ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

Το ιστολόγιο αυτό αποτελεί ένα βήμα ενημέρωσης, συζήτησης και προβληματισμού των δικηγόρων της περιφέρειας και όχι μόνο, για όσα τους απασχολούν επαγγελματικά και άλλα... Ξεκίνησε το 2011, όταν στο χώρο της δικηγορίας, ελάχιστοι ασχολούνταν με την ενημέρωση για ζητήματα που απασχολούσαν τους συναδέλφους. Ο υποφαινόμενος - διαχειριστής - επιχείρησε τότε να δημιουργήσει μια πηγή ενημέρωσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Σιγά σιγά, τα επόμενα χρόνια, προέκυψαν κι άλλες πηγές ενημέρωσης, κάποιες μάλιστα επαγγελματικού επιπέδου. Το νέο τοπίο που διαμορφώθηκε στη διαδικτυακή ενημέρωση, σε συνδυασμό και με τις πολλές ευθύνες που ανέλαβε πλέον ο υποφαινόμενος, άρα τον ελάχιστο χρόνο που διέθετε, είχαν σαν αποτέλεσμα το Σεπτέμβρη του 2019, το blog να πάψει ουσιαστικά να ενημερώνεται και ο dikigorosdramas να σιωπήσει. Εδώ και μερικές ημέρες όμως, η επικαιρότητα αλλά και η διάθεση του διαχειριστή, ξαναφέρνουν το blog σε λειτουργία, με στοχευμένες αναρτήσεις και συγκεκριμένες ενημερώσεις...... το μέλλον θα δείξει..... >

Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Αποφάσεις - Ψηφίσματα του 14ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Δικηγορικών Συλλόγων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν στις Σέρρες οι εργασίες του 14ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Δικηγορικών Συλλόγων με θέμα: «Δικηγορία και Δικαιοσύνη στη Νέα Εποχή».
Μετά τις εισηγήσεις, τις παρεμβάσεις και την διαλογική συζήτηση που ακολούθησε επί των επιμέρους θεματικών του συνεδρίου, η πλειοψηφία των συνέδρων τάχθηκε, μεταξύ άλλων, υπέρ των κάτωθι θέσεων, τις οποίες θα εξειδικεύσει περαιτέρω, όπου απαιτείται, η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων:
1. Η ανεξαρτησία και η αυτοτέλεια των δικηγορικών συλλόγων αποτελεί θεσμική εγγύηση της ανεξαρτησίας των δικηγόρων και κατ’ επέκταση της ορθής απονομής της Δικαιοσύνης. Η πρόσφατη αντικατάσταση της παρ. 1 του άρθρου 89ΚωδΔικ, με τη διάταξη του άρθρου 29 παρ. 2 ν. 4596/2019 κινείται σε αυτή την κατεύθυνση και τυποποιεί νομοθετικά την πάγια νομολογία των δικαστηρίων. Περαιτέρω, στο πλαίσιο της αναγκαίας ανεξαρτησίας των δικηγόρων, εκφράζεται η αντίθεση και σε κάθε προσπάθεια ένταξης των εμμίσθων δικηγόρων στην (δημοσιο)υπαλληλική ιεραρχία. Η ανεξαρτησία του δικηγόρου, τόσο του άμισθου όσο και του έμμισθου, ως δημόσιου λειτουργού, πρέπει να περιφρουρείται σε κάθε περίπτωση και με κάθε νόμιμο μέσο. 
2. Το δικηγορικό σώμα τάσσεται υπέρ των εναλλακτικών μορφών επίλυσης διαφορών, η υπαγωγή στις οποίες πρέπει να είναι εκούσια. Κατά συνέπεια, η υποχρεωτικότητα δεν συνάδει ούτε με την διαμεσολάβηση ούτε με την δικαστική μεσολάβηση.
3. Ο θεσμός της άσκησης είναι αναγκαίος για την απόκτηση των απαραίτητων επαγγελματικών εφοδίων προς άσκηση του δικηγορικού επαγγέλματος. Εξίσου αναγκαία είναι και η αναβάθμιση του θεσμού που αποτελεί υποχρέωση και των δικηγορικών συλλόγων. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται: α) η διοργάνωση υποχρεωτικών επαγγελματικών σεμιναρίων για τους ασκούμενους δικηγόρους, β) η νομοθετική κατοχύρωση της ελάχιστης αποζημίωσης των ασκουμένων δικηγόρων και γ) η άμεση ένταξή τους στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Απασχόλησης Νέων (ΠΑΝ). Συγκροτήθηκε Επιτροπή με συντονιστή τον Γενικό Γραμματέα του ΔΣΑ, Μιχάλη Καλαντζόπουλο, προκειμένου να υποβάλει προς την Ολομέλεια σχετικές προτάσεις για την αναμόρφωση του θεσμού της άσκησης, την διάρκεια και το περιεχόμενό της.
4. Η διαρκής επαγγελματική κατάρτιση των δικηγόρων αποτελεί κεντρική αποστολή των δικηγορικών συλλόγων και απαραίτητη προϋπόθεση για την αναβάθμιση του δικηγορικού λειτουργήματος. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται η δυνητική δημιουργία Κέντρων δια βίου μάθησης από όσους δικηγορικούς συλλόγους το επιθυμούν, που θα αναλάβουν και την εκούσια (προαιρετική) και χωρίς κόστος πιστοποίηση των δικηγόρων ανά τομέα εξειδίκευσης, καθώς και την εν γένει επιμόρφωσή τους σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα και στις σύγχρονες νομοθετικές και νομολογιακές εξελίξεις σε κάθε τομέα δικαίου.
5. Η ηλεκτρονική δικαιοσύνη (e-justice) αποτελεί θεμελιώδες πρόταγμα για την αναβάθμιση της δικηγορίας, την ταχεία απονομή της δικαιοσύνης και την εξυπηρέτηση των συναδέλφων. Στο πλαίσιο αυτό συγκροτήθηκε Επιτροπή με συντονιστή τον Σύμβουλο του ΔΣΑ, Παναγιώτη Περάκη, προκειμένου να υποβάλει προς την Ολομέλεια σχετικές προτάσεις για την επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και την επίλυση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει. 
6. Η νομική βοήθεια (legal aid) εξασφαλίζει το δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης όλων και ιδίως των οικονομικά ασθενέστερων κοινωνών στην Δικαιοσύνη. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται η επέκταση του θεσμού της νομικής βοήθειας και σε άλλους τομείς, σε σχέση με όσους προβλέπονται ήδη, όπως η παροχή νομικών συμβουλών, το στάδιο της ποινικής προδικασίας, συμπεριλαμβανομένης της προκαταρκτικής εξέτασης, ειδικά υπό το πρίσμα των επερχόμενων αλλαγών στον ΚΠΔ, καθώς  και οι υποθέσεις αλλοδαπών.
7. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης του κοινωνικού ρόλου των δικηγορικών συλλόγων προτείνεται η συνεργασία των δικηγορικών συλλόγων με κοινωνικούς φορείς για θέματα ευρύτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος. Ενδεικτικά, προτείνεται η δημιουργία συμβουλευτικών κέντρων για την ενδοοικογενειακή βία και τον σχολικό εκφοβισμό, σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση και σχετικούς κοινωνικούς φορείς.
8. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ιδιαιτερότητες που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και λοχείας τωνγυναικών δικηγόρων προτείνεται: α) Στο πλαίσιο του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών ΕΦΚΑ να προβλεφθεί επιδότηση για απώλεια εισοδήματος λόγω τοκετού όλων των γυναικών δικηγόρων, αμίσθων και εμμίσθων, για χρονικό διάστημα έξι μηνών μετά τον τοκετό με ποσό αντίστοιχο της επιδότησης μισθωτής εργαζόμενης (τουλάχιστον 650 € μηναίως), πλέον του ήδη προβλεπόμενου επιδόματος τοκετού. β) Η θεσμοθέτηση της εγκυμοσύνης και της λοχείας ως σπουδαίου λόγου αναβολής της δίκης. γ) Η επέκταση της ήδη προβλεπόμενης μείωσης κατά 50% των ασφαλιστικών εισφορών, κατ’ άρθρο 141 ν. 3655/2008, για ένα χρόνο μετά τον τοκετό, σε όλους τους κλάδους ασφάλισης.
9. Αποτελεί καθήκον των δικηγορικών συλλόγων η ενεργός περιφρούρηση της άσκησης του δικηγορικού λειτουργήματος με την άσκηση κάθε προβλεπόμενου ενδίκου και εξωδίκου μέσου σε περιπτώσεις αντιποίησης του δικηγορικού λειτουργήματος. Το δικηγορικό σώμα είναι αντίθετο στην σύσταση και λειτουργία πολυεπαγγελματικών εταιριών.
10. Προκειμένου να αναβαθμιστούν στην πράξη οι σχέσεις των συλλειτουργών της Δικαιοσύνης προτείνεται: α)να αναληφθεί πρωτοβουλία για τη θέσπιση Κοινού Κώδικα Δεοντολογίας Συλλειτουργών της Δικαιοσύνης, δικαστών και δικηγόρωνβ) Να προβλεφθεί η συμμετοχή των δικηγορικών συλλόγων, με δικαίωμα λόγου (διατύπωσης γνώμης), στην επιθεώρηση και τις υπηρεσιακές μεταβολές των δικαστικών λειτουργών,  στηνεπιλογή της ηγεσίας των ανωτάτων δικαστηρίων, καθώς και  στην Ολομέλεια των Δικαστηρίων για θέματα που αφορούν ιδίως τον Κανονισμό και την οργάνωση του Δικαστηρίου και θέματα ευρύτερου νομικού ενδιαφέροντος και δικηγορικού λειτουργήματος.
11. Το συνέδριο εκφράζει την αντίθεσή του στην αποδυνάμωση της προστασίας της πρώτης κατοικίας με την τροποποίηση του ν. 3869/2010 (νόμος «Κατσέλη») με τον ν. 4605/2019. 
12. Διεκδικεί: α) την άμεση υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης για την επέκταση του ορίου δυνητικής απαλλαγής από την υποχρεωτική επιβολή ΦΠΑ από το εισόδημα των 10.000€ στα 25.000€ και β) την κατάργηση, άλλως την μείωση του ΦΠΑ στην δικηγορική αμοιβή για τις δικαστηριακές υποθέσεις.

1 σχόλιο: