ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

Το ιστολόγιο αυτό αποτελεί ένα βήμα ενημέρωσης, συζήτησης και προβληματισμού των δικηγόρων της περιφέρειας και όχι μόνο, για όσα τους απασχολούν επαγγελματικά και άλλα... Ξεκίνησε το 2011, όταν στο χώρο της δικηγορίας, ελάχιστοι ασχολούνταν με την ενημέρωση για ζητήματα που απασχολούσαν τους συναδέλφους. Ο υποφαινόμενος - διαχειριστής - επιχείρησε τότε να δημιουργήσει μια πηγή ενημέρωσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Σιγά σιγά, τα επόμενα χρόνια, προέκυψαν κι άλλες πηγές ενημέρωσης, κάποιες μάλιστα επαγγελματικού επιπέδου. Το νέο τοπίο που διαμορφώθηκε στη διαδικτυακή ενημέρωση, σε συνδυασμό και με τις πολλές ευθύνες που ανέλαβε πλέον ο υποφαινόμενος, άρα τον ελάχιστο χρόνο που διέθετε, είχαν σαν αποτέλεσμα το Σεπτέμβρη του 2019, το blog να πάψει ουσιαστικά να ενημερώνεται και ο dikigorosdramas να σιωπήσει. Εδώ και μερικές ημέρες όμως, η επικαιρότητα αλλά και η διάθεση του διαχειριστή, ξαναφέρνουν το blog σε λειτουργία, με στοχευμένες αναρτήσεις και συγκεκριμένες ενημερώσεις...... το μέλλον θα δείξει..... >

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Ν. 4236/2014 – Απαγορεύεται πλέον λήψη αντιγράφων από την δικογραφία για τον κατηγορούμενο εφόσον υπάρχουν λόγοι ”δημοσίου συμφέροντος”

Αποτελούν πλέον επίσημα νόμους του Ελληνικού κράτους οι δύο οδηγίες  2010/64/ΕΕ και 2012/13/ΕΕ της Ε.Ε..Σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4236/2014  για την ενσωμάτωση των Οδηγιών 2010/64/ΕΕ και 2012/13/ΕΕ στην ελληνική έννομη τάξη, o κατηγορούμενος δεν θα μπορεί πλέον να λάβει έγγραφα από την δικογραφία αν κριθεί ότι κινδυνεύει το “δημόσιο συμφέρον”. Για πρώτη φορά στο δικανικό μας σύστημα εισάγεται τέτοια ρύθμιση. Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό.
http://www.judex.gr/

Διαπραγμάτευση ποινών εκτός δικαστηρίου

Καθιέρωση του θεσμού του «ποινικού εισαγγελέα συνδιαλλαγής», ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να διαπραγματεύεται με τον κατηγορούμενο και να συμφωνεί για το ύψος της ποινής χωρίς η υπόθεση να φτάνει στο ακροατήριο, είναι μία από τις προτάσεις της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την αναμόρφωση του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Μετά την ολοκλήρωση του έργου της, η επιτροπή προτείνει μέτρα που αποσκοπούν κυρίως στην αποσυμφόρηση των δικαστηρίων και ήδη εφαρμόζονται σε άλλα κράτη, όπως η Βρετανία, οι ΗΠΑ και η Γερμανία. 
Η πρόταση για το νέο Κώδικα Ποινική Δικονομία προβλέπει διαμεσολάβηση του εισαγγελέα για κακουργήματα για τα οποία προβλέπονται ποινές μέχρι 10 χρόνια κάθειρξη, ενώ στους κανόνες της συνδιαλλαγής δεν μπορούν να υπαχθούν αδικήματα που τιμωρούνται με βάση το νόμο περί καταχραστών του δημοσίου.
Σε περίπτωση κατά τη οποία ο κατηγορούμενος συμφωνήσει με τον «ποινικό εισαγγελέα συνδιαλλαγής», τότε η συμφωνηθείσα ποινή πρέπει να μην είναι μεγαλύτερη από τα 3/5 της ανώτερης ποινής που προβλέπεται στα κακουργήματα και από το μισό της προβλεπόμενης ποινής για τα πλημμελήματα, ενώ στον υπολογισμό της ποινής θα λαμβάνονται υπόψη και τα ελαφρυντικά, όπως είναι προτέρου έντιμου βίου, κ.λπ. Παράλληλα και η έκτιση της ποινής θα έχει ευνοϊκότερους όρους αναφορικά με την αποφυλάκιση.
Ακόμα, η επιτροπή προτείνει την κατάργηση των περισσότερων Πενταμελών Εφετείων Κακουργημάτων και την εκδίκαση των περισσότερων κακουργημάτων από Μονομελή Εφετεία. Εξαιρούνται τα αδικήματα που χαρακτηρίζονται σύνθετα, καθώς και αδικήματα που καταλαμβάνονται από το νόμο περί καταχραστών του δημοσίου, τα οποία θα δικάζονται από Πενταμελή Εφετεία.
Τα πλημμελήματα προτείνεται να δικάζονται από Μονομελή Πλημμελειοδικεία, ενώ οι υποθέσεις θα εξετάζονται από τα Τριμελή Πλημμελειοδικεία μόνο σε δεύτερο βαθμό.
 in.gr

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Ανακοίνωση για τροπολογία αύξησης των οργανικών θέσεων Δικαστικών Λειτουργών και μείωση χρόνου φοίτησης στη Σχολή Δικαστικών Λειτουργών

 Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων                                                                                                              Αθήνα 6/2/2014
                                                                                                       Αρ. Πρωτ.22

                                       


 Θέμα:Ψηφίσθηκε η τροπολογία που αφορά:α)την αύξηση από 1-2-2014, κατά σαράντα επτά (47) συνολικά του αριθμού των οργανικών θέσεων Δικαστικών Λειτουργών, β)Μείωση του χρόνου φοίτησης στη Σχολή Δικαστών για τους σπουδαστές του διαγωνισμού του 2013(της 20ης σειράς)σε 11 μήνες (αντί 16 μήνες).


            Ενημερώνουμε τους κ.κ. συναδέλφους ότι ψηφίσθηκε (αλλά δεν έχει ακόμη δημοσιευθεί στο ΦΕΚ) η τροπολογία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, σύμφωνα με την οποία:α)η αύξηση των οργανικών θέσεων των Δικαστικών Λειτουργών και ειδικότερα 1) των Προέδρων Εφετών κατά μία(1), 2) των Εφετών κατά σαράντα (40), 3) των Εισαγγελέων Εφετών κατά μία(1) και 4) των Aντεισαγγελέων Εφετών κατά επτά (7) επισπεύδεται για την 1-2-2014 (αντί 1-7-2015,που είχε προβλεφθεί με τον Ν4186/2013), β) Μειώνεται από δέκα έξη (16) μήνες σε έντεκα (11) μήνες ο χρόνος φοίτησης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών (ήτοι από 1-2-2014 έως 31-12-2014), για τους σπουδαστές του διαγωνισμού του 2013.
            Με την ως άνω τροπολογία, ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Αθανασίου ανταποκρίθηκε στο αίτημα της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων, ώστε αφ΄ενός μεν να μπορέσει να επιταχυνθεί η εκδίκαση των ποινικών υποθέσεων (κακουργημάτων) στα Εφετεία, στα οποία και κυρίως στο Εφετείο Αθηνών, έχει δημιουργηθεί ασφυκτική κατάσταση, αφετέρου δε, με τη μείωση του χρόνου φοίτησης της 20ης σειράς της Σχολή Δικαστών, θα καταστεί δυνατόν να καλυφθούν τα κενά που θα προκύψουν στον πρώτο βαθμό, από τις αντίστοιχες προαγωγές των θέσεων του δεύτερου βαθμού. Η Ένωση επιμένει στο αίτημα της και για αύξηση των οργανικών θέσεων του πρώτου βαθμού. 
Η Πρόεδρος                                              Ο Γεν Γραμματέας  

Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΕΤΑΑ/ΤΑΝ Ν.4152/2013 (Ν. 4225/2014)

Μετά την ισχύ της διάταξης του άρθρου 12 του Ν.4225/7-1-14,  η δυνατότητα και οι όροι υπαγωγής στη ρύθμιση του Ν.4152/13 για οφειλές ως 5.000 € αντικαθίστανται με το ποσό των 10.000 €.

Επίσης για την υπαγωγή στη ρύθμιση του άνω νόμου δεν απαιτείται ασφαλιστική ή φορολογική ενημερότητα.

Τέλος, εξαιρούνται και δεν μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση του Ν.4152/13 μόνο οι οφειλέτες που έχουν καταδικαστεί για φοροδιαφυγή.

Τα παραπάνω αφορούν και ασφαλισμένους που δεν έχουν στείλει έως σήμερα δικαιολογητικά (ή έχουν στείλει ελλιπή δικαιολογητικά) για την υπαγωγή τους στη ρύθμιση.  
------------------------------------
Οφειλή του ασφαλιστικού έτους 2012 ρυθμίζεται μόνο με την «Πάγια ρύθμιση» του Ν.4152/13 (σε 12 δόσεις).  Αν οφείλεται – εκτός του 2012 – και παλαιότερο έτος/έτη ο οφειλέτης μπορεί να υπαχθεί στη διπλού τύπου ρύθμιση,  υποβάλλοντας ταυτόχρονα και αίτηση για ρύθμιση της «Νέας Αρχής» (ως 30/6/2017) για τα παλαιότερα έτη.

http://www.dskavalas.gr/

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΟΧΗ Δ.Σ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ 28/29-1-2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Κορίνθου, κατά την σημερινή έκτακτη συνεδρίαση του αποφάσισε τα εξής:
     1.- Καταδικάζει με τον εντονότερο τρόπο την απαράδεκτη ενέργεια της σημερινής βάρβαρης εμπρηστικής επίθεσης στο Δικαστικό Μέγαρο Κορίνθου η οποία μάλιστα έθεσε σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
      2.- Αποφάσισε, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την έλλειψη φρούρησης των εσωτερικών και των εξωτερικών χώρων του Δικαστικού Μεγάρου και την ανυπαρξία οποιωνδήποτε μέτρων ασφαλείας και της ένεκα τούτων πρόκλησης καθημερινού κινδύνου για την ζωή και την σωματική ακεραιότητα των πολιτών και των εργαζομένων σε αυτό, την αποχή των Δικηγόρων, μελών του Συλλόγου, από τα καθήκοντά τους κατά την ΤΡΙΤΗ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2014 ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2014.
Ως προς το πλαίσιο της αποχής ισχύει ό,τι και κατά τις προηγούμενες κινητοποιήσεις μας.
             Κόρινθος, 27-1-2014
    Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΘ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
 Αθήνα, 27 Ιανουαρίου 2014 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος καταδικάζει απερίφραστα κάθε προσπάθεια κατατρομοκράτησης των δικαστικών λειτουργών, όπως αυτή που σημειώθηκε σήμερα με την έκρηξη εμπρηστικού μηχανισμού στα Δικαστήρια της Κορίνθου.
Δυστυχώς, δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, καθώς όλοι θυμόμαστε, μεταξύ πολλών άλλων, τη δολοφονία συμπολίτη μας και το βαρύτατο τραυματισμό ενός ακόμη πριν από ένα χρόνο, στο κτήριο 9 του Πρωτοδικείου Αθηνών, την πρόσφατη τρομοκρατική απόπειρα που σημειώθηκε στο κτήριο 6 της πρώην Σχολής Ευελπίδων καθώς και τη βομβιστική επίθεση στο αυτοκίνητο εισαγγελικού λειτουργού στη Λάρισα, που είχε ως αποτέλεσμα να ισοπεδωθούν δεκάδες σπίτια και καταστήματα.
Όπως έχουμε κατ’ επανάληψη επισημάνει, τέτοια γεγονότα καταδεικνύουν με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο την έλλειψη στοιχειωδών μέτρων φύλαξης στους χώρους των Δικαστηρίων, με άμεσο αντίκτυπο στον τομέα της ασφάλειας για όλους εκείνους οι οποίοι ασκούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα ή τυγχάνει να διέρχονται από τους χώρους αυτούς (δικαστές, δικαστικοί υπάλληλοι, δικηγόροι και απλοί πολίτες).
Ωστόσο, όποια κι αν είναι η «δικαιολογία» των ανθρώπων που προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες, η «τυφλή βία» που αντιστρατεύεται την ομαλή λειτουργία της Δικαιοσύνης και θέτει σε κίνδυνο τις ζωές συνανθρώπων μας δεν μπορεί παρά να βρίσκει απέναντί της όλους τους ευσυνείδητους και δημοκρατικούς πολίτες, ανεξάρτητα από την ιδεολογική, πολιτική ή κομματική τοποθέτηση του καθενός.
Γιατί η «τυφλή βία» όχι μόνο δεν μπορεί να οδηγήσει στην επίλυση κανενός προβλήματος αλλά, αντιθέτως, επιτείνει το κλίμα ανασφάλειας και φόβου που κυριαρχεί στην ελληνική κοινωνία, δεδομένου και του γενικότερου κλίματος λόγω της οξύτατης οικονομικής κρίσης που βιώνει ο ελληνικός λαός.
Με πλήρη συνείδηση ότι θύμα μίας τέτοιας επίθεσης μπορεί ανά πάσα στιγμή να είναι οποιοσδήποτε συλλειτουργός στην απονομή της Δικαιοσύνης ή απλός πολίτης, εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στους δικαστικούς λειτουργούς και στους συναδέλφους του Δικηγορικού Συλλόγου Κορίνθου, καλώντας για ακόμα μια φορά την Ελληνική Πολιτεία να λάβει, όπως έχει υποχρέωση, όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης από πράξεις βίας ή από οποιαδήποτε άλλη παρέμβαση στο έργο της, προκειμένου οι δικαστικοί λειτουργοί να είναι σε θέση να ασκούν απερίσπαστοι τα καθήκοντά τους, υποκείμενοι αποκλειστικά στο νόμο και τη συνείδησή τους.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Κορίνθου είχε ζητήσει τη φρούρηση των Δικαστηρίων, πλην όμως η Πολιτεία ουδέποτε ενήργησε προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
 

ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

ΠΡΟΣΟΧΗ !!! Προϋπόθεση παραδεκτού των αγωγών εμπραγμάτου δικαίου είναι πλέον και το πιστοποιητικό καταβολής ΕΝ.Φ.Ι.Α

Σύμφωνα με το άρθρο 9, παρ. 2 του νέου νόμου 4223/2013 για Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων :
Είναι απαράδεκτη η συζήτηση εμπράγματης αγωγής ή οποιαδήποτε άλλη ενέργεια ενώπιον δικαστηρίου ή δημόσιας αρχής από υπόχρεο στον ΕΝ.Φ.Ι.Α. επί ακινήτου, αν δεν προσκομισθεί μέχρι τη συζήτησή της, κατά περίπτωση, το πιστοποιητικό των παραγράφων 1 ή 3 του άρθρου αυτού.
Το πιστοποιητικό για το οποίο γίνεται λόγος είναι το πιστοποιητικό της Φορολογικής Διοίκησης, με το οποίο πιστοποιείται ότι το ίδιο ακίνητο, με τα ίδια στοιχεία, περιλαμβάνεται στη δήλωση Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, καθώς και ότι ο φορολογούμενος έχει καταβάλει, ή νόμιμα απαλλαγεί από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. για το συγκεκριμένο ακίνητο και έχει καταβάλει τις ληξιπρόθεσμες δόσεις, έχει ρυθμίσει ή έχει νόμιμα απαλλαγεί από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. για τα υπόλοιπα ακίνητα, για τα οποία είναι υπόχρεος για τα πέντε (5) προηγούμενα έτη.
Ωστόσο δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα αν αυτό περιλαμβάνει τις αγωγές εμπραγμάτου δικαίου που κατατέθηκαν πριν από 1.1.2014 και συζητούνται μετά από 1.1.2014.
Στο παρακάτω αρχείο πάντως θα βρείτε την ΠΟΛ (ΠΟΛ 1279/30.12.2013) για το πως θα γίνει η έκδοση του πιστοποιητικού καταβολής ΕΝ.Φ.Ι.Α. για έτος 2014).
http://www.judex.gr/

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

ΕΡΩΤΗΜΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ  
Λάρισα 27-12-2013 
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για τις ασφαλιστικές εισφορές
           Σας ενημερώνουμε ότι από το Φορολογικό Σύμβουλο της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας κ. Ευστάθιο Μπακάλη,
συντάχθηκε και απευθύνθηκε προς το Υπουργείο Οικονομικών ερώτημα, το περιεχόμενο του οποίου έχει ως εξής :   

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ
ΠΡΟΣ:
Το Υπουργείο Οικονομικών
Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων
Γενική Διεύθυνση Φορολογίας
1. Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος (Δ12)
2. Διεύθυνση Βιβλίων & Στοιχείων (Δ15)
 
Θέμα:
Έκπτωση ασφαλιστικών εισφορών από τα ακαθάριστα έσοδα των Δικηγόρων.
 
*.*.*.*.*.*.*.*.*.* 
I.             Με τη διάταξη του άρθρου 3§45 του Ν. 4110/2013, προστέθηκε υποπερ. εε’ στο άρθρο 31§1 περ. α’ του Ν. 2238/1994 (Κ.Φ.Ε.) και, δυνάμει αυτής, για  τις δαπάνες, που πραγματοποιούνται από το οικονομικό έτος 2014 (χρήση 2013) και μετά, εκπίπτει από το ακαθάριστο εισόδημα των ελευθέρων επαγγελματιών, κατ’ ακολουθίαν και των Δικηγόρων, ως γενικό έξοδο διαχειρίσεως, και το ποσό της δαπάνης των εισφορών, που καταβάλλουν σε ταμεία ασφαλίσεως, εφ’ όσον η καταβολή τους είναι υποχρεωτική από τον νόμο, καθώς και το ποσό των καταβαλλομένων εισφορών στις περιπτώσεις προαιρετικής ασφαλίσεως σε ταμεία, που έχουν συσταθεί με νόμο.
II.            Όσον αφορά στις ασφαλιστικές εισφορές των Δικηγόρων προς τον Τομέα Ασφάλισης Νομικών (Τ.Α.Ν.), τον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δικηγόρων (Τ.Ε.Α.Δ.) και τον Τομέα Υγείας & Πρόνοιας Δικηγόρων Αθηνών (Τ.Π.Δ.Α.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.), σημειώνονται τα ακόλουθα ειδικότερα ζητήματα: 
α. Οι ασφαλιστικές εισφορές, που καταβάλλονται σε μια χρήση, αφορούν στην αμέσως προηγουμένη χρήση (π.χ., το έτος 2014 καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές της χρήσεωως 2013).    
β. Οι ανακοινώσεις των σχετικών Τομέων του Ε.Τ.Α.Α., δυνάμει των οποίων προσδιορίζεται το ύψος των ως άνω εισφορών και εκκινεί η διαδικασία καταβολής τους από τους ασφαλισμένους Δικηγόρους, εκδίδονται σε χρόνο, στον οποίο οι τελευταίοι έχουν κλείσει τα φορολογικά τους βιβλία. Συνακόλουθα, και η παραλαβή των ασφαλιστικών βιβλιαρίων, στα οποία επικολλώνται τα καταβαλλόμενα κατά τη διάρκεια μιας χρήσεως ένσημα, παραλαμβάνονται από το Ταμείο στον ανωτέρω χρόνο.
γ. Η ελαχίστη για κάθε Δικηγόρο υποχρεωτική ασφαλιστική εισφορά σε κάθε Τομέα καταβάλλεται κατ’ αρχήν κατά τη διάρκεια της χρήσεως, στην οποία αυτή ανάγεται (π.χ. στο ανωτέρω παράδειγμα στη χρήση 2013), διά της αγοράς των σχετικών ενσήμων (ως προς την οποία δεν εκδίδεται κάποιο παραστατικό) και της επικολλήσεώς τους στο οικείο ασφαλιστικό βιβλιάριο, η δε τυχόν διαφορά μεταξύ ενσήμων και ελαχίστου ποσού εξοφλείται με την καταβολή μετρητών χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό του Ταμείου στον χρόνο, στον οποίο παραδίδονται τα ασφαλιστικά βιβλιάρια (π.χ. στο ανωτέρω παράδειγμα στο έτος 2014). 
III.           Περαιτέρω, υπογραμμίζεται ότι, από 01-01-2014, σύμφωνα με τη ρητή διάταξη του άρθρου 23 περ. γ’ του Ν. 4172/2013 (νέος Κ.Φ.Ε.), δεν εκπίπτουν ως επαγγελματικές δαπάνες οι μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές.
IV.           Τέλος, επισημαίνεται ότι ανάλογες διαστάσεις αναπτύσσει το προαναλυθέν ζήτημα και αναφορικά με τους Δικηγόρους της περιφέρειας, καθώς και με τα λοιπά νομικά επαγγέλματα, που υπάγονται στον Τομέα Νομικών του Ε.Τ.Α.Α. (Δικαστικοί Επιμελητές, Συμβολαιογράφοι, Υποθηκοφύλακες). 
V.            Εν όψει των ανωτέρω, ερωτώνται τα ακόλουθα:
1. Σε ποιόν χρόνο καταχωρίζονται στα προβλεπόμενα από τον Κ.Φ.Α.Σ. βιβλία και εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα του Δικηγόρου οι προπεριγραφείσες ασφαλιστικές εισφορές; 
2. Με ποιό παραστατικό πραγματοποιείται η ανωτέρω καταχώριση;
3. Δύναται να επέχει θέση νομίμου και προσήκοντος παραστατικού κατά τον Κ.Φ.Α.Σ., για την καταχώριση της εν λόγω δαπάνης, επιστολή του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου, με την οποία ανακοινώνεται σε έκαστο Μέλος του, πριν κλείσει η επίμαχη χρήση, το ύψος των καταβλητέων ασφαλιστικών εισφορών, υπό την προϋπόθεση ότι εν συνεχεία πράγματι θα αποδεικνύεται η καταβολή τους (με ένσημα ή σε μετρητά χρήματα), άλλως θα αναμορφωθούν φορολογικώς ως λογιστική διαφορά; 
4. Ποιά είναι η φορολογική μεταχείριση ληξιπροθέσμων ασφαλιστικών εισφορών, οι οποίες καταβάλλονται τμηματικώς λόγω υπαγωγής σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής και ανάγονται σε προηγούμενες της τμηματικής εξοφλήσεως χρήσεις;
Παρακαλούμε για το άμεσο των απαντήσεών σας, δεδομένου ότι δεν έχει εκδοθεί ακόμη σχετική ερμηνευτική εγκύκλιος επί των ανωτέρω θεμάτων και οι Συνάδελφοι δεν γνωρίζουν με ασφάλεια τον δέοντα τρόπο φορολογικής αντιμετωπίσεως των εν λόγω εισφορών, που συναρτάται άμεσα και με τον χρόνο καταβολής από μέρους τους των σχετικών ποσών, ενώ επίκειται το πέρας της τρέχουσας χρήσεως και το κλείσιμο των φορολογικών τους βιβλίων.
Διατελούμε στη διάθεσή σας για κάθε τυχόν αναγκαία περαιτέρω διευκρίνιση.
            Επί του ανωτέρω ερωτήματος, ΟΥΔΕΜΙΑ απάντηση υπήρξε μέχρι σήμερα.
http://www.dslar.gr/

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Ποιοι εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών

Aριθμ. ΠΟΛ. 1001 – ΦΕΚ Β 2 – 02.01.2014
Κατηγορίες υπόχρεων απεικόνισης συναλλαγών που εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α). 
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 1809/1988 «Καθιέρωση Φορολογικών Μηχανισμών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 222 Α΄), όπως ισχύουν. 
2. Την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών 1014655/ 185/0015/ΠΟΛ. 1037/ 12.2.1992 (ΦΕΚ 128 Β΄) «Κατηγορίες επιτηδευματιών που εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών του ν. 1809/1988». 
3. Την αριθμ. ΥΠΟΙΚ 07927 ΕΞ/19.9.2012 (ΦΕΚ 2574 Β΄) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη». 
4. Ότι, από 1.1.2014, με την κατάργηση των υποχρεώσεων τήρησης πρόσθετων βιβλίων και της θεώρησης φορολογικών στοιχείων, που προβλέπονται από τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών 
(ν. 4093/2012, υποπαράγραφος Ε1), επέρχονται ορισμένες διαφοροποιήσεις ως προς την έκδοση αποδείξεων λιανικών συναλλαγών, από συγκεκριμένες κατηγορίες υπόχρεων συναλλαγών και κρίνεται απαραίτητο να παρασχεθούν σ’ αυτές τις κατηγορίες επιτηδευματιών, οι αναγκαίες διευκολύνσεις στην άσκηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας. 
5. Ότι, από την απόφαση αυτή, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,αποφασίζουμε:
Ορίζουμε τους υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ν. 4093/2012, υποπαράγραφος Ε1) που εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών ως εξής:
1. Οι παρακάτω κατηγορίες υπόχρεων απεικόνισης συναλλαγών δύνανται να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄), για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών, ανεξάρτητα από την κατηγορία των βιβλίων που τηρούν και την μορφή του φορέα τους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα):
α) Ο εκμεταλλευτής χώρου διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίου, παιδικού σταθμού, κλινικής ή θεραπευτηρίου, κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρου στάθμευσης, καθώς και οι γιατροί και οδοντίατροι.
β) Ο εκμεταλλευτής θεαμάτων, ο πράκτορας κρατικών λαχείων, ΠΡΟ-ΠΟ, ΛΟΤΤΟ και συναφών, η επιχείρηση μεταφοράς προσώπων γενικά, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή ΤΑΞΙ.
γ) Ο κατά παραγγελία αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια, ο αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια που επιδιορθώνει ενδύματα και υφασμάτινα είδη, γενικώς, καθώς και ο εκμεταλλευτής ιαματικών πηγών του Ε.Ο.Τ.
δ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που ασκεί το επάγγελμα του κτηνιάτρου, φυσιοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, συμβολαιογράφου, άμισθου υποθηκοφύλακα, δικαστικού επιμελητή, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, συγγραφέα, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, εκτελεστή μουσικών έργων ή μουσουργού, καλλιτεχνών των κέντρων διασκέδασης, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτέχνη, αναλογιστή, κοινωνιολόγου, κοινωνικού λειτουργού, εμπειρογνώμονα, ομοιοπαθητικού, εναλλακτικής θεραπείας, ψυχοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, λογοπαθολόγου και λογοπεδικού, με εξαίρεση τις ανώνυμες εταιρείες, τις εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και τις ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες.
ε) Ο εκμεταλλευτής γεωργικών μηχανημάτων ή ελαιουργείου ή αλευρομύλου ή εργοστασίου αποφλοίωσης ρυζιού.
στ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που ασχολείται με την κατασκευή οποιουδήποτε τεχνικού έργου (όπως ξυλουργός, σιδηρουργός, υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, κτίστης και γενικά όσοι ασχολούνται με οικοδομικές εργασίες), καθώς και ο κατασκευαστής επιταφίων μνημείων (μαρμαρογλυφείων).
ζ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που διατηρεί κτηματομεσιτικό γραφείο, γραφείο τελετών, γραφείο συνοικεσίων, γραφείο διεκπεραίωσης εμπιστευτικών εργασιών, γραφείο ευρέσεως εργασίας.
η) Η επιχείρηση ημερήσιου και περιοδικού τύπου για την είσπραξη συνδρομών, ενοικίασης επιβατηγών αυτοκινήτων, έκδοσης κοινοχρήστων λογαριασμών πολυκατοικιών, καθαρισμού και απολύμανσης κατοικιών, επισκευής και συντήρησης ανελκυστήρων και λοιπών εγκαταστάσεων κατοικιών, η επιχείρηση μεταφοράς αγαθών.
Οι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών των ανωτέρω περιπτώσεων α΄ και δ΄ έως και η΄, δύνανται να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄), για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών με την προϋπόθεση ότι, στις εκδιδόμενες αποδείξεις αναγράφουν και το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση του πελάτη, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή χώρου στάθμευσης, που μπορεί να αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του πελάτη.
2. Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών της παραγράφου 5 του άρθρου 7 του Κ.Φ.Α.Σ., καθώς και οι αποδείξεις που εκδίδονται εκτός της επαγγελματικής εγκατάστασης του υπόχρεου απεικόνισης συναλλαγών, εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικής ταμειακής μηχανής, με εξαίρεση τους πωλητές (αγρότες – μεταπωλητές) σε λαϊκές αγορές.
3. Όσοι από τους πιο πάνω υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών, εκτός από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα για την οποία τους παρέχεται η δυνατότητα να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή διατηρούν μόνιμη επαγγελματική εγκατάσταση (κατάστημα), από την οποία πωλούν λιανικώς αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες στο κοινό (π.χ. ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, που πωλούν ηλεκτρολογικά ή υδραυλικά είδη) ή από την επαγγελματική τους εγκατάσταση ασκούν παράλληλα και άλλη δραστηριότητα για την οποία υπάρχει υποχρέωση χρησιμοποίησης φορολογικής ταμειακής μηχανής (π.χ. ράπτης ή ράπτρια που πωλεί και έτοιμα ενδύματα ή εσώρουχα κ.λπ.), υποχρεούνται να εκδίδουν τις αποδείξεις λιανικών συναλλαγών, τουλάχιστον για τη δραστηριότητά τους αυτή, με τη χρήση φορολογικής ταμειακής μηχανής.
4. Η απόφαση του Υπουργού Οικονομικών 1014655/185/ 0015/ΠΟΛ. 1037/ 12.2.1992 (ΦΕΚ 128 Β΄) «Κατηγορίες επιτηδευματιών που εξαιρούνται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ταμειακών μηχανών του ν. 1809/1988» καταργείται.
5. Η παρούσα απόφαση ισχύει από 1.1.2014 έως και 31.12.2014.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2013
Ο Υφυπουργός
Γεώργιος Μαυραγάνης

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΥΔΕ 2013

Παλαιοί ασφαλισμένοι πριν 1/1/93 (ΠΑ) :
Άνω 5ετία

Τ.Υ.Δ.Ε.
Πρόσθετη εισφορά


50 € / μήνα
4,5 €   / μήνα
       600 €
   + 54 €
     654 €


Νέοι ασφαλισμένοι (ΝΑ) :
Άνω 5ετία (1/1/93 – 31/12/2007)

2η ασφαλιστική κατηγορία


55 € / μήνα

660 €

(1/1/2008 – 31/12/2008)
2η ασφαλιστική κατηγορία (αλλαγή 5ετίας – 27,5 €/μήνα κάτω 5ετίας και 55 €/μήνα άνω 5ετίας)

Κάτω 5ετία (1/1/2009 – 31/12/2009)

2η ασφαλιστική κατηγορία


27,5 € / μήνα

330 € (660/2)


Νέοι ασφαλισμένοι από 1/1/2010-31/12/2013 (ΝΑ)και ασκούμενοι:

1η ασφαλιστική κατηγορία


25 € / μήνα

   300 €