ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

Το ιστολόγιο αυτό αποτελεί ένα βήμα ενημέρωσης, συζήτησης και προβληματισμού των δικηγόρων της περιφέρειας και όχι μόνο, για όσα τους απασχολούν επαγγελματικά και άλλα... Ξεκίνησε το 2011, όταν στο χώρο της δικηγορίας, ελάχιστοι ασχολούνταν με την ενημέρωση για ζητήματα που απασχολούσαν τους συναδέλφους. Ο υποφαινόμενος - διαχειριστής - επιχείρησε τότε να δημιουργήσει μια πηγή ενημέρωσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Σιγά σιγά, τα επόμενα χρόνια, προέκυψαν κι άλλες πηγές ενημέρωσης, κάποιες μάλιστα επαγγελματικού επιπέδου. Το νέο τοπίο που διαμορφώθηκε στη διαδικτυακή ενημέρωση, σε συνδυασμό και με τις πολλές ευθύνες που ανέλαβε πλέον ο υποφαινόμενος, άρα τον ελάχιστο χρόνο που διέθετε, είχαν σαν αποτέλεσμα το Σεπτέμβρη του 2019, το blog να πάψει ουσιαστικά να ενημερώνεται και ο dikigorosdramas να σιωπήσει. Εδώ και μερικές ημέρες όμως, η επικαιρότητα αλλά και η διάθεση του διαχειριστή, ξαναφέρνουν το blog σε λειτουργία, με στοχευμένες αναρτήσεις και συγκεκριμένες ενημερώσεις...... το μέλλον θα δείξει..... >

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Αθήνα, 12.5.2014
Αρ. Πρωτ. 10


Προς
·    Τον Υπουργό Επικρατείας
     κ. Δημήτριο Σταμάτη
·    Τον Υπουργό Οικονομικών
     κ. Ιωάννη Στουρνάρα
·    Τον Υπουργό Εσωτερικών
      κ. Ιωάννη Μιχελάκη
·    Τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
     κ. Χαράλαμπο Αθανασίου


Κοινοποίηση :
·        Γεν. Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων
κ. Θεοχάρη Θεοχάρη
·        Γεν. Γραμματέα Υπουργείου Εσωτερικών
κ. Ιωάννη Ιωαννίδη


Αξιότιμοι  Κύριοι Υπουργοί,


Αναφορικά με το ζήτημα του διορισμού Δικαστικών Αντιπροσώπων για τις δημοτικές-περιφερειακές εκλογές και τις Ευρωεκλογές της 18ης και 25/5/2014, με αφορμή την ΚΥΑ 18989/10.5.2014 (ΦΕΚ Β΄/1189/10.5.2014), δηλώνουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεσή μας στη δραματική μείωση της εκλογικής αποζημίωσης.
Προδήλως οι δικηγόροι εντάσσονται, κατά την Κυβέρνηση, σε αυτές τις κοινωνικές τάξεις, που δημιουργούν και δεν δικαιούνται του «πρωτογενούς πλεονάσματος». Όμως, η Κυβέρνηση είναι έκθετη απέναντι στις δικές της προηγούμενες επιλογές. Ως γνωστόν, με το ν. 4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) θέσπισε την ελάχιστη αμοιβή για τη χρονοχρέωση στα 80 €, αμοιβή που υπερακοντίζει την αποζημίωση, την οποία  χορήγησε η Πολιτεία για απασχόληση σε δύο συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις, με τρεις (3) κάλπες, και με μεγάλο αριθμό υποψηφίων και με σταυροδοσία, χωρίς εφορευτικές επιτροπές στα περισσότερα εκλογικά τμήματα και δη των μεγάλων πόλεων και υπερ18ωρη ημερήσια εργασία και στις δύο Κυριακές.
Περαιτέρω, από προφανή αβελτηρία των αρμοδίων διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, η εκδοθείσα ΚΥΑ πάσχει από ανακρίβειες και ασάφειες, με αποτέλεσμα να ανακύπτει σειρά ερωτημάτων σε όλους τους Δικαστικούς Αντιπροσώπους. Έτσι, αυτή χρήζει άμεσα διορθωτικών παρεμβάσεων, ώστε να ξεκαθαρισθούν ζητήματα που σχετίζονται με τον τρόπο και το χρόνο εκκαθάρισης της αποζημίωσης, ιδίως για τους εντός νομού διορισθέντες.
Επίσης, πρέπει να ρυθμιστεί το ζήτημα της εκλογικής αποζημίωσης για τους Δικαστικούς Αντιπροσώπους, οι οποίοι  έχουν διορισθεί σε εκλογικά τμήματα της Περιφέρειας Αττικής, ώστε να εξομοιωθεί η αποζημίωσή τους με αυτή των διορισθέντων σε εκλογικά τμήματα της Α΄ και Β΄ Αθήνας, της Α΄ και Β΄ Πειραιά και της Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης.  Περαιτέρω, πρέπει να τροποποιηθεί το ζήτημα των οδοιπορικών εξόδων όπως έχει ρυθμιστεί διότι η πρωτοφανής αξίωση παραμονής του δικαστικού αντιπροσώπου επί 10ήμερο στον τόπο του διορισμού του, στη νησιωτική ή ηπειρωτική Ελλάδα από την Παρασκευή 16.5.2014 έως και την Κυριακή 25.5.2014, μακράν της κατοικίας του και της επαγγελματικής του έδρας, είναι εκτός πραγματικότητας, δεν υπακούει σε κανόνες λογικής και δεν αντέχει σε καμία σοβαρή επιχειρηματολογία, αφού ευθέως τον καλεί να χρηματοδοτήσει ο ίδιος την εκλογική διαδικασία.
Επιπλέον, σκόπιμη είναι η θέσπιση ρητής νομοθετικής πρόβλεψης για την απαγόρευση της κατάσχεσης του ποσού της αποζημίωσης, που θα κατατεθεί σε τραπεζικούς λογαριασμούς, από τυχόν οφειλές σε τράπεζες λόγω δανείων, κ.λπ. οφειλών σε τρίτους ιδιώτες.
Τέλος, με ιδιαίτερη ένταση επισημαίνουμε ότι ο καθορισμός των εκλογικών αποζημιώσεων λίγες μέρες πριν από τη διενέργεια των αρχαιρεσιών και σε χρόνο μεταγενέστερο του διορισμού δικαστικών αντιπροσώπων, συνέχεται με σαφείς σκοπιμότητες της  ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών. Υποδηλώνει δε, έλλειψη σεβασμού στους δικηγόρους, οι οποίοι εδώ και πολύ καιρό έχουν στοχοποιηθεί από την Κυβέρνηση.
Κατόπιν των ανωτέρω, διεκδικούμε και σήμερα την αύξηση της εκλογικής αποζημίωσης στο ύψος του Ιουνίου του 2012, όπως είχε καθοριστεί από την Κυβέρνηση Συνεργασίας μόλις πριν από δύο (2) χρόνια, στο μέσον της κρίσης και προ της «εξόδου στις αγορές»  και της επίτευξης του «πρωτογενούς πλεονάσματος».  
Είναι βέβαιο, πως αν διατηρηθούν οι ρυθμίσεις αυτές, θα τεθεί μοιραία σε δοκιμασία η απρόσκοπτη διεξαγωγή της εκλογικής διαδικασίας, γεγονός το οποίο πέραν των άλλων δυσμενών επενεργειών, θα εκθέσει διεθνώς τη χώρας μας, όταν μάλιστα η διενέργεια των εκλογών για την ανάδειξη των αντιπροσώπων για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ταυτόχρονη σε όλη την Ευρώπη.
Καλούμε την Κυβέρνηση, έστω και αυτή τη στιγμή, να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να προβεί στις επιβεβλημένες  ως άνω ενέργειες, ανοίγοντας μια νέα σελίδα στις σχέσεις της με τους έλληνες δικηγόρους.
          Άλλως, οι δικηγόροι οφείλουν να σταθμίσουν τη συμπεριφορά τους εν όψει της αντιμετώπισης που τους επιφυλάσσει η Ελληνική Πολιτεία.


                                                  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ



                                      ΒΑΣΙΛΗΣ Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου