ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

Το ιστολόγιο αυτό αποτελεί ένα βήμα ενημέρωσης, συζήτησης και προβληματισμού των δικηγόρων της περιφέρειας και όχι μόνο, για όσα τους απασχολούν επαγγελματικά και άλλα... Ξεκίνησε το 2011, όταν στο χώρο της δικηγορίας, ελάχιστοι ασχολούνταν με την ενημέρωση για ζητήματα που απασχολούσαν τους συναδέλφους. Ο υποφαινόμενος - διαχειριστής - επιχείρησε τότε να δημιουργήσει μια πηγή ενημέρωσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Σιγά σιγά, τα επόμενα χρόνια, προέκυψαν κι άλλες πηγές ενημέρωσης, κάποιες μάλιστα επαγγελματικού επιπέδου. Το νέο τοπίο που διαμορφώθηκε στη διαδικτυακή ενημέρωση, σε συνδυασμό και με τις πολλές ευθύνες που ανέλαβε πλέον ο υποφαινόμενος, άρα τον ελάχιστο χρόνο που διέθετε, είχαν σαν αποτέλεσμα το Σεπτέμβρη του 2019, το blog να πάψει ουσιαστικά να ενημερώνεται και ο dikigorosdramas να σιωπήσει. Εδώ και μερικές ημέρες όμως, η επικαιρότητα αλλά και η διάθεση του διαχειριστή, ξαναφέρνουν το blog σε λειτουργία, με στοχευμένες αναρτήσεις και συγκεκριμένες ενημερώσεις...... το μέλλον θα δείξει..... >

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2018

Ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων για την απόφαση του ΑΠ σχετικά με τη διαμεσολάβηση

Η Συντονιστική Επιτροπή των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, που συνεδρίασε στις 7.7.2018 στην Κοζάνη, με αφορμή την απόφαση της Διοικητικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου για την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων της υποχρεωτικότητας της διαμεσολάβησης, όπως εισήχθη με το ν. 4512/2018, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

​1. Το δικηγορικό σώμα έχει ταχθεί, κατ’ επανάληψη, υπέρ των εναλλακτικών μορφών επίλυσης των διαφορών, όπως η διαιτησία και η διαμεσολάβηση, που προβλέπονται θεσμικά και από τον Κώδικα Δικηγόρων.
​2. Από την αρχή της εισαγωγής προς ψήφιση  του ν. 4512/2018 εκφράσαμε τη διαφωνία μας ως προς την υποχρεωτικότητα της διαμεσολάβησης, όπως αυτή προβλεπόταν στο αρχικό σχέδιο, χωρίς συντεχνιακές προσεγγίσεις.   Αιτιάσεις που ασπάστηκε και η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής. Παρά τις όποιες σημαντικές αλλαγές επήλθαν στο ψηφισθέν νομοσχέδιο, το ζήτημα της ανεμπόδιστης πρόσβασης του πολίτη στην δικαιοσύνη, ειδικά σε διαδικασίες μεγάλης κοινωνικής και οικονομικής σημασίας (αυτοκίνητα, οικογενειακές διαφορές κλπ), δεν αντιμετωπίσθηκε επαρκώς. Η υιοθέτηση της όποιας μορφής εναλλακτικής επίλυσης διαφορών πρέπει να γίνεται με  τρόπο που να μην δυσχεραίνει την πρόσβαση του πολίτη, και μάλιστα του οικονομικά αδύναμου, στον φυσικό του δικαστή.
​3. Η απόφαση της Διοικητικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, όπως έχει δει το φως της δημοσιότητας, ήρθε να επιβεβαιώσει τις αιτιάσεις τόσο του δικηγορικού σώματος όσο και της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής για την μη συμβατότητα των σχετικών διατάξεων με το Σύνταγμα και το Ενωσιακό Δίκαιο.
​4. Η εμμονή του Υπουργού στην εφαρμογή του ν. 4512/2018 ως προς την υποχρεωτικότητα της διαμεσολάβησης, παρά την απόφαση της Διοικητικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, συνιστά, κατ’ ελάχιστον, έλλειψη σεβασμού προς θεσμοθετημένες διαδικασίες της Ελληνικής Δικαιοσύνης και της συνταγματικής δικαιοταξίας. Ταυτόχρονα  δημιουργεί σοβαρή ανασφάλεια δικαίου στον Ελληνα πολίτη, ο οποίος θα κληθεί από τον Οκτώβριο 2018 να επιλύσει τις διαφορές του   σε ένα κλίμα αβεβαιότητας από τον  διάχυτο  έλεγχο της συνταγματικότητας των σχετικών διατάξεων από όλους τους δικαστικούς σχηματισμούς της χώρας, παρά την δεδομένη έκφανση της Διοικητικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου. Θα αποτελέσει δείγμα σεβασμού του Συντάγματος και των νόμων η εξ υπαρχής ρύθμιση του συγκεκριμένου ζητήματος, μετά από διάλογο με τους όλους εμπλεκόμενους φορείς.
​5. Η Συντονιστική Επιτροπή, ενόψει των ανωτέρω, σε συνέχεια και του από 19.3.2018 αιτήματός της, ζητά άμεση συνάντηση με τον Πρωθυπουργό της χώρας, προκειμένου να τον ενημερώσει για όλα  τα θέματα που αφορούν στην Ελληνική Δικαιοσύνη και ιδίως εκείνα που επηρεάζουν καταλυτικά την ορθή και ταχεία απονομή της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου