Απέχουν έως τις 30-6-2016 τα μέλη των Δικηγορικών Συλλόγων:
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ
Το ιστολόγιο αυτό αποτελεί ένα βήμα ενημέρωσης, συζήτησης και προβληματισμού των δικηγόρων της περιφέρειας και όχι μόνο, για όσα τους απασχολούν επαγγελματικά και άλλα...
Ξεκίνησε το 2011, όταν στο χώρο της δικηγορίας, ελάχιστοι ασχολούνταν με την ενημέρωση για ζητήματα που απασχολούσαν τους συναδέλφους. Ο υποφαινόμενος - διαχειριστής - επιχείρησε τότε να δημιουργήσει μια πηγή ενημέρωσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Σιγά σιγά, τα επόμενα χρόνια, προέκυψαν κι άλλες πηγές ενημέρωσης, κάποιες μάλιστα επαγγελματικού επιπέδου. Το νέο τοπίο που διαμορφώθηκε στη διαδικτυακή ενημέρωση, σε συνδυασμό και με τις πολλές ευθύνες που ανέλαβε πλέον ο υποφαινόμενος, άρα τον ελάχιστο χρόνο που διέθετε, είχαν σαν αποτέλεσμα το Σεπτέμβρη του 2019, το blog να πάψει ουσιαστικά να ενημερώνεται και ο dikigorosdramas να σιωπήσει. Εδώ και μερικές ημέρες όμως, η επικαιρότητα αλλά και η διάθεση του διαχειριστή, ξαναφέρνουν το blog σε λειτουργία, με στοχευμένες αναρτήσεις και συγκεκριμένες ενημερώσεις...... το μέλλον θα δείξει.....
>
Παρασκευή 17 Ιουνίου 2016
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΠΕΧΟΥΝ ΕΩΣ 30-6-2016 ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Γ.Σ. Η Δ.Σ.
ΑΛΛΑΓΗ ΗΜΕΡΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ 18-6-2016
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΠΡΟΣΟΧΗ
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
Αθήνα, 17.6.2016
Προς τους κ.κ. Προέδρους
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Παρακαλείσθε να προσέλθετε σε συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, τo Σάββατο 18 Ιουνίου 2016 και ώρα 12 το μεσημέρι, στα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, οδός Ακαδημίας 60, με θέμα :
Γενική Ενημέρωση – Φορολογικό – Ασφαλιστικό.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ
Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016
Το Ψήφισμα της Πανδικαστικής Συνέλευσης της 16ης Ιουνίου
Οι Δικαστικές Ενώσεις και η Ένωση Συνταξιούχων Δικαστικών Λειτουργών Ελλάδος και Λειτουργών του Ν.Σ.Κ., οι οποίες συμμετείχαν στην σημερινή Πανδικαστική Συνέλευση, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, προχώρησαν στην έκδοση του ακόλουθου Ψηφίσματος:
"Εκφράζουμε την έντονη αντίθεση και διαμαρτυρία μας στα νέα μέτρα που επιφέρουν οι νόμοι 4387/2016 και 4389/2016 τα οποία θίγουν για μία ακόμη φορά κυρίως τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, ενώ πλήττουν ιδιαίτερα και καταφανώς άδικα τους δικαστικούς λειτουργούς και τους λειτουργούς του ΝΣΚ, εν ενεργεία και συνταξιούχους.
"Εκφράζουμε την έντονη αντίθεση και διαμαρτυρία μας στα νέα μέτρα που επιφέρουν οι νόμοι 4387/2016 και 4389/2016 τα οποία θίγουν για μία ακόμη φορά κυρίως τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, ενώ πλήττουν ιδιαίτερα και καταφανώς άδικα τους δικαστικούς λειτουργούς και τους λειτουργούς του ΝΣΚ, εν ενεργεία και συνταξιούχους.
Επισημαίνουμε ιδίως την περικοπή των συνταξιοδοτικών παροχών της ίδιας ομάδας θιγομένων για πολλοστή φορά, την δραματική μείωση των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών και των λειτουργών του ΝΣΚ, τη μεταφορά τους στον ΕΦΚΑ, το πάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων και μισθολογικών προαγωγών, την μεταβολή επί το δυσμενέστερο των συντελεστών υπολογισμού του φόρου εισοδήματος και την εκτίναξη της κλίμακας της εισφοράς αλληλεγγύης, καθώς και τη συνολική υποβάθμιση της δημόσιας υγείας.
Τονίζουμε. οτι η διαχρονική (από τον α.ν. 1611/1950 μέχρι και σήμερα) αξιοποίηση από το Κράτος των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων για σκοπούς άσχετους με το φυσικό τους προορισμό, η εισφοροδιαφυγή, η μεγάλη έκταση της ανασφάλιστης εργασίας, η ανεργία και η διαρκώς μειούμενη κρατική χρηματοδότηση των ασφαλιστικών Ταμείων είναι οι παράγοντες που «υπονόμευσαν» διαχρονικά το Ασφαλιστικό Σύστημα. Όμως για τις συνέπειες της υπονόμευσης αυτής δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι, μεταξύ των οποίων και οι δικαστικοί λειτουργοί και οι λειτουργοί του Ν.Σ.Κ., οι οποίοι κατέβαλαν διαχρονικά και με συνέπεια τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές τους.
Σημειώνουμε: 1.- ότι όπως έχει κριθεί και από το Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος σε πρόσφατη απόφασή του (6/2015), η ευχέρεια του κοινού νομοθέτη να καθορίζει τις συντάξιμες αποδοχές των δικαστικών λειτουργών (και κατ’ αναλογίαν των λειτουργών του ΝΣΚ) τελεί υπό τους περιορισμούς των διατάξεων των άρθρων 26, 87 και 88 του Συντάγματος, ο δε προσδιορισμός του περιεχομένου και του ύψους των συντάξεων δεν μπορεί να γίνεται κατά τρόπο που να αποκλίνουν αυτές ουσιωδώς από τις, κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος, καθοριζόμενες αποδοχές ενεργείας, κατά το μέρος που κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επηρεάσει την προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία του δικαστικού λειτουργού κατά τη διάρκεια της άσκησης του λειτουργήματός του και, συνεπώς, πρέπει να διατηρείται μια σταθερή (και οπωσδήποτε εύλογη) αναλογία μεταξύ των συντάξιμων αποδοχών και των αποδοχών ενεργείας των δικαστικών λειτουργών, όπως προκύπτουν μετά την φορολόγησή τους. Οι ανωτέρω συνταγματικές επιταγές δεν προκύπτει ότι ελήφθησαν υπόψη κατά τη θέσπιση των διατάξεων του ν. 4387/2016, σε σχέση με τη μείωση (σε ποσοστό πλέον του 50% περίπου ) των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών και των λειτουργών του ΝΣΚ. η οποία καθιστά και δυσανάλογη την συμμετοχή των τελευταίων στα δημόσια βάρη από την άποψη της ισότητας των πολιτών.
2.- Οτι όπως εχει κριθεί με απόφαση της ολομέλειας του Σ.τ.Ε,( με την οποία κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι δύο τελευταίες περικοπές των συντάξεων) , ακόμη και σε περιπτώσεις δυσμενών δημοσιονομικών συνθηκών, η δυνατότητα του νομοθέτη να περικόπτει τις ασφαλιστικές παροχές δεν είναι απεριόριστη, αλλά οριοθετείται κατά πρώτον από τις αρχές της κοινωνικής αλληλεγγύης (άρθρο 25 παρ. 4 του Συντάγματος) και της ισότητας στα δημόσια βάρη (άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος), οι οποίες επιτάσσουν να κατανέμεται εξ ίσου το βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής μεταξύ όλων των πολιτών, καθώς και από την αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος), σύμφωνα με την οποία το συγκεκριμένο μέτρο πρέπει να είναι πράγματι πρόσφορο και αναγκαίο για την αντιμετώπιση του προβλήματος Σε κάθε δε περίπτωση, η περικοπή των συντάξεων συνδυαζόμενη με το σύνολο των γενικής φύσεως οικονομικών και φορολογικών μέτρων που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας ( μείωση του αφορολόγητου, αύξηση των συντελεστών φορολογίας, και της εισφορά αλληλεγγύης , αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών και των συντελεστών του φόρου προστιθέμενης αξίας, επιβολή και αύξηση του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων κ.α ) αλλά και με το σύνολο των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών της δεδομένης συγκυρίας,(κόστος αγαθών και υπηρεσιών, περικοπές παροχών υγείας , ανεργία και επίδρασή της στο οικογενειακό εισόδημα, έκταση και περιεχόμενο δανειοληπτικών υποχρεώσεων) δεν μπορεί να έχουν, αθροιστικά λαμβανόμενες, αποτέλεσμα τέτοιο που να οδηγεί σε ανεπίτρεπτη, μείωση του επιπέδου ζωής των συνταξιούχων, κάτω του ορίου εκείνου που συνιστά τον συνταγματικό πυρήνα του κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος, τη χορήγηση δηλαδή στον συνταξιούχο παροχών τέτοιων που να του επιτρέπουν να διαβιώνει με αξιοπρέπεια, εξασφαλίζοντας τους όρους όχι μόνο της φυσικής του υπόστασης (διατροφή, ένδυση, στέγαση, βασικά οικιακά αγαθά, θέρμανση, υγιεινή, και ιατρική περίθαλψη όλων των βαθμίδων), αλλά και της συμμετοχής του στην κοινωνική ζωή με τρόπο που δεν αφίσταται, πάντως, ουσιωδώς από τις αντίστοιχες συνθήκες του εργασιακού του βίου (πρβλ. απόφαση του Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας της 9.2.2010, 1 BvL 1/09, 1 BvL 3/09, 1 BvL 4/09, Rn. 135) (Σ.τ.Ε Ολομέλεια 2288/2015)
Σημειώνουμε: 1.- ότι όπως έχει κριθεί και από το Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος σε πρόσφατη απόφασή του (6/2015), η ευχέρεια του κοινού νομοθέτη να καθορίζει τις συντάξιμες αποδοχές των δικαστικών λειτουργών (και κατ’ αναλογίαν των λειτουργών του ΝΣΚ) τελεί υπό τους περιορισμούς των διατάξεων των άρθρων 26, 87 και 88 του Συντάγματος, ο δε προσδιορισμός του περιεχομένου και του ύψους των συντάξεων δεν μπορεί να γίνεται κατά τρόπο που να αποκλίνουν αυτές ουσιωδώς από τις, κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος, καθοριζόμενες αποδοχές ενεργείας, κατά το μέρος που κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επηρεάσει την προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία του δικαστικού λειτουργού κατά τη διάρκεια της άσκησης του λειτουργήματός του και, συνεπώς, πρέπει να διατηρείται μια σταθερή (και οπωσδήποτε εύλογη) αναλογία μεταξύ των συντάξιμων αποδοχών και των αποδοχών ενεργείας των δικαστικών λειτουργών, όπως προκύπτουν μετά την φορολόγησή τους. Οι ανωτέρω συνταγματικές επιταγές δεν προκύπτει ότι ελήφθησαν υπόψη κατά τη θέσπιση των διατάξεων του ν. 4387/2016, σε σχέση με τη μείωση (σε ποσοστό πλέον του 50% περίπου ) των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών και των λειτουργών του ΝΣΚ. η οποία καθιστά και δυσανάλογη την συμμετοχή των τελευταίων στα δημόσια βάρη από την άποψη της ισότητας των πολιτών.
2.- Οτι όπως εχει κριθεί με απόφαση της ολομέλειας του Σ.τ.Ε,( με την οποία κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι δύο τελευταίες περικοπές των συντάξεων) , ακόμη και σε περιπτώσεις δυσμενών δημοσιονομικών συνθηκών, η δυνατότητα του νομοθέτη να περικόπτει τις ασφαλιστικές παροχές δεν είναι απεριόριστη, αλλά οριοθετείται κατά πρώτον από τις αρχές της κοινωνικής αλληλεγγύης (άρθρο 25 παρ. 4 του Συντάγματος) και της ισότητας στα δημόσια βάρη (άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος), οι οποίες επιτάσσουν να κατανέμεται εξ ίσου το βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής μεταξύ όλων των πολιτών, καθώς και από την αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος), σύμφωνα με την οποία το συγκεκριμένο μέτρο πρέπει να είναι πράγματι πρόσφορο και αναγκαίο για την αντιμετώπιση του προβλήματος Σε κάθε δε περίπτωση, η περικοπή των συντάξεων συνδυαζόμενη με το σύνολο των γενικής φύσεως οικονομικών και φορολογικών μέτρων που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας ( μείωση του αφορολόγητου, αύξηση των συντελεστών φορολογίας, και της εισφορά αλληλεγγύης , αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών και των συντελεστών του φόρου προστιθέμενης αξίας, επιβολή και αύξηση του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων κ.α ) αλλά και με το σύνολο των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών της δεδομένης συγκυρίας,(κόστος αγαθών και υπηρεσιών, περικοπές παροχών υγείας , ανεργία και επίδρασή της στο οικογενειακό εισόδημα, έκταση και περιεχόμενο δανειοληπτικών υποχρεώσεων) δεν μπορεί να έχουν, αθροιστικά λαμβανόμενες, αποτέλεσμα τέτοιο που να οδηγεί σε ανεπίτρεπτη, μείωση του επιπέδου ζωής των συνταξιούχων, κάτω του ορίου εκείνου που συνιστά τον συνταγματικό πυρήνα του κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος, τη χορήγηση δηλαδή στον συνταξιούχο παροχών τέτοιων που να του επιτρέπουν να διαβιώνει με αξιοπρέπεια, εξασφαλίζοντας τους όρους όχι μόνο της φυσικής του υπόστασης (διατροφή, ένδυση, στέγαση, βασικά οικιακά αγαθά, θέρμανση, υγιεινή, και ιατρική περίθαλψη όλων των βαθμίδων), αλλά και της συμμετοχής του στην κοινωνική ζωή με τρόπο που δεν αφίσταται, πάντως, ουσιωδώς από τις αντίστοιχες συνθήκες του εργασιακού του βίου (πρβλ. απόφαση του Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας της 9.2.2010, 1 BvL 1/09, 1 BvL 3/09, 1 BvL 4/09, Rn. 135) (Σ.τ.Ε Ολομέλεια 2288/2015)
Κατόπιν τούτων δηλώνουμε ότι θα διεκδικήσουμε με τα νόμιμα μέσα την αποκατάσταση των δικαιωμάτων των μελών μας τα οποία θίγονται από τα νέα μέτρα."
ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 21-6-2016
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ –ΑΛΛΑΓΗ ΩΡΑΣ
Αθήνα, 16.6.2016
Προς τους κ.κ. Προέδρους
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Παρακαλείσθε να προσέλθετε σε συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, την Τρίτη 21 Ιουνίου 2016 και ώρα 19.00΄, στα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, οδός Ακαδημίας 60, με θέμα :
Γενική Ενημέρωση - Φορολογικό – Ασφαλιστικό.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ
Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΑΠΕΧΟΥΝ ΕΩΣ ΤΗΝ 30-6-2016
ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ 16-6-2016
Από την προηγούμενη εβδομάδα με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων έχουν αποφασίσει τη συνέχιση της αποχής έως το τέλος του μήνα οι Γενικές Συνελεύσεις των Δικηγορικών Συλλόγων: Λάρισας, Κω, Τρικάλων, Δράμας, Σερρών, Πάτρας και Άρτας.
Το Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά την 13-6-2016 αποφάσισε την αποχή των μελών του έως την 30-6-2016.
Αυτή την εβδομάδα με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων αποφάσισαν την αποχή έως την 30-6-2016 οι Δικηγορικοί Σύλλογοι Αιγίου, Φλώρινας, Γρεβενών, Χίου, Κοζάνης, Νάξου, Καβάλας, Ροδόπης, Ναυπλίου, Μεσολογγίου και Ζακύνθου.
Από την προηγούμενη εβδομάδα με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων έχουν αποφασίσει τη συνέχιση της αποχής έως το τέλος του μήνα οι Γενικές Συνελεύσεις των Δικηγορικών Συλλόγων: Λάρισας, Κω, Τρικάλων, Δράμας, Σερρών, Πάτρας και Άρτας.
Το Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά την 13-6-2016 αποφάσισε την αποχή των μελών του έως την 30-6-2016.
Αυτή την εβδομάδα με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων αποφάσισαν την αποχή έως την 30-6-2016 οι Δικηγορικοί Σύλλογοι Αιγίου, Φλώρινας, Γρεβενών, Χίου, Κοζάνης, Νάξου, Καβάλας, Ροδόπης, Ναυπλίου, Μεσολογγίου και Ζακύνθου.
Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016
ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ!!! ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΝΑΚΡΙΤΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΣΣΟΛΟΓΙΟΥ ΛΟΓΩ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α
Η Γενική Συνέλευση του Δικηγορικού Συλλόγου Μεσολογγίου ,με αφορμή την μηνυτήρια αναφορά
του Πρωτοδίκη - Ανακριτή Μεσολογγίου Πρόδρομου Πιπερίδη κατά του Προέδρου και των μελών του
Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού μας Συλλόγου, με την οποία κατήγγειλε την συμβολική κατάληψη του Δικαστικού Μεγάρου της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου που έγινε την 1-6-2016, στα πλαίσια της πανελλήνιας αποχής των δικηγόρων από τα καθήκοντά τους, συνήλθε εκτάκτως σήμερα την 9 Ιουνίου 2016, σήμερα Πέμπτη και ώρα 10,00 πμ και αφού έλαβε υπ όψιν την άκρως προσβλητική και απαράδεκτη ενέργεια του ανωτέρου Δικαστού σε συνδυασμό πρωτίστως με την εν γένει συμπεριφορά του κατά την εδώ παρουσία του ως Πρωτοδίκη – Ανακριτή, τα μέχρι τώρα από συναδέλφους αναφερθέντα περιστατικά απρεπούς συμπεριφοράς η οποία είναι σε ευθεία αντίθεση και με το υπ’ αριθμ, 34 παρ 1 του Κ. Περί Δικηγόρων , την εκτός ορίων τυπολατρία του στην άσκηση των ανακριτικών καθηκόντων και στην εν γένει λειτουργία του ανακριτικού γραφείου , αλλά και την γενικότερη αντικοινωνική του συμπεριφορά, από την οποία απουσιάζει ίχνος ακόμη και μειδιάματος.
του Πρωτοδίκη - Ανακριτή Μεσολογγίου Πρόδρομου Πιπερίδη κατά του Προέδρου και των μελών του
Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού μας Συλλόγου, με την οποία κατήγγειλε την συμβολική κατάληψη του Δικαστικού Μεγάρου της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου που έγινε την 1-6-2016, στα πλαίσια της πανελλήνιας αποχής των δικηγόρων από τα καθήκοντά τους, συνήλθε εκτάκτως σήμερα την 9 Ιουνίου 2016, σήμερα Πέμπτη και ώρα 10,00 πμ και αφού έλαβε υπ όψιν την άκρως προσβλητική και απαράδεκτη ενέργεια του ανωτέρου Δικαστού σε συνδυασμό πρωτίστως με την εν γένει συμπεριφορά του κατά την εδώ παρουσία του ως Πρωτοδίκη – Ανακριτή, τα μέχρι τώρα από συναδέλφους αναφερθέντα περιστατικά απρεπούς συμπεριφοράς η οποία είναι σε ευθεία αντίθεση και με το υπ’ αριθμ, 34 παρ 1 του Κ. Περί Δικηγόρων , την εκτός ορίων τυπολατρία του στην άσκηση των ανακριτικών καθηκόντων και στην εν γένει λειτουργία του ανακριτικού γραφείου , αλλά και την γενικότερη αντικοινωνική του συμπεριφορά, από την οποία απουσιάζει ίχνος ακόμη και μειδιάματος.
ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
1) Να εκδοθεί το παρόν ψήφισμα με το οποίο θα αποδοκιμάζεται η στάση του ανωτέρου Δικαστή
2) Να γνωστοποιηθεί το περιεχόμενό του στους κάτωθι αναφερομένους αποδέκτες
3) Να απέχουν τα μέλη του Δικηγορικού συλλόγου από κάθε δικαστηριακή ενέργεια στην οποία
θα μετέχει με οποιοδήποτε ιδιότητα ο ανωτέρω Δικαστής
4) Να ζητηθεί η άμεση απομάκρυνσή του από το Πρωτοδικείο της Ιερής Πόλης Μεσολογγίου
στο οποίο υπηρέτησαν δικαστικοί λειτουργοί υψηλού φρονήματος
και πρωτίστως δικαστές - άνθρωποι, η άψογη συμπεριφορά των οποίων έχει αποτυπωθεί
στην συνείδηση όχι μόνο των δικηγόρων αλλά και όλης της κοινωνία μας .
Ο Πρόεδρος
Μάριος Παπαθεοδώρου
Παράταση προθεσμίας καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών έτους 2015, έως 30-09-2016.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ), που συνεδρίασε σήμερα Τετάρτη 08 Ιουνίου 2016, έκανε δεκτή την εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου Ασφάλισης Νομικών (ΤΑΝ) και αποφάσισε να παρατείνει έως την 30η Σεπτεμβρίου 2016, την προθεσμία καταβολής ασφαλιστικών εισφορών έτους 2015, χωρίς έννομες συνέπειες για τους ασφαλισμένους και τους εργοδότες.
Πηγή: odee.gr
Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΘΗΝΑ ΤΕΕ 3-6-2016
Συνεχης ενημερωση
2.30 Εναρξη. Εισηγηση Προεδρου
Συνεχιση αποχών με οριζοντα τερματισμου
Ενημερωση επι του ασφαλιστικου απο συναδελφο κ. Ριζο.
Τοποθετησεις Προεδρων.
Προταση Προεδρου. Αποχη ως 15-6-2016. Μετα αποχη απο δικες δημοσιου και προσφυγη σε δικαστηρια κατα των εφαρμοστικων του ασφαλιστικου.
Ψηφοφορια 1η προταση εως 17-6-2016 με σημερινο πλαισιου μετα αναπροσαρμογη πλαισιου αποχη μονο δικες δημοσιου. 2η προταση εως 30-6-2016 με χαλαρο πλαισιο και συγκληση ολομελειας.
Α προταση 36
Β προταση 22
λευκα 2
2.30 Εναρξη. Εισηγηση Προεδρου
Συνεχιση αποχών με οριζοντα τερματισμου
Ενημερωση επι του ασφαλιστικου απο συναδελφο κ. Ριζο.
Τοποθετησεις Προεδρων.
Προταση Προεδρου. Αποχη ως 15-6-2016. Μετα αποχη απο δικες δημοσιου και προσφυγη σε δικαστηρια κατα των εφαρμοστικων του ασφαλιστικου.
Ψηφοφορια 1η προταση εως 17-6-2016 με σημερινο πλαισιου μετα αναπροσαρμογη πλαισιου αποχη μονο δικες δημοσιου. 2η προταση εως 30-6-2016 με χαλαρο πλαισιο και συγκληση ολομελειας.
Α προταση 36
Β προταση 22
λευκα 2
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, που συνεδρίασε στην Αθήνα για να αποτιμήσει τα δεδομένα μετά την ψήφιση του ασφαλιστικού νόμου και να καθορίσει την περαιτέρω στάση του Δικηγορικού σώματος, κατέληξε στις παρακάτω αποφάσεις:
- Πανελλαδική αποχή των Δικηγόρων έως και τις 17 Ιουνίου 2016 με το ισχύον πλαίσιο χορήγησης αδειών.
- Στοχευμένες δράσεις από τις 18 Ιουνίου 2016, με αποχή από:
- Διοικητικές υποθέσεις φορολογικές, τελωνειακές και όσες έχουν αντικείμενο διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις, εφόσον υπάρχει ολικώς ή μερικώς αυτοδίκαιο ανασταλτικό αποτέλεσμα ή έχει ληφθεί προσωρινή δικαστική προστασία (είτε δυνάμει προσωρινής διαταγής, είτε δυνάμει απόφασης επί αναστολής)
- Ποινικές υποθέσεις, φορολογικές, τελωνειακές και κοινωνικοασφαλιστικές
- Την εκδίκαση του κυρίου ενδίκου βοηθήματος ή μέσου στις υποθέσεις του ΚΕΔΕ, εφόσον υπάρχει προσωρινή δικαστική προστασία (έχει ληφθεί προσωρινή διαταγή ή απόφασης αναστολής),
- Την εκδίκαση του κυρίου ενδίκου βοηθήματος ή μέσου στις υποθέσεις αναγκαστικής εκτέλεσης εκ μέρους Τραπεζών ή Εταιριών Διαχείρισης και Απόκτησης απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, εφόσον υπάρχει προσωρινή δικαστική προστασία (προσωρινή διαταγή ή αναστολή).
- Δίκες των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και του ΕΟΠΠΥ όπου ο ΦΚΑ ή ο ΕΟΠΠΥ είναι ενάγων ή αιτών ή ανακόπτων
- Άσκηση των προβλεπόμενων ενδίκων βοηθημάτων και μέσων κατά των διοικητικών πράξεων, που πρόκειται να εκδοθούν κατ’ εφαρμογή του ασφαλιστικού νόμου, προκειμένου να διαγνωστεί δικαστικά η αντισυνταγματικότητά του (προσβολή των εκδοθησόμενων κανονιστικών πράξεων ενώπιον του ΣτΕ, και υποστήριξη των συναδέλφων κατά την άσκηση ατομικών ενδίκων βοηθημάτων και μέσων ενώπιον των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων κατά ατομικών πράξεων).
- Αποχή των εμμίσθων δικηγόρων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης από όλες τις ενέργειες που εμπίπτουν στα καθήκοντά τους και αφορούν την εφαρμογή του ασφαλιστικού νόμου (σύνταξη γνωμοδοτήσεων, σχεδίων διοικητικών πράξεων, κ.λπ.).
Τέλος, η Ολομέλεια εμμένει στην θέση της για την ικανοποίηση των προτάσεων – αιτημάτων – διεκδικήσεων του σώματος, όπως τέθηκαν στον Υπουργό από τη Συντονιστική Επιτροπή.
Δευτέρα 30 Μαΐου 2016
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΗΝ 3-6-2016
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αθήνα, 30.5.2016
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Παρακαλείσθε να προσέλθετε σε συνεδρίαση
της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων
Ελλάδος, στις 3 Ιουνίου 2016, ημέρα Παρασκευή και
ώρα 14.00, στα
γραφεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
(ΤΕΕ) ( οδός Νίκης, αριθ. 4),
με θέματα:
1) Ασφαλιστικό. Απόφαση
2) Στάση του σώματος κατόπιν
εφαρμογής του νέου Κώδικα Πολιτικής
Δικονομίας, από 1.1.2016
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ
Πέμπτη 26 Μαΐου 2016
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΕ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ 25-5-2016 - ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΟΙ ΝΕΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
Μετά τη χτεσινή συνάντηση και συζήτηση αντιπροσωπείας της Συντονιστικής Επιτροπής Προέδρων με τον Κατρούγκαλο προέκυψαν τα εξής:
- δέσμευση του Υπουργού για παράταση της προθεσμίας καταβολής ασφαλιστικών εισφορών έτους 2015 έως την 31-12-2016
- κατάργηση με νόμο της υποχρέωσης καταβολής παραβόλων προαγωγής (Παρ Εφεταις- Παρ Αρειω Παγω)
- απέρριψε τις δύο από τις τρεις προτεινόμενες τροπολογίες στο ασφαλιστικό
- μόνο την τροπολογία που αφορά την δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικού επαγγελματικού ταμείου σε αντικατάσταση του Επικουρικού βλέπει κατ αρχήν θετικά
- δεν υπάρχει περίπτωση υπαγωγής σε χαμηλότερη ασφαλιστική κατηγορία για όσους δεν έκαναν σχετική αίτηση έως την 17-10-2015
- νέα τροπολογία που θα ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες μετά από απαίτησητων θεσμών, όπως δήλωσε ο Κατρούγκαλος, αλλάζει προς το χειρότερο το ήδη ψηφισθέν ασφαλιστικό και συγκεκριμένα: τα 4 έτη εκπτώσεων ασφαλιστικών εισφορών 2017 - 2010 γίνονται 3, το υψηλό ποσοστό έκπτωσης εισφορών 50% θα δίνεται στους έχοντες εισόδημα κάτω των 10.000 € αντί των 13.000 € με αντίστοιχη μείωση στο εισοδηματικό κριτήριο και για όσους θα έχουν εισόδημα άνω των 10.000 €, οι όποιες εκπτώσεις στους έχοντες εισόδημα κάτω των 5.000 € θα αποτελούν ασφαλιστική οφειλή την οποία θα εξοφλήσουν στο τέλος του ασφαλιστικού βίου ή μετά την συμπλήσωση 15 ετών ασφάλισης
- δέσμευση του Υπουργού για παράταση της προθεσμίας καταβολής ασφαλιστικών εισφορών έτους 2015 έως την 31-12-2016
- κατάργηση με νόμο της υποχρέωσης καταβολής παραβόλων προαγωγής (Παρ Εφεταις- Παρ Αρειω Παγω)
- απέρριψε τις δύο από τις τρεις προτεινόμενες τροπολογίες στο ασφαλιστικό
- μόνο την τροπολογία που αφορά την δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικού επαγγελματικού ταμείου σε αντικατάσταση του Επικουρικού βλέπει κατ αρχήν θετικά
- δεν υπάρχει περίπτωση υπαγωγής σε χαμηλότερη ασφαλιστική κατηγορία για όσους δεν έκαναν σχετική αίτηση έως την 17-10-2015
- νέα τροπολογία που θα ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες μετά από απαίτησητων θεσμών, όπως δήλωσε ο Κατρούγκαλος, αλλάζει προς το χειρότερο το ήδη ψηφισθέν ασφαλιστικό και συγκεκριμένα: τα 4 έτη εκπτώσεων ασφαλιστικών εισφορών 2017 - 2010 γίνονται 3, το υψηλό ποσοστό έκπτωσης εισφορών 50% θα δίνεται στους έχοντες εισόδημα κάτω των 10.000 € αντί των 13.000 € με αντίστοιχη μείωση στο εισοδηματικό κριτήριο και για όσους θα έχουν εισόδημα άνω των 10.000 €, οι όποιες εκπτώσεις στους έχοντες εισόδημα κάτω των 5.000 € θα αποτελούν ασφαλιστική οφειλή την οποία θα εξοφλήσουν στο τέλος του ασφαλιστικού βίου ή μετά την συμπλήσωση 15 ετών ασφάλισης
Τρίτη 24 Μαΐου 2016
ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ: ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΑΠΟΧΗΣ ΕΩΣ 6-6-2016. ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ 3-6-2016
Η Συντονιστική Επιτροπή των Προέδρων αποφάσισε να προτείνει την παράταση της αποχής έως 6-6-2016 και καλεί σε Σύγκληση Ολομέλειας Προέδρων την 3-6-2016
Η Συντονιστική Επιτροπή Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος που συνήλθε εκτάκτως σήμερα 24.05.2016 στην έδρα του ΔΣΑ αποφάσισε ομόφωνα:
- Παράταση της αποχής δικηγόρων έως τη Δευτέρα 06.06.2016.
- Σύγκληση Ολομέλειας την Παρασκευή 03.06.2016 στην έδρα του ΔΣΑ
ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ
- Παραγραφές – Προθεσμίες
- Για τις ποινικές υποθέσεις:
- Αυτόφωρα (κρατούμενοι)
- Κρατούμενοι (προσωρινώς ή κατόπιν καταδικαστικής απόφασης)
- στα Πλημμελήματα όταν συντρέχει περίπτωση παραγραφής, ήτοι όταν έχει συμπληρωθεί από τον χρόνο τελέσεως της πράξεως εξαετία σε α’ βαθμό και επταετία σε β’ βαθμό.
ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ
- Καταθέσεις ενδίκων βοηθημάτων και μέσων σε όλες τις διαδικασίες (πολιτικά και διοικητικά), καθώς επίσης και αγωγών, συμπεριλαμβανομένων των υπερχρεωμένων, ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΠολΔ) και ΕΚΤΟΣ Διαταγών Πληρωμής.
- Η διαταγή απόδοσης μισθίου είναι εντός πλαισίου ακόμη και με σώρευση καταβολής μισθωμάτων.
- Συζήτηση προσωρινών διαταγών και αιτήσεων αναστολών (Πολιτικά και Διοικητικά Δικαστήρια), συμπεριλαμβανομένων των αναστολών πλειστηριασμών. ΠΡΟΣΟΧΗ: Ασφαλιστικά μέτρα συζητούνται ΜΟΝΟ εφόσον έχει εκδοθεί προσωρινή διαταγή.
- Αντιρρήσεις (Διοικητικά)
- Κατάθεση προτάσεων (20ήμερο και 100 ημέρες)
- Προσθήκες
- Εξώδικα και επιδόσεις αποφάσεων (ΜΟΝΟ ΠΡΟΣ ΓΝΩΣΙΝ και για τις νόμιμες συνέπειες)
- Κλήσεις – Προσδιορισμοί
Αναβολές:
Για την διευκόλυνση όλων κατά τη διάρκεια της αποχής θα επιτρέπεται στους συναδέλφους η παράσταση ενώπιον των δικαστηρίων για την υποβολή αιτήματος αναβολής, με την υποχρέωση – στην περίπτωση μη παράστασης της πλευράς του αντιδίκου – να προβαίνουν αμελλητί και με κάθε πρόσφορο μέσο στην ενημέρωση του συναδέλφου που εκπροσωπεί την πλευρά του αντιδίκου για την ημερομηνία της νέας δικασίμου.
Δευτέρα 23 Μαΐου 2016
Συνέχιση της αποχής των Δικηγόρων της Αθήνας έως και τις 30 Μαΐου 2016
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 23/5/2016
Αποχή των Δικηγόρων της Αθήνας έως και τις 30 Μαΐου 2016
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, αποφάσισε την συνέχιση της αποχής μέχρι και την προσεχή Δευτέρα 30.5.2016, με το ίδιο πλαίσιο, και διέκοψε τις εργασίες του για την προσεχή Πέμπτη 26.5.2016.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 23-5-2016 ΑΠΟΧΗ ΕΩΣ 6-6-2016
ΨHΦIΣAN 1049
ΑΠΟΧΗ ΕΩΣ 6-6-2016
NAI 661
ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 195 ME ΠΛAIΣIO ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ 466
OXI 348
Κυριακή 22 Μαΐου 2016
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 24-5-2016
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αθήνα, 20.5.2016
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Παρακαλείσθε να προσέλθετε σε συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, τηνΤρίτη24 Μαΐου 2016 και ώρα 11.00, στα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, με θέμα:
- Ασφαλιστικό. Απόφαση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ
Ολομέλεια Δικηγορικών Συλλόγων: Προειδοποιεί για παραβίαση βασικών συνταγματικών διατάξεων και όχι μόνο…
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ακαδημίας 60, 10679 Αθήνα
Τηλ. 210-3398270, -111
Αθήνα, 19.5.2016
Αρ. Πρωτ. 1223
Προς
Τον Προεδρεύοντα κατά την κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Κοινωνικών Υποθέσεων, Παραγωγής και Εμπορίου, και Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,
1.Όπως ασφαλώς γνωρίζετε οι Δικηγορικοί Σύλλογοι έχουν ως πρωταρχική αποστολή την υπεράσπιση των αρχών και κανόνων του κράτους δικαίου (άρθρο 90 περ. α’ ν. 4194/2013). Εξάλλου, αναγνωρίζονται ρητώς από τον νομοθέτη ως επίσημοι σύμβουλοι της Πολιτείας. Υπό την ιδιότητά τους αυτή, διατυπώνουν γνώμες και προτάσεις, που αφορούν στη βελτίωση της νομοθεσίας και συμμετέχουν υποχρεωτικά στις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές (άρθρο 90 περ. ε’ ν. 4194/2013).
Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις», που κατατέθηκε αργά χθες το βράδυ και συζητείται σήμερα στις Επιτροπές Κοινωνικών Υποθέσεων, Παραγωγής και Εμπορίου, και Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας τάξης και Δικαιοσύνης, θέτει πλήθος ζητημάτων που θίγουν τον πυρήνα του κράτους δικαίου και του Συντάγματος.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
- Την διαδικασία του αυτόματου μηχανισμού δημοσιονομικής προσαρμογής (Τροπολογία Υπουργείου Οικονομικών), η οποία προβλέπει τη θέσπιση περιοριστικών μέτρων (που μπορεί να φθάνουν μέχρι και τις περικοπές μισθών δημοσίων υπαλλήλων και συντάξεων), κατά παράκαμψη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Με τον τρόπο αυτόν αλλοιώνεται προκλητικά η μορφή του Πολιτεύματος, ως Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας (Συντ. 1), και θίγεται ο πυρήνας της διάκρισης των εξουσιών (Συντ. 26).
- Τον έλεγχο της «Εταιρίας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ» από τους δανειστές (άρθρο 191). Με δεδομένο ότι η ως άνω εταιρία αναλαμβάνει την «διαχείριση και αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου» (άρθρο 204), εγείρεται ζήτημα προσβολής της εθνικής κυριαρχίας (Συντ. 1, 28).
- Την αύξηση της φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας, συμπεριλαμβανομένης της απρόσοδης ακίνητης περιουσίας (άρθρο 50), η οποία μπορεί να έχει δημευτικό αποτέλεσμα (Συντ. 17 & 5 παρ. 1).
- Την αύξηση των φόρων στην κατανάλωση (άρθρα 52 επ.), που πλήττουν δυσανάλογα, και κατά παράβαση της αρχής της αναλογικής ή διαφοροποιητικής ισότητας (Συντ. 4 παρ. 1), τους πιο αδύναμους οικονομικά (ΦΠΑ, φόρος διαμονής, τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης, τέλος σταθερής τηλεφωνίας κ.ο.κ.).
- Ειδικώς η επιβολή ΦΠΑ 24% στις νομικές υπηρεσίες (άρθρο 52), έχει ως αποτέλεσμα την παράβαση της αρχής της ισότητας των διαδίκων, αφού οι διάδικοι που έχουν την ιδιότητα του επιτηδευματία –καίτοι κατά τεκμήριο ισχυρότεροι- μπορούν να εκπίπτουν (συμψηφίζουν) το ποσό του ΦΠΑ. Αντιθέτως, οι ιδιώτες διάδικοι –και κατά τεκμήριο πιο αδύναμοι οικονομικά- επιβαρύνονται εξ ολοκλήρου τον ΦΠΑ, με αποτέλεσμα η ικανοποίηση του δικαιώματος δικαστικής προστασίας να καθίσταται γι’ αυτούς δυσχερέστερη (Συντ. 4 & 20).
- Τον χρονικό περιορισμό της προστασίας της πρώτης κατοικίας, σε περιπτώσεις ανάθεσης διαχείρισης δανείων και μεταβίβασης δανειακών απαιτήσεων σε Εταιρίες Διαχείρισης και Απόκτησης απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, μέχρι την 31.12.2017 (άρθρο 70). (Συντ. 2, 5, 17 & 25).
2.Περαιτέρω, το άρθρο 93 του νομοσχεδίου προβλέπει την παροχή νομικών υπηρεσιών στους δανειολήπτες, μέσω των συσταθησομένων Κέντρων Ενημέρωσης – Υποστήριξης Δανειοληπτών. Η παροχή νομικών συμβουλών θα γίνεται, κατά το νομοσχέδιο, από δημοσίους υπαλλήλους ή εξωτερικούς συμβούλους, πτυχιούχους νομικών, οικονομικών, πολιτικών ή κοινωνικών επιστημών, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Η ως άνω ρύθμιση αντιστρατεύεται ευθέως το άρθρο 36 ΚωδΔικ που προβλέπει ότι η παροχή νομικών συμβουλών συνιστά «αποκλειστικό έργο του δικηγόρου». Εξάλλου, η παροχή νομικών συμβουλών από πρόσωπο που δεν φέρει την ιδιότητα του δικηγόρου συνιστά αντιποίηση της δικηγορίας και τιμωρείται ποινικά (ΚωδΔικ 9, ΠΚ 175).
Επομένως, η προωθούμενη ρύθμιση εισάγει ρήγμα στην έννομη τάξη, καθώς διακυβεύει κατά τρόπο προκλητικό τα συμφέροντα των δανειοληπτών. Τούτο διότι η ανάθεση της παροχής νομικών συμβουλών κατ’ αποκλειστικότητα σε δικηγόρους συνοδεύεται από μείζονες εγγυήσεις, και συγκεκριμένα : την σχέση απολύτου εμπιστοσύνης και εχεμύθειας μεταξύ του δικηγόρου και του εντολέα του, τη δέσμευση από το περιεχόμενο της εντολής, τη διαφύλαξη των συμφερόντων του εντολέα, την ελευθερία και ανεξαρτησία κατά το χειρισμό της υπόθεσης και την τήρηση της νομιμότητας (ΚωδΔικ 3, 5). Όλες αυτές οι εγγυήσεις απουσιάζουν εκκωφαντικά στην περίπτωση της παροχής νομικών συμβουλών από διορισμένους δημοσίους υπαλλήλους, και εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου.
- Κατόπιν αυτών, θεωρούμε πως θα ήταν αναγκαία κατά νόμο, και οπωσδήποτε χρήσιμη για το νομοθετικό σώμα, η ακρόαση της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων ενώπιον των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών κατά το άρθρο 38 ΚτΒ, όταν νομοθετούνται μέτρα τέτοιας σημασίας για το σύνολο των Ελλήνων πολιτών, αλλά και για το δικηγορικό σώμα.
Με ιδιαίτερη τιμή,
Ο Πρόεδρος
της Ολομέλειας Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος
Βασίλειος Αλεξανδρής
πηγή portal.olomeleia.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)