ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

Το ιστολόγιο αυτό αποτελεί ένα βήμα ενημέρωσης, συζήτησης και προβληματισμού των δικηγόρων της περιφέρειας και όχι μόνο, για όσα τους απασχολούν επαγγελματικά και άλλα... Ξεκίνησε το 2011, όταν στο χώρο της δικηγορίας, ελάχιστοι ασχολούνταν με την ενημέρωση για ζητήματα που απασχολούσαν τους συναδέλφους. Ο υποφαινόμενος - διαχειριστής - επιχείρησε τότε να δημιουργήσει μια πηγή ενημέρωσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Σιγά σιγά, τα επόμενα χρόνια, προέκυψαν κι άλλες πηγές ενημέρωσης, κάποιες μάλιστα επαγγελματικού επιπέδου. Το νέο τοπίο που διαμορφώθηκε στη διαδικτυακή ενημέρωση, σε συνδυασμό και με τις πολλές ευθύνες που ανέλαβε πλέον ο υποφαινόμενος, άρα τον ελάχιστο χρόνο που διέθετε, είχαν σαν αποτέλεσμα το Σεπτέμβρη του 2019, το blog να πάψει ουσιαστικά να ενημερώνεται και ο dikigorosdramas να σιωπήσει. Εδώ και μερικές ημέρες όμως, η επικαιρότητα αλλά και η διάθεση του διαχειριστή, ξαναφέρνουν το blog σε λειτουργία, με στοχευμένες αναρτήσεις και συγκεκριμένες ενημερώσεις...... το μέλλον θα δείξει..... >

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

ΑΠΕΧΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ 1 ΚΑΙ 2-3-2012 - ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ



Καλαμάτα 26 Φεβρουαρίου  2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΣΤΙΣ 1 & 2/3-2012 ΚΑΙΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
*********************
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας αποφάσισε ομόφωνα:
1/ Την αποχή των Δικηγόρων Καλαμάτας από τα καθήκοντά τους, από την Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012 και την Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012, διαμαρτυρόμενο για τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που αφορούν στους δικηγόρους στο πλαίσιο των αξιώσεων της «ΤΡΟΪΚΑ» και περιλαμβάνονται στο νέο Μνημόνιο και στο υπό ψήφιση Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, τα οποία πλήττουν καθοριστικά το δικηγορικό σώμα, θίγουν συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών και συμβάλλουν στην αποσύνθεση του κοινωνικού ιστού και εμποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση του πολίτη στη Δικαιοσύνη.
2/ Την συμβολική κατάληψη του Δικαστικού Μεγάρου Καλαμάτας, την Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012 από 8:00 π.μ. έως 11:00π.μ.
3/ Την συμμετοχή του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας στο πανεπιστημονικό συλλαλητήριο στο Σύνταγμα,το οποίο συνδιοργανώνει η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος με τη Γ.Σ.Ε.Ε., την Α.Δ.Ε.Δ.Υ., το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος και τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών, την Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου στις 18.00΄ στην Πλατεία Συντάγματος, το οποίο θα κλείσει με συναυλία με τον Μανώλη Μητσιά, στα πλαίσια των κοινών δράσεων που ανέλαβαν οι ως άνω επιστημονικοί φορείς, διατρανώνοντας την αντίθεσή τους στην κατάλυση κάθε έννοιας κοινωνικού κράτους και κράτους δικαίου που επιχειρείται με τις πρόσφατες νομοθετικές παρεμβάσεις.
Για τον σκοπό αυτό ο Δικηγορικός Σύλλογος Καλαμάτας θα ναυλώσει λεωφορείο, το οποίο θα ξεκινήσει την Τετάρτη 29-2-2012 και ώρα 12:00 από το Δικαστικό Μέγαρο Καλαμάτας.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ      
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΜΑΡΓΕΛΗΣΠΕΡΙΚΛΗΣ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗΣ

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΩΣ ΤΗΝ 28-9-2012 ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΙΣ Δ.Ο.Υ. ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΕΝΤΟΛΕΩΝ!!! - ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΠΛΕΟΝ ΖΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ !!!


Παράταση έως 28/9 για καταστάσεις δικηγόρων - μηχανικών


Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Παντελή Οικονόμου, παρατείνεται η προθεσμία υποβολής, μέσω διαδικτύου, μέχρι και την 28η Σεπτεμβρίου 2012 των καταστάσεων των έγγραφων συμφωνιών που έχουν συνάψει οι δικηγόροι με τους εντολείς τους, των καταστάσεων των γραμματίων προκαταβολής από τους δικηγορικούς συλλόγους, καθώς και των καταστάσεων που υποβάλλονται από τους μηχανικούς και το Τ.Ε.Ε αντιστοίχως.
http://www.naftemporiki.gr

ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΥΔΕ 2011 - ΛΗΞΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ 29-2-2012 - ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΕΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ

Ασφαλιστικές Εισφορές ΤΥΔΕ
έτους 2011
Ανακοίνωση   
    Σας γνωρίζουμε ότι οι ελάχιστες ασφαλιστικές εισφορές  του έτους 2011 υπέρ Τ.Υ.Δ.Ε.   έχουν ως εξής:
Παλαιοί ασφαλισμένοι πριν 1/1/93 (ΠΑ) :
Άνω 5ετία
Τ.Υ.Δ.Ε.
Πρόσθετη εισφορά
 50 €  Χ 12 μήνες =
 4,5 €  Χ   6 μήνες =
      600 €
    + 27 €
     627 €
Νέοι ασφαλισμένοι από 1/1/93-30/6/2008 (ΝΑ) :
Άνω 5ετία
1η ασφαλιστική κατηγορία
2η ασφαλιστική κατηγορία
50 €  Χ 6  μήνες =
55 € Χ 6  μήνες =
  300 €
+330 €
  630 €

Κάτω 5ετία
1η ασφαλιστική κατηγορία
2η ασφαλιστική κατηγορία
25 €  Χ 6  μήνες =
27,5 € Χ 6  μήνες =
  150 €
+165 €
  315 €
Νέοι ασφαλισμένοι από 1/7/2008-31/12/2011) (ΝΑ) και ασκούμενοι:
1η ασφαλιστική κατηγορία 25 € Χ 12 μήνες =   300 €

ΕΥΚΟΛΙΕΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΓΙΑ ΕΤΑΑ/ΤΑΝ ΚΑΙ ΕΤΑΑ/ΤΕΑΔ!!! - ΑΦΟΥ ΕΝ ΜΕΣΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΑΥΞΗΣΑΝ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΩΡΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΥΚΟΛΙΕΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ !!!


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                       ΑΘΗΝΑ, 20/2/2012
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝ.ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ
ΤΟΜΕΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΝΟΜΙΚΩΝ – ΤΕΑΔ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΑΜΙΣΘΩΝ           



Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Τ Ι Κ Ο   Δ Ε Λ Τ Ι Ο

               ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΤΟΝ ΕΤΑΑ/ΤΑΝ ΚΑΙ ΕΤΑΑ/ΤΕΑΔ

Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 21 του Ν. 4038/12 ( ΦΕΚ 14 / 2-2-12 ) παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες του ΕΤΑΑ/ΤΑΝ και ΕΤΑΑ/ΤΕΑΔ ρύθμισης της ως 31/12/2011 οφειλής σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις με τις αντίστοιχες εκπτώσεις επί των κάθε είδους προσαυξήσεων, πρόσθετων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων :

α) εφάπαξ ή έως και 6 δόσεις   με έκπτωση 100%        
β) από 7 έως 10 δόσεις   με έκπτωση 75%

Αίτηση για την υπαγωγή στην άνω ρύθμιση πρέπει να υποβληθεί στον ΤΑΝ  ως 31/3/2012.


Στη ρύθμιση αυτή μπορούν να υπαχθούν και όσοι έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση και είτε έχουν εκπέσει από το δικαίωμα συνέχισης της προηγούμενης ρύθμισης είτε είναι συνεπείς, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης.


                                                                          ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΤΑΑ/ΤΑΝ

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

ΤΕΛΟΣ ΑΠΟΧΗΣ ΤΗΝ 29-2-2012;


Δ.Σ.Θεσσαλονίκης: Διακοπή της αποχής μετά τις 29/2


Σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες, το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης στη σημερινή συνεδρίασή του, αποφάσισε τη διακοπή της αποχής των μελών του μετά τις 29 Φεβρουαρίου
2012. Η πρόταση της μειοψηφίας, η οποία και δεν εγκρίθηκε τελικά, ήταν η συνέχιση της αποχής έως τις 5 Μαρτίου 2012.
http://www.lawnet.gr

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ Επιστολή προς Υπουργους Εσωτερικών, Οικ, Δικαιοσ, Προστασίας Πολίτη

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

                        Αθήνα, 23/2/2012
                                                 Αρ. Πρωτ. 72
Προς
1)Τον Υπουργό Εσωτερικών
κ. Αναστάσιο Γιαννίτση
2) Τον Υπουργό Οικονομικών
κ. Ευάγγελο Βενιζέλο
3) Τον Υπουργό
Δικαιοσύνης, Διαφάνειας
και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
κ. Μιλτιάδη Παπαϊωάννου
4) Τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
κ. Χρήστο Παπουτσή
5) Διεύθυνση Μεταναστευτικής Πολιτικής


Η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας,
που συνεδρίασε στην Αθήνα στις 18 Φεβρουαρίου 2012, εξέδωσε
το ακόλουθο Ψήφισμα:
Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας
ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ υπόψη σοβαρές και αυξανόμενες αναφορές και καταγγελίες από δικηγόρους και άλλους για υφαρπαγή δικηγορικής ύλης και άμεσα και συγκεκαλυμμένα.
ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΝΤΑΣ ότι, σύμφωνα με τις αναφορές και τις καταγγελίες, σε τέτοιες πρακτικές υφαρπαγής έχουν προχωρήσει τόσο φυσικά πρόσωπα όσο και ομαδικά σχήματα, όπως οι λεγόμενες μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟς), οι οποίες περιέργως έχουν πολλαπλασιαστεί εκπληκτικά σε αριθμούς τα τελευταία χρόνια.



ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ότι το δικηγορικό επάγγελμα είναι επάγγελμα κατοχυρωμένο από το νόμο για τους λόγους που ο νομοθέτης έχει διαχρονικά κρίνει (βλ. ενδεικτικά άρθρο 39, ΝΔ 3026/1954 (ΦΕΚ Α΄ 235), ΠΔ 81/2008 (ΦΕΚ Α΄ 120), Οδηγία 2005/36/ΕΚ για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, Οδηγίες 77/249/ΕΟΚ και 98/5/ΕΚ). Το δε άρθρο 175 του Ποινικού Κώδικα (αντιποίηση δικηγορίας) τιμωρεί όσους αναλαμβάνουν δικηγορικές εργασίες χωρίς να είναι δικηγόροι.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ότι βάσει της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας οι νομικές υπηρεσίες και συμβουλές στην Ελλάδα επιτρέπεται να αναλαμβάνονται και προσφέρονται μόνο από δικηγόρους.
ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ότι ο νόμος συνοδεύει και εξισορροπεί το ανωτέρω επαγγελματικό προνόμιο –αποκτημένο μετά από σπουδές και πρακτική εξάσκηση– με ένα εκτεταμένο σύνολο σοβαρών ευθυνών, περιορισμών και συνεπειών για τον δικηγόρο (βλ. επιπλέον Κώδικα Δεοντολογίας Δικηγόρων).
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ την υπενθύμιση και προς κάθε δικηγόρο ότι οι δικηγορικές υπηρεσίες παρέχονται επ’ ονόματι του κάθε δικηγόρου με άμεσο και ευθύ επαγγελματισμό και όχι για λογαριασμό και στο όνομα τρίτου προσώπου.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ, επιπλέον, προς τον κάθε δικηγόρο ατομικά ότι για το σκοπό της εξασφάλισης θεμιτών επαγγελματικών ηθών και της επαγγελματικής αξιοπρέπειας, ο νόμος απαγορεύει την παροχή δωρεάν δικηγορικών υπηρεσιών, παρά μόνο σε πολύ λίγες ειδικά απαριθμούμενες περιπτώσεις ηθικής φύσης (άρθρο 5 § 12, Νόμος 3919/2011).
ΤΟΝΙΖΕΙ ότι καμία περίπτωση υφαρπαγής δικηγορικής ύλης και δυσφήμισης του δικηγορικού επαγγέλματος δεν μπορεί να γίνει πλέον ανεκτή με κανένα τρόπο. Ως εκ τούτου ΔΗΛΩΝΕΙ την αγανάκτηση και την εξάντληση της ανεκτικότητάς του.
ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ κάθε ενδιαφερόμενο ότι έχει ήδη επιδιώξει την απόδοση ευθυνών σε ένα σύνολο φυσικών και νομικών προσώπων που επιχείρησαν ή υφάρπαξαν δικηγορική ύλη.
ΔΗΛΩΝΕΙ την ετοιμότητά του και ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΕΙ περαιτέρω ότι οποιοσδήποτε άλλος μη δικηγόρος αναλάβει νομικές υποθέσεις και νομικές συμβουλές με αμοιβή ή με την αρχική υπόσχεση έλλειψης αμοιβής θα πρέπει να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τις νομικές συνέπειες.
ΚΑΛΕΙ τις δημόσιες υπηρεσίες και τους φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα να αποφεύγουν να συναλλάσσονται σε νομικές υποθέσεις τρίτων με πρόσωπα που δεν είναι αποδεδειγμένα δικηγόροι.
ΚΑΛΕΙ τους πολίτες και τους αλλοδαπούς κατοίκους της Ελλάδος, που έχουν ανάγκη νομικής προστασίας ή νομικών συμβουλών, να αποφεύγουν να συναλλάσσονται με πρόσωπα και μορφώματα που δεν είναι δικηγόροι αλλά κάθε άλλης ταυτότητας.
ΚΑΛΕΙ την κυβέρνηση να αποφύγει στο μέλλον να εντάξει σε όλες τις προκηρύξεις και προγράμματα παροχής νομικών υπηρεσιών και νομικής βοήθειας κάθε είδους (legal aid) προς οποιεσδήποτε πληθυσμιακές ομάδες, άτομα, εταιρίες ή φορείς, συμπεριλαμβανομένων των ΜΚΟς και άλλων σωματειακής μορφής οργανώσεων, που δεν είναι δικηγόροι και δεν ενεργούν άμεσα στο όνομά τους.
ΚΑΛΕΙ κάθε δικηγόρο να αναφέρει το γρηγορότερο δυνατό στον δικηγορικό του σύλλογο κάθε περιστατικό α) υφαρπαγής δικηγορικής ύλης, β) ανάθεσης νομικών εργασιών σε μη δικηγόρους και γ) παροχής νομικών υπηρεσιών χωρίς καταβολή δικηγορικής αμοιβής, ώστε τα περιστατικά αυτά να τυγχάνουν γρήγορης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ να κοινοποιήσει το παρόν ψήφισμα στους υπουργούς Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Εσωτερικών,  Προστασίας του Πολίτη και Οικονομικών προς γνώση τους καλώντας τους να αναλάβουν τις δικές τους ενέργειες προς εφαρμογή της νομοθεσίας.
ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ, τέλος, να προχωρήσει σε κάθε άλλη ενέργεια απαραίτητη προς υπεράσπιση του δικηγορικού επαγγέλματος και της φήμης του.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΤΟ ΣΤΕ - ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ;


Συνταγματικό κρίθηκε το πρώτο Μνημόνιο

ΑΘΗΝΑ 21/02/2012


Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Στρασβούργο) θα προσφύγει ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών (ΔΣΑ), μετά τη δημοσίευση της 145 σελίδων απόφασης της πλήρους Ολομέλειας τουΣυμβουλίου της Επικρατείας με την οποία κρίθηκε ότι είναι συνταγματικόνόμιμο,σύμφωνο με τις διεθνείς συμβάσεις και τηνΕυρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) το πρώτο Μνημόνιο του 2010.

Από τον ΔΣΑ δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο να ζητήσουν από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο την αναψηλάφηση της δίκης για το πρώτο Μνημόνιο, καθώς έχουν άρδην, όπως υποστηρίζουν, μεταβληθεί τα δεδομένα (οικονομικά, κοινωνικά, κλπ.).

Ειδικότερα, δημοσιεύθηκε η ανανεωμένη εδώ και καιρό απόφαση (668/2012) της πλήρους Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, με την οποία απορρίφθηκαν οι προσφυγές του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, της ΑΔΕΔΥ, συνταξιούχων και άλλων φορέων που στρέφονταν κατά του πρώτου Μνημονίου.

Οι 55 σύμβουλοι Επικρατείας δεχόμενοι τις εισηγήσεις της Μαίρης Σαρπ και της Σπυριδούλας Χρυσικοπούλου έκριναν σχεδόν κατά πλειοψηφία (υπήρξαν, πάντως, αρκετές μειοψηφίες σε επιμέρους ζητήματα) ότι το μνημόνιο (Ν. 3845/2010) δεν χρειαζόταν να ψηφιστεί από τη Βουλή με πλειοψηφία των 3/5, καθώς δεν αποτελεί διεθνή σύμβαση.

Σύμφωνα με τους δικαστές, το μνημόνιο δεν αποτελεί διεθνή σύμβαση κατά το άρθρο 28 του Συντάγματος, έτσι ώστε να χρειάζεται να ψηφιστεί από τη Βουλή με την αυξημένη πλειοψηφία των 180 βουλευτών.

Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας επισήμαναν ότι το Μνημόνιο, παρά το γεγονός ότι το κείμενό του έχει καταρτιστεί στην αγγλική γλώσσα, «δεν έχει τον χαρακτήρα Διεθνούς Συνθήκης μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωζώνης και της Ελλάδας, ούτε πολύ περισσότερο μεταξύ της τελευταίας (Ελλάδος) και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, το οποίο δεν έχει υπογράψει το Μνημόνιο».

Και συνεχίζουν οι δικαστές: «Δεν αποτελεί δε το Μνημόνιο διεθνή συνθήκη, διότι με αυτό δεν αναλαμβάνονται αμοιβαίες δεσμεύσεις των μερών που υπέγραψαν το κείμενό του στην αγγλική γλώσσα, ούτε, άλλωστε, προβλέπονται νομικά μέσα για τον εξαναγκασμό των ελληνικών αρχών στην πιστή και απαρέγκλιτη εφαρμογή του ή άλλου είδους νομικής φύσεως κυρώσεις, μέσω των οποίων θα επιτυγχανόταν εμμέσως ο ίδιος σκοπός, ούτε προκύπτει ότι τα υπογράψαντα το ανωτέρω κείμενο μέρη θέλησαν να προσδώσουν, κατ' εξαίρεση, νομική δεσμευτικότητα στο κείμενο αυτό».

Η μη επικύρωση του Μνημονίου με νόμο δεν παραβιάζει ούτε το άρθρο 36 παράγραφος 2 του Συντάγματος, σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ.

Παράλληλα, η πλήρης Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου αποφάνθηκε ότι με το Μνημόνιοδεν αναγνωρίζονται εξουσίες σε όργανα διεθνών οργανισμών, οι οποίες περιορίζουν καθ' οιονδήποτε τρόπο την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας, ενώ ταυτόχρονα η Κυβέρνηση διατηρεί την κατ' άρθρο 82 του Συντάγματος εξουσία της για τη χάραξη της γενικής πολιτικής της χώρας.

Η ένταξη μας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο -συνεχίζουν οι 55 δικαστές- δεν περιορίζει την άσκηση της εθνικής μας κυριαρχίας.

Σύμφωνα με του συμβούλους Επικρατείας συνάδουν με το Σύνταγμα και το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), όσο και με τις διεθνείς συμβάσεις τα περιοριστικά μέτρα που επιβάλλει το Μνημόνιο, όπως είναι οι περικοπές αποδοχών, συντάξεων, επιδομάτων, επιδομάτων θερινών διακοπών, δώρων εορτών (Χριστουγέννων και Πάσχα) κ.λπ.

Σε άλλο σημείο της δικαστικής απόφασης αναφέρεται ότι λόγοι δημοσίου συμφέροντος δικαιολογούν αυτές τις περικοπές στις αποδοχές και συντάξεις, οι οποίες είναι μέσα σε βιώσιμα επίπεδα.

Συγκεκριμένα, ως προς την περικοπή των αποδοχών στην δικαστική απόφαση επισημαίνεται: «Η θεσπισθείσα με τους νόμους 3833/2010 και 3845/2010 περικοπή αποδοχών και επιδομάτων εργαζομένων στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και συνταξιοδοτικών παροχών αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής και προωθήσεως διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της ελληνικής οικονομίας, το οποίο, συνολικώς εφαρμοζόμενο, αποσκοπεί τόσο στην αντιμετώπιση της κατά την εκτίμηση του νομοθέτη άμεσης ανάγκης καλύψεως οικονομικών της χώρας όσο και στη βελτίωση της μελλοντικής δημοσιονομικής και οικονομικής της καταστάσεως, δηλαδή στην εξυπηρέτηση σκοπών, που συνιστούν κατ' αρχήν σοβαρούς λόγους δημοσίου συμφέροντος και αποτελούν, ταυτοχρόνως, και σκοπούς κοινού ενδιαφέροντος των κρατών μελών της Ευρωζώνης, εν όψει της καθιερουμένης από τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ενώσεως υποχρεώσεως δημοσιονομικής πειθαρχίας και διασφαλίσεως της σταθερότητας της ζώνης του ευρώ στο σύνολό της.

Τα μέτρα δε αυτά, λόγω της φύσεώς τους, συμβάλλουν αμέσως στην περιστολή των δημοσίων δαπανών. Εν όψει τούτων, με τα δεδομένα, που, κατά το νομοθέτη, συνέτρεχαν κατά τον χρόνο θεσπίσεως των επίμαχων μέτρων, τα μέτρα αυτά δεν παρίστανται, κατ' αρχήν, απρόσφορα, και μάλιστα προδήλως, για την επίτευξη των επιδιωκόμενων με αυτά σκοπών, ούτε μπορεί να θεωρηθούν ότι δεν ήταν αναγκαία, λαμβανομένου, άλλωστε, υπόψη ότι η εκτίμηση του νομοθέτη ως προς τα ληπτέα μέτρα για την αντιμετώπιση της υπ' αυτού διαπιστωθείσης κρίσιμης δημοσιονομικής καταστάσεως υπόκειται σε οριακό μόνον δικαστικό έλεγχο».

Ακόμη, αναφέρεται στην απόφαση της Ολομέλειας ότι οι διατάξεις του Μνημονίου δεν προσκρούουν σε άρθρα του Συντάγματος, όπως είναι το άρθρο 2 για την προστασία της ανθρώπινης αξίας, το άρθρο 4που κατοχυρώνει την αρχή της ισότητας, το άρθρο 5 περί οικονομικής ελευθερίας, το άρθρο 17 για την προστασία της ιδιοκτησίας, στην έννοια της οποίας περιλαμβάνεται ο μισθός και η σύνταξη, το άρθρο 20που αφορά το δικαίωμα δικαστικής προστασίας, το άρθρο 22 που προβλέπει τις συλλογικές συμβάσεις ως μέσο καθορισμού των αποδοχών, το άρθρο 23 για την προστασία της συνδικαλιστικής ελευθερίας, τοάρθρο 25 που αφορά την αρχή της αναλογικότητας και το άρθρο 28 που αναφέρει ότι οι διεθνείς συμβάσεις επικυρώνονται με την πλειοψηφία των 180 βουλευτών.
http://www.nooz.gr

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Δ.Σ. ΔΡΑΜΑΣ ΤΗΝ 22-2-2012


ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ   ΣΥΛΛΟΓΟΣ   ΔΡΑΜΑΣ
ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ   ΜΕΓΑΡΟ   ΔΡΑΜΑΣ
Τηλ.  25210 – 23540, 22694, 55448, 55449, 55456
Φαξ 25210 – 55332, 55455
661 00      ΔΡΑΜΑ
http://www.dsdr.gr     E-mail : info@dsdr.gr
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Καλούνται τα μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας σύμφωνα με
τα άρθρα 200, 207 και 208 του Κώδικα περί Δικηγόρων σε έκτακτη Γενική
Συνέλευση την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 13:00' στην
Αίθουσα του Πολυμελούς Πρωτοδικείου με τα εξής θέματα :
1. Ενημέρωση 
2. Προοπτικές αποχής.
3. Προτάσεις .-
Δράμα, 20 Φεβρουαρίου 2012
      Ο Πρόεδρος                                                      Ο Γεν. Γραμματέας
ΘΕΟΦΙΛΟΣ Σ. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ               ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Μ. ΠΟΥΛΙΟΣ
       ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ                     ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
         ΔΡΑΜΑΣ                                                               ΔΡΑΜΑΣ




Ο ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΟ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ!!! - ΠΟΙΟΣ ΜΕΤΕΦΕΡΕ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ; ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΛΛΟΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ


Μ. Παπαϊωάννου: Αλλαγές στο Α99 του Πτωχευτικού Κώδικα
Σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης κ. Μ. Παπαϊωάννου, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο τροποποίησης του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα.

  Όπωςσημείωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης,  η μέχρι σήμερα εφαρμογή του άρθρου 99 έχει οδηγήσει σε καταστρατηγήσεις και σε υπεκφυγές εκπλήρωσης υποχρεώσεων. Στόχος των πιθανών αλλαγών είναι η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και η διάσωση των θέσεων εργασίας. Όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε ο υπουργός, το 2005 είχαν κατατεθεί μόνο 5-7 σχετικές αιτήσεις υπαγωγής στο άρθρο 99, ενώ το 2011 ο αριθμός των αιτήσεων ξεπέρασε τις 2.000.
Παράλληλα ο υπουργός Δικαιοσύνης αναφέρθηκε τόσο στο αίτημα των Δικαστικών Ενώσεων για μη περαιτέρω μείωση των αποδοχών των μελών τους όσο και στο θέμα της αποχής των δικηγόρων. Ειδικότερα, για το πρώτο θέμα δήλωσε ότι δεν σημαίνει ότι «όποιοι έχουν ειδική μισθολογική μεταχείριση, όπως εμείς οι βουλευτές και οι δικαστές, δεν πρέπει να έχουν περικοπές και μειώσεις». Και πρόσθεσε ότι «αυτό που έχω να πω είναι ότι οι δικαστές πρέπει να εργαστούν περισσότερο, όπως όλοι μας για να βγει η χώρα από το τούνελ και από την κακή κατάσταση όπου έχει περιέλθει».
Σχετικά με την πανελλαδική αποχή των δικηγόρων η οποία θα διαρκέσει έως τις 29 Φεβρουαρίου 2012, ο κ. Παπαϊωάννου, ανέφερε ότι δεν βρίσκει ποιος είναι ο λόγος αυτής της αποχής και πρόσθεσε ότι, αν είναι για τα γενικότερα προβλήματα της χώρας, θα έπρεπε να απεργεί όλη Ελλάδα και αυτό θα ήταν αυτοκτονικό.

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΕΣ !!! ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΣΕ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ !!! ΜΕ ΠΟΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΕΧΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΟΤΕ; - ΟΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΗ;


Υπ. Οικονομικών: Επιλογή με τη συνεργασία της Ειδικής Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων και του ΤΑΙΠΕΔ

Διορίστηκαν οι σύμβουλοι για αποκρατικοποίηση εννέα επιχειρήσεων

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2012
Τελευταία Ενημέρωση : 15/02/2012 07:36

Στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης μπαίνουν πλέον εννέα αποκρατικοποιήσεις οι οποίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν ή να ξεκινήσουν μέσα στο 2012 μετά την επιλογή χρηματοοικονομικών τεχνικών και νομικών συμβούλων στην οποία προχώρησε το υπουργείο Οικονομικών.
Η διαδικασία διορισμού των συμβούλων, που έγινε με τη συνεργασία της Ειδικής Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), βρίσκεται σε εξέλιξη και πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι και τα τέλη Μαρτίου, όπως προβλέπεται και στο μνημόνιο που ψηφίστηκε την Κυριακή από τη Βουλή.
Στη λίστα των αποκρατικοποιήσεων που μπαίνουν σε αντίστροφη μέτρηση για το 2012 και στις οποίες διορίζονται σύμβουλοι με τη συγκεκριμένη πράξη βρίσκονται οι δύο εταιρείες ύδρευσης, ΕΥΔΑΠ [EYDr.AT] Σχετικά άρθρα και ΕΥΑΘ, τα ΕΛ.ΠΕ., ο ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα , ο ΟΛΘ και τα περιφερειακά λιμάνια. Για τη συγχώνευση των περιφερειακών αεροδρομίων, τον ΟΔΙΕ και τον ΟΠΑΠ, τα οποία είναι επίσης στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων για φέτος έχουν ήδη διοριστεί σύμβουλοι αποκρατικοποιήσεων.
Ειδικότερα οι νέοι σύμβουλοι που διορίστηκαν χθες αφορούν:
1 Την ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ με στόχο την πώληση ως και του συνόλου των μετοχών που κατέχει σήμερα το Δημόσιο στις δύο εταιρείες. Σύμβουλοι για την περίπτωση επιλέχθηκαν:
* Η δικηγορική εταιρεία «Ποταμίτης - Βεκρης - Μπερσης -Παπαδιαμάντης - Παπασταύρου - Παπαρρηγόπουλος - Ιωάννου» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
* Η δικηγορική εταιρεία «Αllen & Overy LLP» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου.
* Η τεχνική εταιρεία «Hyder Consulting UK Ltd» για το έργο του τεχνικού συμβούλου.
Στη λίστα των αποκρατικοποιήσεων που μπαίνουν σε αντίστροφη μέτρηση για το 2012 βρίσκονται οι ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, τα ΕΛ.ΠΕ., ο ΟΛΠ, ο ΟΛΘ και τα περιφερειακά λιμάνια.
Το Καζίνο Πάρνηθας ανατίθεται:
* Στην κοινοπραξία των δικηγορικών εταιρειών «Χ&Σ Δημητρίου και Συνεργάτες» και «Δ.Ν. Τζουγανάτος και Συνεργάτες» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού και ευρωπαϊκού δικαίου.
* Η κοινοπραξία των εταιρειών «Kantor Management Consultants S.A.» και «H2 Gambling Capital Ltd» για το έργο του τεχνικού συμβούλου.
3 Στην περίπτωση του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των περιφερειακών λιμανιών επιλέχθηκαν:
* Η δικηγορική εταιρεία «Αλεξίου - Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόροι» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
*Η δικηγορική εταιρεία «Freshfields Bruckhaus Deringer LLP» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου.
* Οι εταιρείες «Hpc Hamburg Port Consulting GmbH» και «Marnet Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία» για το έργο του τεχνικού συμβούλου.
4 Στα ΕΛΤΑ επιλέχθηκε η δικηγορική εταιρεία Γ. Καλλιμόπουλος - Κ. Λουκόπουλος Α. Χιτελης Δικηγορική Εταιρεία (KLC Δικηγορική Εταιρεία) για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού και ευρωπαϊκού δικαίου.
Στα περιφερειακά αεροδρόμια επιλέχθηκαν:
* Η κοινοπραξία των δικηγορικών εταιρειών «Μαρία Ι. Γκολφινοπούλου - Κατερίνα Α. Χριστοδούλου - Κ. Καραγιάννης Δικηγορική Εταιρεία» - «Δρακόπουλος & Βασαλάκης Δικηγορική Εταιρεία» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
* Η δικηγορική εταιρεία «Norton Rose LLP» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου.
* Η κοινοπραξία των εταιρειών «Lufthansa Consulting GmbH», «Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη & Οικιστική Α.Ε.» και «Alanna Consulting Group» για το έργο του τεχνικού-κυκλοφοριακού συμβούλου.
Στη διάθεση του κοιτάσματος της «Νότια Καβάλα» και ειδικότερα της αξιοποίησης των δικαιωμάτων του Δημοσίου επί του εναπομείναντος κοιτάσματος φυσικού αερίου στην περιοχή εκμετάλλευσης «Νότια Καβάλα», καθώς και των δικαιωμάτων του Δημοσίου επί του υπόγειου φυσικού χώρου για τη μετατροπή του ανωτέρω κοιτάσματος σε χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου, επιλέχθηκαν:
* Η δικηγορική εταιρεία «Καρατζά και Συνεργάτες» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
* Η δικηγορική εταιρεία «DLA Piper» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου.
* Οι τεχνικές εταιρείες «Shaw Consultants International Inc.» και «Pοyry Management Consulting GmbH» για το έργο του τεχνικού συμβούλου.
Οι πληρωμές των ως άνω συμβούλων θα εξετάζονται και θα εγκρίνονται από την Επιτροπή Παρακολούθησης και Εγκρισης Πληρωμών.
Την αξιοποίηση των δικαιωμάτων στους αυτοκινητοδρόμους, την Εγνατία, την Αττική οδό και τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Δηλαδή την πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι Α.Ε., της οποίας η σύσταση αποφασίσθηκε με την υπ' αριθμ. 174/12.05.2011 απόφαση ΔΕΑΑ και στην οποία πρόκειται να μεταβιβασθούν δικαιώματα, δραστηριότητες και περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, που απορρέουν από:
(i) τις πέντε υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων που αναφέρονται στην 174/12.05.2011 απόφαση ΔΕΑΑ,
(ii) την από 3/1/1996 σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας «Γέφυρα Α.Ε.» (Ν. 2395/1996),
(iii) την από 23/5/1996 σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας «Αττική Οδός Α.Ε.» (Ν.2445/1996) και
(iv) δικαιώματα του Δημοσίου από την ανάθεση από το Δημόσιο με σύμβαση παραχώρησης της δραστηριότητας επί άλλων αυτοκινητοδρόμων και μεταφορικών υποδομών, περιλαμβανομένης της δραστηριότητας επί του αυτοκινητοδρόμου
«Εγνατία Οδός».
Για όλα αυτά επιλέχθηκαν:
* Η ένωση των δικηγορικών εταιρειών «Τσιμπανούλης και Συνέταιροι» και «Ζεμπερης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου και Συνεργάτες» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
* Η δικηγορική εταιρεία «SNR Denton» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου.
* Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου «Steer Davies & Gleave Ltd» και «Δρόμος Σύμβουλοι Μελετητές ΕΠΕ» για το έργο του τεχνικού συμβούλου.
Οι αμοιβές και δαπάνες των ως άνω συμβούλων θα εξετάζονται και θα εγκρίνονται από την Επιτροπή Παρακολούθησης και Εγκρισης Πληρωμών, η οποία συστάθηκε με την υπ' αριθμ. 174/12.05.2011 απόφαση της ΔΕΑΑ.
Στα ΕΛ.ΠΕ. όπου αποφασίστηκε η πώληση του συνόλου του 34,4% που κατέχει στην εταιρεία το Δημόσιο επιλέχθηκε η δικηγορική εταιρεία «Baker & McKenzie» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου.
Στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) όπου αναζητούνται ιδιώτες για πώληση μονάδων παραγωγής από λιγνίτη αλλά και υδροηλεκτρικών σταθμών επιλέχθηκαν:
* Η δικηγορική εταιρεία «Κυριακίδης Γεργόπουλος & Δανιολος Ησαΐας Δικηγορική Εταιρεία» για το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
* Η δικηγορική εταιρεία «Shearman Sterling LLP» για το έργου του νομικού συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου.
Οι μεγάλοι για το 2013
Παράλληλα με τη συγκεκριμένη πράξη διορίζονται σύμβουλοι και για τις μεγάλες δημόσιες επιχειρήσεις οι οποίες μπαίνουν σε τροχιά αποκρατικοποίησης το 2013.
Πρόκειται για την ΔΕΗ, τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, το κοίτασμα της Νότιας Καβάλας, τα ΕΛ.ΤΑ. και το καζίνο της Πάρνηθας.
Υποχρέωση υποβολής στοιχείων
Παράλληλα με το διορισμό των συμβούλων η κυβέρνηση (μέσω των Ειδικών Γραμματειών ΔΕΚΟ και Αποκρατικοποιήσεων) σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), έχει υποχρέωση να υποβάλει, μέχρι το τέλος του δευτέρου τριμήνου του 2012, στην Επιτροπή στοιχεία επί της οικονομικής κατάστασης εκάστου στοιχείου που θα αποκρατικοποιηθεί κατά τη διάρκεια του 2012, για το εάν χρειάζεται να προηγηθούν των αποκρατικοποιήσεων αναδιαρθρώσεις και άλλες σχετικές διαδικασίες.
Επίσης θα υποβάλει στοιχεία των υποχρεώσεων προς το κράτος οι οποίες θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν τη διαδικασία των αποκρατικοποιήσεων ή τη διαμόρφωση της τελικής τιμής. Επίσης θα υποβάλει στοιχεία για τη νομοθεσία η οποία παρέχει πλεονέκτημα στην εταιρεία (ή στον παραχωρησιούχο), όπως φορολογικές διακρίσεις ή καθεστώς μονοπωλίου, κ.τ.λ.
Επίσης, στοιχεία των όρων που είναι δυνατόν να επιβληθούν επί των ενδιαφερομένων αγοραστών.
Τέλος μέχρι και το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών στην κατάργηση της διάταξης με την οποία περιορίζει τη συμμετοχή των ιδιωτών στο μετοχικό κεφάλαιο εισηγμένων δημόσιων επιχειρήσεων, η οποία είχε θεσπιστεί στο τέλος του 2008 προσπαθώντας να αναστείλει την επιθετική εξαγορά του ΟΤΕ [OTEr.AT] Σχετικά άρθρααπό τη Marfin Investment Group.
Στο μνημόνιο που ψηφίστηκε την Κυριακή αναφέρεται σχετικά με τις αποκρατικοποιήσεις ότι η μεταφορά περιουσιακών στοιχείων από βασικούς τομείς της οικονομίας σε πιο παραγωγικές χρήσεις, μέσω αποκρατικοποιήσεων και παραχωρήσεων, θα πρέπει να ενθαρρύνει της «άμεσες ξένες επενδύσεις και άλλες ιδιωτικές επενδύσεις υποστηρίζοντας την οικονομική ανάκαμψη και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
Θα βοηθήσει στη μείωση του δημοσίου χρέους, θα συμβάλει στη βελτίωση του κλίματος της αγοράς και θα στηρίξει την επιστροφή της Ελλάδος στις αγορές ομολόγων».
ΤΑΣΟΣ ΔΑΣΟΠΟΥΛΟΣ - tdas@nafetmporiki.gr