ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

Το ιστολόγιο αυτό αποτελεί ένα βήμα ενημέρωσης, συζήτησης και προβληματισμού των δικηγόρων της περιφέρειας και όχι μόνο, για όσα τους απασχολούν επαγγελματικά και άλλα... Ξεκίνησε το 2011, όταν στο χώρο της δικηγορίας, ελάχιστοι ασχολούνταν με την ενημέρωση για ζητήματα που απασχολούσαν τους συναδέλφους. Ο υποφαινόμενος - διαχειριστής - επιχείρησε τότε να δημιουργήσει μια πηγή ενημέρωσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Σιγά σιγά, τα επόμενα χρόνια, προέκυψαν κι άλλες πηγές ενημέρωσης, κάποιες μάλιστα επαγγελματικού επιπέδου. Το νέο τοπίο που διαμορφώθηκε στη διαδικτυακή ενημέρωση, σε συνδυασμό και με τις πολλές ευθύνες που ανέλαβε πλέον ο υποφαινόμενος, άρα τον ελάχιστο χρόνο που διέθετε, είχαν σαν αποτέλεσμα το Σεπτέμβρη του 2019, το blog να πάψει ουσιαστικά να ενημερώνεται και ο dikigorosdramas να σιωπήσει. Εδώ και μερικές ημέρες όμως, η επικαιρότητα αλλά και η διάθεση του διαχειριστή, ξαναφέρνουν το blog σε λειτουργία, με στοχευμένες αναρτήσεις και συγκεκριμένες ενημερώσεις...... το μέλλον θα δείξει..... >

Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016

Αποφάσεις Ολομέλειας Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων για εκκρεμή ν/σ του Υπ. Δικαιοσύνης και τον ΚΠολΔ

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 5/7/2016


Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος που συνεδρίασε σήμερα, Τρίτη, 5 Ιουλίου 2016, στα γραφεία του ΔΣΑ, αποφάσισε ομόφωνα:

Ενέκρινε το κείμενο αρχών και θέσεων του Δικηγορικού  σώματος σχετικά με τα τρία νομοσχέδια του υπουργείου Δικαιοσύνης που έχουν τεθεί σε διαβούλευση και αφορούν την Νομική βοήθεια, τα παράβολα και την αναδιοργάνωση των υποθηκοφυλακείων, το οποίο έχει ως ακολούθως:  


Η Ολομέλεια μετά την διαδικτυακή ανάρτηση προς διαβούλευση των τριών προσχεδίων νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά της διότι το δικηγορικό σώμα, για μία ακόμη φορά αγνοήθηκε κατά την διαδικασία εκπόνησής τους, μολονότι τούτο προβλέπεται ρητώς από τις διατάξεις του Κώδικα περί Δικηγόρων (άρθρα 90 και 134). 
Επί των κατ’ ιδίαν διατάξεων επισημαίνονται τα εξής:

Παράβολα, τέλη και δικαστικά έξοδα


Η κατάργηση των οικονομικών εμποδίων κατά την πρόσβαση στη Δικαιοσύνη αποτελεί πάγιο αίτημα του δικηγορικού σώματος.

Η αύξηση  παραβόλων και τελών -ενδεικτικά η θεσμοθέτηση  «αναβολόσημου» και η αύξηση του ποσού των μεγαρόσημων- λειτουργεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, αφού παρεμποδίζει την ευχερή πρόσβαση του πολίτη στη Δικαιοσύνη, κυρίως δε, θίγει  τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα.

Εξάλλου , η διάταξη για το «αναβολόσημο» είναι ισοπεδωτική αφού –ενδεικτικά- αγνοεί τόσο τον λόγο της αναβολής, όσο και την δικονομική θέση του αιτούντος.

Όσον αφορά στην κατάργηση του δικαστικού ενσήμου στις αναγνωριστικές αγωγές και την μείωσή του στις εργατικές διαφορές, επισημαίνεται ότι συνιστά δικαίωση των πάγιων θέσεων του δικηγορικού σώματος.

Είναι αυτονόητο, όμως, ότι δεν πρέπει να επιβληθούν , πολύ δε περισσότερο να αυξηθούν τα  υφιστάμενα παράβολα, τέλη και λοιπά έξοδα της δικαστικής διαδικασίας. 

Υποθηκοφυλακεία


Η σχεδιαζόμενη κατάργηση των υποθηκοφυλακείων επιχειρείται χωρίς συνολικό σχεδιασμό, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν  το Εθνικό Κτηματολόγιο, που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, και χωρίς μελέτη των κατά τόπους ιδιαιτεροτήτων. Παραγνωρίζει  τις δυσχέρειες πρόσβασης , τη νησιωτικότητα και τις εν γένει τοπικές ιδιομορφίες.
Ως εκ τούτου, απαιτείται διάλογος και επανασχεδιασμός από μηδενική βάση, σε συνεργασία με τους κατά τόπους Δικηγορικούς Συλλόγους, προκειμένου να ληφθούν υπ’ όψιν οι τεκμηριωμένες θέσεις που έχουν διαμορφωθεί.

Νομική Βοήθεια


Ο συνολικός σχεδιασμός της νομικής βοήθειας όπως αποτυπώνεται στο κυβερνητικό προσχέδιο πάσχει συνολικά ως προς την ουσία του αφού δεν υπάρχει πρόνοια για το επίπεδο της παρεχόμενης νομικής βοήθειας, ρυθμίζει δε, τα διάφορα θέματα -που έχουν προκύψει και κατ’ επανάληψη έχει επισημάνει το δικηγορικό σώμα- με προτάσεις πρόχειρες και εμβαλωματικές χωρίς υποστήριξη, υποδομή, χρηματοδότηση και εκπαίδευση, αναθέτοντας στους δικηγόρους το ρόλο του υπαλλήλου, στους δε Δικηγορικούς Συλλόγους το ρόλο του αχθοφόρου μιας ευθύνης χωρίς την αναγκαία κρατική υποστήριξη.  Πρέπει να τονιστεί ότι την ευθύνη και υποχρέωση για την άρτια λειτουργία της νομικής βοήθειας, φέρει στο ακέραιο το Κράτος. Συνεπώς, οφείλει αντιστοίχως να λάβει μέριμνα για την οικονομική θωράκιση του θεσμού, προϋπόθεση που αγνοείται παντελώς και επιμόνως από το προσχέδιο. Ας σημειωθεί ότι βασικό χαρακτηριστικό της σχεδιαζόμενης συνολικής δομής της νομικής βοήθειας είναι η δαιδαλώδης και γραφειοκρατική διάρθρωσή της, στοιχεία τα οποία μετά
βεβαιότητας οδηγούν σε αδιέξοδες και ανεφάρμοστες λύσεις.
Αναλυτικό υπόμνημα της Ολομέλειας επί των παραπάνω ζητημάτων θα αποσταλεί τις προσεχείς ημέρες σε όλους τους αρμόδιους φορείς.


1.    
Για το θέμα του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που τέθηκε σε ισχύ από την 1/1/2016, η Ολομέλεια ομόφωνα επανέλαβε την ομόθυμη αντίθεση του Δικηγορικού Σώματος σε διατάξεις του που παραβιάζουν την αρχή της δίκαιης δίκης και υπονομεύουν δικαιώματα διαδίκων αλλά και εργαζομένων στην διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης.  Κατόπιν τούτων αποφάσισε να επανεξετάσει το θέμα και την στάση της, στις αρχές Σεπτεμβρίου, με την έναρξη του νέου δικαστικού έτους. 

2 σχόλια:

  1. Το ζήτημα της δυνατότητας υπαγωγής σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία για όσους δεν υπέβαλαν αίτηση μέχρι 17/10 είναι στο τραπέζι;Συζητείται;Αφορά τους ασφαλισμένους μετά το 1993,άρα προφανώς αυτούς που δεν εκπροσωπούνται στις ... ολομέλεις και τις... συντονιστικές.Προσωπικά, αν και ήμουν ενήμερος ασφαλιστικά, δεν έκανα την αίτηση διότι απλά θα την έκανα Νοέμβρη για να πλήρώσω τις μειωμένες εισφορές του 2015 το Δεκέμβρη το 2015.Έχω να πληρώσω φέτος τις αυξημένες εισφορές λόγω υπαγωγής στην 3η ασφαλιστική κατηγορία (εγγραφή στα ΤΑΝ το τέλος του 2008).

    ΑπάντησηΔιαγραφή