φράσης "ή διαφορετικών....."
Παρ. 3 άρθρου 6 νομοσχεδίου
"....4. Η απόφαση της δικηγορικής εταιρείας για ίδρυση υποκαταστήματος κλπ....."
Προτείνεται να απαλειφθεί όλη η παράγραφος.
Με τιμή,
Μανόλης Λαμτζίδης
Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης
Προεδρεύων της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας
skouzekaifilonos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου