ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

Το ιστολόγιο αυτό αποτελεί ένα βήμα ενημέρωσης, συζήτησης και προβληματισμού των δικηγόρων της περιφέρειας και όχι μόνο, για όσα τους απασχολούν επαγγελματικά και άλλα... Ξεκίνησε το 2011, όταν στο χώρο της δικηγορίας, ελάχιστοι ασχολούνταν με την ενημέρωση για ζητήματα που απασχολούσαν τους συναδέλφους. Ο υποφαινόμενος - διαχειριστής - επιχείρησε τότε να δημιουργήσει μια πηγή ενημέρωσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Σιγά σιγά, τα επόμενα χρόνια, προέκυψαν κι άλλες πηγές ενημέρωσης, κάποιες μάλιστα επαγγελματικού επιπέδου. Το νέο τοπίο που διαμορφώθηκε στη διαδικτυακή ενημέρωση, σε συνδυασμό και με τις πολλές ευθύνες που ανέλαβε πλέον ο υποφαινόμενος, άρα τον ελάχιστο χρόνο που διέθετε, είχαν σαν αποτέλεσμα το Σεπτέμβρη του 2019, το blog να πάψει ουσιαστικά να ενημερώνεται και ο dikigorosdramas να σιωπήσει. Εδώ και μερικές ημέρες όμως, η επικαιρότητα αλλά και η διάθεση του διαχειριστή, ξαναφέρνουν το blog σε λειτουργία, με στοχευμένες αναρτήσεις και συγκεκριμένες ενημερώσεις...... το μέλλον θα δείξει..... >

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Εργασιών της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος στα Ιωάννινα την 7, 8 και 9 Απριλίου 2012


ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αθήνα, 28.03.2012
                                              
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Εργασιών της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος στα Ιωάννινα την 7, 8 και 9 Απριλίου 2012  

  
7 Απριλίου 2012, ημέρα Σάββατο
(αίθουσα ΠΑΝΔΩΡΑ του Ξενοδοχείου DU  LAC)

Ώρα 17.30: Προσέλευση συνέδρων
Ώρα 18.00: Επίσημη έναρξη εργασιών της Ολομέλειας
Χαιρετισμός από την Πρόεδρο του ΔΣ Ιωαννίνων Αναστασία Γιογλή και τον Πρόεδρο της Ολομέλειας Γιάννη Αδαμόπουλο
Ώρα 18.15: Χαιρετισμοί επισήμων προσκεκλημένων
Ώρα 18.30: Aνάπτυξη θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης
1. Η φύση, το έργο και η αποστολή του Δικηγόρου
Εισηγητές: Φώτης Λεπίδας, Δικηγόρος Πατρών, Μαρία Φλωροπούλου, Δικηγόρος Πειραιά, μέλος ΔΣ της CCBE
2. Ασυμβίβαστα προς Δικηγόρο έργα και ιδιότητες
Εισηγητής: Κων/νος Τζούμας, δικηγόρος Ιωαννίνων
3. Η Πρωτοδικειακή οργάνωση του Δικηγορικού Λειτουργήματος
Εισηγήτρια: Αναστασία Γιογλή, Πρόεδρος του ΔΣ Ιωαννίνων
3. Νομική φύση δικηγορικών συλλόγων
Εισηγητής: Κων/νος Παππάς, Εφέτης Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων, Χαράλαμπος Δρούζας, δικηγόρος Πατρών

Ώρα 21.00: Αναχώρηση με πούλμαν για Φρόντζου Πολιτεία όπου θα παρατεθεί δείπνο από τον ΔΣ Ιωαννίνων.

8 Απριλίου 2012, ημέρα Κυριακή

Ώρα 10.00: Προσέλευση συνέδρων
Ώρα 10.30: Συνέχιση εργασιών της Ολομέλειας
1. Ασκούμενοι Δικηγόροι
Εισηγητές: Μιχαήλ Ζαφειρόπουλος, Γενικός Γραμματέας του ΔΣ Αθηνών και Σωτήριος Αθανασίου, υπεύθυνος νομολογιακής και νομοθετικής τεκμηρίωσης του ΔΣΙ
2. Δικηγορικές αμοιβές
Εισηγητές: Ευστάθιος Μπακάλης, Δικηγόρος Αθηνών και Νίκος Παπάκος, Πρόεδρος του ΔΣ Πατρών
3. Υποχρεωτική σύμπραξη δικηγόρων σε δικαιοπραξίες – Έρευνα τίτλων από συμ/φους
Εισηγητής: Νίκος Παπάκος, Πρόεδρος του ΔΣ Πατρών
4. Έμμισθη Δικηγορία
Εισηγητής: Γιώργος Λαγάνης, Πρόεδρος του ΔΣ Χαλκιδικής και Θεόδωρος Σχινάς, Σύμβουλος του ΔΣ Αθηνών
5. Εταιρίες 
Εισηγητές:  Παναγιώτης Αβρίθης, Πρόεδρος του ΔΣ Κω, Ευάγγελος Τσουρούλης, Α΄ Αντιπρόεδρος της  CCBE, Αντιπρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά


Ώρα 13.30: Παράθεση γεύματος από ΔΣ Ιωαννίνων

Ώρα 18.00: Προσέλευση συνέδρων
Ώρα 18.30: Συνέχιση εργασιών της Ολομέλειας

1. Αρχαιρεσίες – ανάδειξη οργάνων Διοίκησης
Εισηγητής: Θεόδωρος Σχινάς, Σύμβουλος του ΔΣ Αθηνών και Δημήτρης Κατσαρός, Πρόεδρος του ΔΣ Λάρισας
2. Πειθαρχικό Δίκαιο
Εισηγητής: Μαρία Μάρκου, Πρόεδρος του ΔΣ Νάξου, Γεώργιος Σταματογιάννης Γεν. Γραμ. ΔΣ Πειραιά.
3. Αστική ευθύνη δικηγόρου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του - Υποχρεωτική ασφάλιση επαγγελματικού κινδύνου
Εισηγητής: Γιώργος Κυμπαρίδης, Πρόεδρος ΔΣ Ροδόπης
4. Ολομέλεια Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων
Εισηγητής: Νίκος Βαλεργάκης, Πρόεδρος του ΔΣ Θεσ/νίκης και Δημήτρης Στεφανίδης, Πρόεδρος του ΔΣ Φλώρινας

Ελεύθερο πρόγραμμα

9 Απριλίου, ημέρα Μ. Δευτέρα

Ώρα 10.00: Προσέλευση συνέδρων
Ώρα 10.30: Συνέχιση εργασιών της Ολομέλειας

1. Ποινική ευθύνη Δικηγόρου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του
Εισηγητής: Χριστόφορος Αργυρόπουλος, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Ποινικολόγων, Δικηγόρος Αθηνών
2. Συνοπτική εισήγηση της ορισθείσας από την Ολομέλεια Επιτροπής επί του Κώδικα Δικηγόρων
3. Τοποθετήσεις Προέδρων - Συζήτηση και λήψη απόφασης

Λήξη εργασιών

  Ώρα 13.30: Παράθεση γεύματος από ΔΣ Ιωαννίνων  στη Φρόντζου Πολιτεία

Επισημαίνεται ότι οι εργασίες της Ολομέλειας θα διεξαχθούν στην αίθουσα ΠΑΝΔΩΡΑ του Ξενοδοχείου DU  LAC

ΕΠΙΜΕΝΕΙ Ο ΘΩΜΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΩΜΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (πρώην Προέδρου Δ.Σ. Δράμας, πρώην Δημάρχου Δράμας, Δημοτικού Συμβούλου Δήμου Δράμας)
Πριν από μερικές μέρες ήρθε στην επικαιρότητα το θέμα κατάργησης του Πρωτοδικείου. Υπήρξαν τηλεφωνήματα και από τους τοπικούς εδώ βουλευτές  και από εμένα στον κ. Γ.Πεταλωτή, ο οποίος τηλεφωνικώς μας διαβεβαίωσε ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα.  Όταν του ζήτησα εγγράφως να μου το διαβεβαιώσει, τέτοιο έγγραφο δεν πήρα ποτέ.
Ψάχνοντας την υπόθεση, με έγγραφο που έστειλε ο Υπουργός Δικαιοσύνης προς τα Εφετεία της χώρας και στις Εισαγγελίες Εφετών της χώρας, ζητά την έκφραση γνώμης για τα ποια πρωτοδικεία έχουν υποθέσεις σε επίπεδο της περιφέρειας τους, ώστε στο τέλος να κλείσουν όσα δεν έχουν τον αναγκαίο αριθμό υποθέσεων........

Με την έννοια αυτή, επειδή το πρωτοδικείο της Δράμας έχει τις λιγότερες υποθέσεις  στην Εφετειακή Περιφέρεια της ΑΜΘ, αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει μέγα θέμα  για το κλείσιμο  του Πρωτοδικείου της Δράμας.
Αυτό αν συνοδευτεί και από το κλείσιμο του Ειρηνοδικείο Προσοτσάνης  και το Ειρηνοδικείο του Κ. Νευροκοπίου,  που μεθοδεύεται και δεν το αρνήθηκε ο κ. Πεταλωτής, αντιλαμβάνεστε ότι το Δικαστικό Μέγαρο της Δράμας,  εκεί που λέγαμε ότι θα φιλοξενούσε το Εφετείο  ΑΜΘ, περιλαμβάνοντας τους Νομούς Δράμας- Σερρών και Καβάλας,  θα καταντήσει ένα Ειρηνοδικείο στο οποίο θα στεγάζονται το Ειρηνοδικείο της Δράμας, το Ειρηνοδικείο της Προσοτσάνης και του Κ. Νευροκοπίου.
Εμείς σε επίπεδο Πρωτοδικείο, θα πηγαίνουμε ασφαλώς στην Καβάλα, όπως μάθαμε τελευταία να είμαστε ο νομός των παραρτημάτων.  Αυτά είναι σοβαρά θέματα, τα οποία πρέπει να δούμε.
Καλώ την κ. Κεφαλίδου, τον κ. Αηδόνη και τον κ. Τζίμα να  ελέγξουν τι ακριβώς γίνεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης  και τι χρειάζονται τα στοιχεία των υποθέσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο κάνει και λίστα των Πρωτοδικείων που θα κλείσουν, μέσα σ’ αυτά περιλαμβάνεται και το Πρωτοδικείο της Δράμας . Έτσι ακριβώς εξηγείται και το γεγονός ότι δεν μας δίνουν έγγραφη διαβεβαίωση από το Υπουργείο  Δικαιοσύνης.

ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ 500 ΕΥΡΩ (ΜΕΓΙΣΤΟ) ΜΕ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟ ΓΙΑ ΕΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ!!! Ν 4051/2012


Αρθρο 3 νόμου 4051/2012:

 Ρυθμίσεις θεμάτων Γενικής Γραμματείας
 Δημοσιονομικής Πολιτικής

 1. Οι τυχόν διαφορές αποδοχών, λόγω μείωσης αυτών από την εφαρμογή του Δεύτερου
Κεφαλαίου του ν. 4024/2011 (Α` 226), που αναλογούν στο χρονικό διάστημα από 1.11.2011 μέχρι

και τον πρώτο μήνα εφαρμογής του, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβεί τη
μισθοδοσία μηνός Απριλίου 2012, παρακρατούνται ισόποσα από τη μισθοδοσία των επόμενων
μηνών και μέχρι το μήνα Ιούνιο 2012.

 2. Το άρθρο 131 του π.δ. 96/2007 (Α` 116 ) αντικαθίσταται ως εξής:

 «Αρθρο 131

 1. Στους λειτουργούς και υπαλλήλους των Υπουργείων Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας
και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών, καθώς και
στους εφόρους αντιπροσώπων δικαστικής αρχής, τους αντιπροσώπους δικαστικής αρχής και
στους γραμματείς και διερμηνείς των εφορευτικών επιτροπών, που αποδεδειγμένα απασχολούνται
για την προπαρασκευή και τη διεξαγωγή των βουλευτικών, δημοτικών και περιφερειακών εκλογών
και των ευρωεκλογών, καθώς και κάθε άλλης εκδήλωσης της λαϊκής ετυμηγορίας, τη
συγκέντρωση, μετάδοση και έκδοση των σχετικών αποτελεσμάτων, χορηγείται ειδική εκλογική
αποζημίωση, το ύψος και ο τρόπος καταβολής της οποίας, καθορίζονται με κοινή απόφαση των
Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών. Η ανωτέρω αποζημίωση υπόκειται στις νόμιμες
κρατήσεις, καθώς και σε φορολογία εισοδήματος. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και ο αριθμός των
ανωτέρω λειτουργών και υπαλλήλων που απασχολούνται κάθε φορά.

 Ειδικά για τους λειτουργούς και υπαλλήλους των Υπουργείων Εσωτερικών, Δικαιοσύνης,
Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών, η
ανωτέρω αποζημίωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των πεντακοσίων (500) ευρώ εφάπαξ.

 Η συνολική κάθε φορά δαπάνη, για όλους τους ανωτέρω, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα είκοσι πέντε
εκατομμύρια (25.000.000) ευρώ.

 2. Οι διατάξεις των παραγράφων 3 και 9 του άρθρου 20 του ν. 2386/1996 (Α` 43), καθώς και
κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη κατά το μέρος που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος
άρθρου ή κατά το μέρος που ρυθμίζει θέματα που διέπονται από αυτό, καταργούνται.

 3. Πέραν των ανωτέρω ρητά αναφερομένων δικαιούχων, δεν επιτρέπεται η χορήγηση της ειδικής
εκλογικής αποζημίωσης σε άλλες κατηγορίες λειτουργών ή υπαλλήλων. Επίσης, δεν επιτρέπεται η
διπλή καταβολή της ανωτέρω αποζημίωσης στον ίδιο λειτουργό ή υπάλληλο.»

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ στην Επικύρωση ανώμαλων δικαιοπραξιών Ν 4061/2012

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Ν. 4061/ΦΕΚ Α’ 66/22-3-2012
Άρθρο 31
Επικύρωση ανώμαλων δικαιοπραξιών
  1. Οι διατάξεις του άρθρου 15 του ν.δ. 3958/1959 εφαρμόζονται σε μεταβιβάσεις γεωργικών κλήρων ή οικοπέδων που έγιναν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3, και 5 του άρθρου 2 του ν. 666/1977. Η προθεσμία που αναφέρεται στην παράγραφο 2 παρατείνεται από τότε που έληξε και για πέντε (5) ακόμα έτη από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Συμβολαιογραφικές πράξεις που έγιναν κατά παράβαση του άρθρου 1 του α.ν. 431/1968 και του άρθρου 2 του ν. 666/1977 είναι έγκυρες και ισχυρές, εφόσον δεν ακυρώθηκαν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση.
  2. Η προθεσμία που προβλέπεται στην παρ.1 του άρθρου 12 του ν. 634/1977 (Α´ 186) για την υποβολή δήλωσης στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, στις περιπτώσεις επικύρωσης ανώμαλων
δικαιοπραξιών, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 3958/1959, παρατείνεται από τότε που έληξε και για πέντε (5) ακόμα έτη από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.
  3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων οι προθεσμίες των προηγούμενων παραγράφων μπορεί να παρατείνονται για δύο (2) ακόμα έτη.
          

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Κόλαφο για τη λειτουργία της Δικαιοσύνης αποτελεί εισήγηση αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου


Κόλαφο για τη λειτουργία της Δικαιοσύνης αποτελεί εισήγηση αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, αφού όχι μόνο κάνει λόγο για «εισαγγελείς οπισθοφύλακες και απλούς θεατές», αλλά αποκαλύπτει ότι η δικαιοσύνη «αποκρύπτει την αλήθεια (σ.σ. κοινώς κουκούλωμα) σε θέματα που την αφορούν»

Ο «θησαυρός» των αποκαλυπτικών αυτών στοιχείων περιλαμβάνονται στην εισήγηση του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Γιώργου Κολιοκώστα προς το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο κατά τη συνεδρίαση του στις αρχές του περασμένου μήνα για την αντικατάσταση ή μη των δύο οικονομικών εισαγγελέων Γρηγόρη Πεπόνη και Σπύρου Μουζακίτη.

Η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου (αρ. 9/2012) που καθαρογράφτηκεπεριέχει εξαιρετικά στοιχεία, διόλου κολακευτικά για τους δύο εισαγγελείς, ενώ περιλαμβάνει σοβαρές καταγγελίες για τη στάση της πλειονότητας των εισαγγελικών λειτουργών αλλά και για νοοτροπίες που επικρατούν στην ίδια τη δικαιοσύνη.

Ο κ. Κολιοκώστας, ήταν απορριπτικός ως εισηγητής στο ερώτημα του υπουργού Δικαιοσύνης,Μιλτιάδη Παπαϊωάννου για την αντικατάσταση των δύο εισαγγελικών λειτουργών που οι ίδιοι είχαν ζητήσει. Ωστόσο, οι επισημάνσεις του στην μακρά και λεπτομερή εισήγηση του, κυρίωςγια τη λειτουργία της δικαιοσύνης και για τη στάση της πλειονότητας των συναδέλφων του διόλου τιμητική είναι για το δικαστικό σώμα.

Ο κ. Κολιοκώστας δηλώνει πως γνώρισε τους δύο εισαγγελείς την περίοδο 2006-2008 όταν ήταν προϊστάμενος τους και είχε μαζί τους υπηρεσιακή συνεργασία «άριστη» και είχε σχηματίσει «την άποψη ότι είναι ικανότατοι εισαγγελικοί λειτουργοί, πολύ δυναμικοί και εργατικοί, με το προσήκον εισαγγελικό ήθος και σθένος, αφοσιωμένοι στο καθήκον. Ιδιαίτερα ο πρώτος (σ.σ. Γρ. Πεπόνης) είναι αποφασιστικός, αυστηρός, μαχητικός και άτεγκτος».

Στην προσπάθεια του να εξάρει τα προσόντα των δύο συγκεκριμένων εισαγγελικών λειτουργών, τους αντιδιαστέλει με την πλειονότητα των συναδέλφων τους τονίζοντας:«δυστυχώς στον κλάδο δεν έχουμε πολλούς με τα προσόντα αυτά».
Βέβαια και οι ίδιοι οι εισαγγελικοί λειτουργοί δεν εκφεύγουν της κριτικής του καθώς αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Δεν θα είμαι καθόλου επιεικής ως προς την ενέργεια τους να υποβάλλουν στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου την παραίτηση τους. Ήταν ενέργεια προδήλως βεβιασμένη, που έγινε υπό συνθήκες υπερβολικής ψυχικής φορτίσεως, Όμως, κρινόμενη αντικειμενικά, δεν στηρίζεται σε νόμιμη βάση, αφού ισοδυναμεί με άρνηση εκτελέσεως της υπηρεσίας που τους ανέθεσε τοΑνώτατο Δικαστικό Συμβούλιο, εγγίζουσα τα όρια του πειθαρχικού ελέγχου, και ως τέτοια τη θεωρώ απαράδεκτη».

Και ο κ. Κολιοκώστας δεν σταματάει εδώ, αλλά συνεχίζει την κριτική του στην στάση των, υπό κρίση, οικονομικών εισαγγελέων:
«Ο δικαστικός λειτουργός μόνο για σοβαρούς (σπουδαίους) λόγους μπορεί να ζητήσει την αντικατάσταση του από συγκεκριμένη υπηρεσία και ως τέτοιοι λόγοι μπορεί να θεωρηθούν λόγοι υγείας, οικογενειακοί κλπ., ενώ ο επικαλούμενος από τους εισαγγελείς λόγος δεν ήταν τέτοιος (δηλαδή σπουδαίος), ώστε να δικαιολογεί την ενέργεια τους αυτή. Οι προσωπικές πικρίες, είναι μεν δικαιολογημένες (γιατί οι εισαγγελείς αυτοί προσπάθησαν και το έργο τους είναι πράγματι αξιόλογο), όμως, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποτελέσουν λόγους παραιτήσεως από την εκτέλεση της υπηρεσίας.
Ο δικαστικός λειτουργός και ιδιαίτερα ο εισαγγελέας, που έχει ως αποστολή την κίνηση της ποινικής διαδικασίας προς διερεύνηση τελέσεως των εγκλημάτων, μένει όρθιος και απτόητος στην εκτέλεση του καθήκοντος και δεν κάμπτεται, ούτε από μελετώμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, ούτε από απειλές και άλλες πιέσεις από οπουδήποτε και αν προέρχονται αυτές. Το μόνο δικαίωμα που εξαρτάται αποκλειστικά από αυτόν είναι η παραίτηση του από το δικαστικό σώμα, ενέργεια που αν γίνεται διαρκούντος του χειρισμού μιας δικαστικής υποθέσεως, με την επίκληση παρόμοιων λόγων, είναι και πάλι κατά την άποψη μου κατακριτέα και απαράδεκτη».

Κατά τον κ. Κολιοκώστα το περιεχόμενο των αιτήσεων αντικατάστασης που υπέβαλαν οι «δυναμικοί και εργατικοί» εισαγγελείς ήταν «γριφώδες» και «δυσνόητο» και όσο για τις παρεμβάσεις ήταν «ασαφείς», «αδιευκρίνιστες». «κρυπτογραφημένες» και τα στοιχεία «ανεπαρκή». Πρότεινε, όμως, να μην αντικατασταθούν κρίνοντας τους επιεικώς, με το αιτιολογικό ότι «έχουμε αρκετούς οπισθοφύλακες και απλούς θεατές (εισαγγελείς) στο δικαστικό σώμα, μαχόμενους εισαγγελείς όμως λίγους και γι αυτό στα λάθη τους πρέπει να είμαστε επιεικείς».

Από την κριτική του δεν ξεφεύγει ούτε η ίδια η Δικαιοσύνη για την οποία έγραψε :
«Αξιοσημείωτο όμως είναι το γεγονός ότι η Δικαιοσύνη, που κύριο έργο της είναι η ανεύρεση της αλήθειας, ενώ την αναζητεί από όλους τους άλλους και μάλιστα με κυρώσεις, όταν πρόκειται για δικά της θέματα την αποκρύπτει και μάλιστα επισήμως».

Το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία, όπως είναι γνωστό, δέχθηκε την εισήγηση του κ. Κολιοκώστα και τις σκέψεις που περιελάμβανε σε αυτήν. Ωστόσο η μειοψηφία, η οποία συγκροτήθηκε και από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, πρόεδρο κ. Ρένα Ασημακοπούλου και εισαγγελέα κ. Ιωάννη Τέντε και δύο ακόμα μέλη , αποτελεί κόλαφο για την στάση των δύο εισαγγελέων αφού κάνουν λόγο για «ασύνετη αντίδραση με θορυβώδεις ισχυρισμούς και υπαινιγμούς για δήθεν παρεμβάσεις στο έργο τους και μάλιστα από θεσμικούς παράγοντες».

«Έδωσαν, έτσι, την εντύπωση ότι ενδιαφέρονται λιγότερο για ουσιαστική εκπλήρωση του έργου που τους ανατέθηκε (από το οποίο μάλιστα ζήτησαν αδόκιμα την αποδέσμευση τους) και περισσότερο για την εύκολη δημοσιότητα, συμπεριφορά, η οποία δεν συνάδει προς την ιδιότητα του δικαστικού λειτουργού. Προβληματική, τέλος εκτιμάται ότι θα είναι η συνεργασία των ανωτέρω Αντεισαγγελέων, τόσο με τους προϊσταμένους τους, λόγω κλονισμού της εμπιστοσύνης των τελευταίων προς αυτούς, όσο και για τους υφισταμένους τους, στοιχείο προφανώς απαραίτητο για την αποτελεσματική εκπλήρωση του νομοθετικού σκοπού, για τον οποίο θεσπίστηκε η θέση του Οικονομικού Εισαγγελέως».
http://www.newsbomb.gr

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

«Ελλάδα……….είμαι σε δύσκολη θέση»

Δηλώσεις  Προέδρου Δικηγορικού Συλλόγου Βόλου κ. Αναστάσιου Απολ. Βολιώτη για την προβολή Ντοκιμαντέρ την 1η Απριλίου 2012 στο Μεταξουργείο

O  Δικηγορικός Σύλλογος Βόλου  καλεί  τα μέλη του αλλά και κάθε σκεπτόμενο πολίτη του Βόλου να παραβρεθεί στην προβολή του ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους του Σεραφείμ Ντούσια  με τίτλο «Ελλάδα……….είμαι σε δύσκολη θέση» στο Μεταξουργείο την Κυριακή 1η Απριλίου 2012 και ώρα 7.00 μ.μ.
Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ κοινωνικό-πολιτικό  με σκηνοθέτη τον Σεραφείμ Ντούσια ,μεταπτυχιακό φοιτητή του  National Film and Television school  της Αγγλίας. Ο 25χρονος σκηνοθέτης είναι Λαρισαίος ,απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αιγαίου κα του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας με κατεύθυνση στις Ψηφιακές Οπτικοακουστικές Τέχνες.
Η προβολή αυτή είναι η πρώτη στην Ελλάδα μετά την προβολή στη Θεσ/νίκη στις 4 Μαρτίου 2012 που είχα την τιμή  και χαρά να παρακολουθήσω και στη συνέχεια να συνομιλήσω επί μακρόν με τον σκηνοθέτη  και να ζητήσω να  προβληθεί το ντοκιμαντέρ στο Βόλο σε εκδήλωση του Συλλόγου μας. Πιστεύω  ότι με την υπεύθυνη Επικοινωνίας κ. Αφροδίτη Αζάρη  η επιτροπή εκδηλώσεων του Συλλόγου μας έχει  μεριμνήσει για την προβολή  κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Το οπτικοακουστικό έργο έχει σαν σκοπό να αγγίξει την ψυχολογία του νέου Ελληνα . Είναι μια ταινία φτιαγμένη από νέους για νέους, που δεν φοβούνται να διεκδικήσουν το μέλλον που τους ανήκει , πολεμώντας με όσα εφόδια διαθέτουν με μεθοδικότητα και δημιουργικά την οικονομική κρίση. Την κρίση που αγγίζει έντονα κυρίως τους νεαρούς Ελληνες ,πολλοί  από τους οποίους θέλουν να φύγουν από την Ελλάδα. Σχεδόν  ένας στους τρείς Ελληνες με πτυχίο πανεπιστημίου δεν έχει δουλειά ,ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρωπαϊκη Ενωση.Και όποιος έχει δουλειά ,συχνά «δεν τα βγάζει πέρα» με τα εισοδήματά του.Το 40%  δυστυχώς των Ελλήνων κάτω των 25 ετών είναι άνεργοι. Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις έξι στους δέκα  νέους θέλουν να εργασθούν σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Από το ντοκιμαντέρ μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι οι  άνθρωποι δεν φοβούνται να διεκδικήσουν το δικαίωμα στη ζωή. Μιά ζωή με βασικό χαρακτηριστικό την αξιοπρέπεια και τη ελευθερία.

Θα ακολουθήσει  δεύτερη προβολή του ντοκιμαντέρ στην Αθήνα μια βδομάδα μετά δηλαδή την Κυριακή 8 Απριλίου 2012 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στην αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας».

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ στις 7, 8 και 9 Απριλίου 2012, στα Ιωάννινα - ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ


                                Αθήνα, 23.03.2012

Προς
τους κ.κ. Προέδρους
Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος


                      
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Παρακαλείσθε να προσέλθετε σε συνεδρίαση της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος  στις 7, 8 και 9 Απριλίου 2012, στα Ιωάννινα, με θέμα την Αναμόρφωση του Κώδικα Δικηγόρων.

Αναλυτικά ακολουθεί πρόγραμμα, που κατάρτισε ο Δικηγορικός Σύλλογος Ιωαννίνων.
 
       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

      ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ



ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΗΣ 7, 8 ΚΑΙ 9-4-2012 ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ

1. Η Πρωτοδικειακή οργάνωση του Δικηγορικού Λειτουργήματος
    Λόγοι της Πρωτοδικειακής οργάνωσης
    Εγγραφή σ' έναν Δικηγορικό Σύλλογο
    Ταύτιση της έδρας του Δικηγορικού Συλλόγου και του Δικηγόρου με την έδρα του Πρωτοδικείου.
2. Φύση, έργο και αποστολή του Δικηγόρου
    Η Νομική φύση της Δικηγορίας και του Δικηγόρου. Συνέπειες.
    Η κτήση της Δικηγορικής ιδιότητας
    Ο Δικηγόρος ως υπερασπιστής των ατομικών και θεμελιωδών δικαιωμάτων και του Κράτους Δικαίου.
3. Ασκούμενοι Δικηγόροι
    Εγγραφή στα μητρώα ασκουμένων Δικηγόρων μετά την πάροδο πενταετίας από τη λήψη του πτυχίου Νομικής.
    Ηλικιακά όρια
    Η εγγραφή στα μητρώα ασκουμένων Δικηγόρων πτυχιούχων Νομικής Κοινοτικών ΑΕΙ
    Εξετάσεις “εισόδου” (για τους πτυχιούχους κοινοτικών ΑΕΙ) - “εξόδου” (για όλους τους ασκουμένους).
4. Επαναδιορισμός Δικηγόρων
5. Δικηγορία Συνταξιούχων
6. Ασυμβίβαστα προς Δικηγόρο έργα και ιδιότητες
7. Υποχρεωτική σύμπραξη δικηγόρων σε δικαιοπραξίες – Έρευνα τίτλων από συμ/φους
8. Εδαφική αρμοδιότητα
    Δευτερεύουσα εγκατάσταση / υποκαταστήματα
    Δικηγορικές εταιρείες “χταπόδια”
9. Δικηγορικές αμοιβές
    Ελάχιστα όρια νόμιμων αμοιβών
    Ανώτατα όρια νόμιμων αμοιβών
    “Γραπτή και έγκυρη” συμφωνία περί δικηγορικής αμοιβής
    Σύνδεση δικηγορικής αμοιβής με τους πόρους των Δικηγορικών Συλλόγων, τις υποχρεωτικές εισφορές και τη φορολογία
10. Έμμισθη Δικηγορία
    Μία έμμισθη δικηγορική εντολή αορίστου χρόνου
    Ελάχιστα όρια έμμισθης δικηγορικής εντολής.
11. ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
    Κεφαλαιουχικές δικηγορικές εταιρείες (αποκλεισμός)
    Πολυεπαγγελματικές δικηγορικές εταιρείες (αποκλεισμός)
    Διασυλλογικές (“πολυτοπικές”) δικηγορικές εταιρείες (όροι ίδρυσης, συμμετοχής στο εταιρικό κεφάλαιο, όροι ίδρυσης υποκαταστημάτων, οικείος Δικηγορικός Σύλλογος κλπ).
12. ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    Νομική φύση δικηγορικών συλλόγων. Συνέπειες σε ότι αφορά τη διοίκηση, διαχείριση και διάθεση της περιουσίας τους στην ανάληψη υποχρεώσεων και ιδίως τη σχέση τους με το προσωπικό τους.
    Αρμοδιότητες Δ.Σ.
    Αρμοδιότητες Γ.Σ
    Έργο και αποστολή Δικηγορικών Συλλόγων
    Έννομο συμφέρον Δικηγορικών Συλλόγων προς άσκηση των πάσης φύσεως ενδίκων βοηθημάτων και μέσων σε κάθε βαθμό και δικαιοδοσία και ρητή εξομοίωση με Δικηγόρο σε ότι αφορά τη δικηγορική αμοιβή και την απαλλαγή από τις υποχρεωτικές εισφορές.
    Δομή και οργάνωση Δικηγορικών Συλλόγων
    Πόροι Δικηγορικών Συλλόγων
    Διανεμητικοί λογαριασμοί
13. Ολομέλεια Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων
14. Αρχαιρεσίες – ανάδειξη οργάνων Διοίκησης
15. Πειθαρχικό Δίκαιο: πειθαρχικά παραπτώματα, πειθαρχικές αρμοδιότητες, πειθαρχικά όργανα, πειθαρχική διαδικασία, πειθαρχικές ποινές, ένδικα βοηθήματα και μέσα.
16. Ποινική ευθύνη Δικηγόρου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του
17. Αστική ευθύνη δικηγόρου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του
18. Υποχρεωτική ασφάλιση επαγγελματικού κινδύνου
19. Συμπαράσταση παρ' εφέταις Δικηγόρου στο Συμβούλιο της Επικρατείας ή σε άλλο ανώτατο Δικαστήριο.
20. Λοιπά θέματα (π.χ συνέπειες μη υποβολής δήλωσης του άρθρου 28 Κωδ. Δικηγ.)

Παρακαλούνται οι Δικηγορικοί Σύλλογοι να διαμορφώσουν και να αποστείλουν προτάσεις επί των θεμάτων της αναμόρφωσης του Κώδικα Δικηγόρων

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΣΑ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ



ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
            Ακαδημίας 60, 10679 Αθήνα
                Τηλ. 210-33.98.270, 71             
Αθήνα, 23.3.2012
ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΣΑ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
    Η χθεσινή διαδικασία συζήτησης στα πλαίσια του Υπουργικού Συμβουλίου του προωθούμενου νομοσχεδίου για τη ρύθμιση του καθεστώτος χορήγησης αδειών ταξί και την εν γένει λειτουργία τους και οι σχετικές ενδοκυβερνητικές διχογνωμίες που ανέκυψαν δικαίωσαν δυστυχώς την από καιρό βεβαιότητά μας πως οι κατά καιρούς προωθούμενες «μεταρρυθμίσεις» δεν αποτελούν στο σύνολό τους επιταγές των δανειστών μας και της τρόικα, όπως εντέχνως επιχειρείται διαρκώς να παρουσιαστεί.
    Πιο συγκεκριμένα, την τελευταία διετία σειρά επαγγελματικών κλάδων, μεταξύ αυτών και ο Δικηγορικός, έχουν στοχοποιηθεί κατά τρόπο συστηματικό ως κατά τεκμήριο προνομιούχοι εξαιτίας του δήθεν «κλειστού» τους χαρακτήρα, ο οποίος παρουσιάζεται τάχα ως γενεσιουργός αιτία της δημοσιονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα και ως ανασχετικός της ανάπτυξης παράγοντας. Πάνω στο εν λόγω (εσφαλμένο και όλως αναντίστοιχο προς την ελληνική πραγματικότητα) σκεπτικό στηρίχτηκε κατά κύριο λόγο η δράση της τρόικα και η εκ μέρους της απαίτηση προς την Ελληνική Κυβέρνηση για την απελευθέρωση των – κατά τον όρο που κακώς επικράτησε – «κλειστών» επαγγελμάτων, ως προϋπόθεση μάλιστα της εκταμίευσης των δόσεων του συναφθέντος με τη χώρα μας δανείου. Έτσι λοιπόν, στα πλαίσια των «μνημονιακών» της υποχρεώσεων, η Κυβέρνηση σπεύδει διαρκώς να υιοθετεί εντελώς άκριτα κάθε πρόταση έξωθεν προερχόμενη, επικαλούμενη την αναγκαιότητα συμμόρφωσης προς τις επιταγές των δανειστών μας, οι οποίες συνοδεύονται από τη ρητή θέση εκβιαστικών διλημμάτων.
    Ωστόσο, καθίσταται πλέον πασιφανές πως – μεταξύ των εν λόγω «μνημονιακής» σύλληψης «μεταρρυθμίσεων» – παρεισφρύουν (με προφανείς σκοπιμότητες) και άλλες ρυθμίσεις, τις οποίες δεν υπαγορεύει φυσικά η τρόικα αλλά αποκλειστικά και μόνο κύκλοι εγχώριων οικονομικών συμφερόντων που επιχειρούν – κατά τρόπο αθέμιτο και θεσμικά ανεπίτρεπτο – να χειραγωγήσουν τη νομοθετική πρωτοβουλία. Στην προσπάθειά τους αυτή δυστυχώς ακόμα και κυβερνητικοί παράγοντες και άλλοι θεσμικά αρμόδιοι επιδεικνύουν πολλές φορές υπερβάλλοντα ζήλο και, διακατεχόμενοι από προσωπικές ιδεοληψίες, θέτουν επί τάπητος ρυθμίσεις, τη θέσπιση των οποίων – όπως εντέλει αποδεικνύεται – ουδέποτε απαίτησαν διά της τρόικα οι δανειστές μας, παρουσιάζοντας μάλιστα αυτές όχι ως προσωπικές τους προτάσεις αλλά ως δήθεν αναπόφευκτες μεταρρυθμίσεις. Αυτό που στηλιτεύουμε εν προκειμένω δεν είναι η έλλειψη του θάρρους της γνώμης εκ μέρους των εισηγητών των εν λόγω προτάσεων, αλλά η έντεχνη προσπάθεια επιβολής νομοθετικών αλλαγών με σκοπό την εξυπηρέτηση ίδιου οφέλους ή την ικανοποίηση προσωπικών εγωισμών στα πλαίσια ανούσιων και άστοχων ενδοκυβερνητικών αντιπαραθέσεων.
    Οι Δικηγόροι της χώρας βίωσαν πρόσφατα μία τέτοια προσπάθεια καθώς στοχοποιήθηκαν εν μέσω μιας προσπάθειας απελευθέρωσης ενός επαγγέλματος «ορθάνοιχτου» στην πραγματικότητα, ειδικότερα δε αναφορικά με τη μεταρρύθμιση του καθεστώτος ίδρυσης και λειτουργίας δικηγορικών εταιριών, η οποία – κατά πλήρη πλέον βεβαιότητα – υπαγορεύτηκε όχι από τη βούληση της τρόικα αλλά από εμπνεύσεις εγχώριων κέντρων τα οποία, κρυπτόμενα πίσω από χιλιοειπωμένες προφάσεις και αξιοποιώντας καίριες θέσεις που το πολιτικό σύστημα τους επεφύλαξε, υπερθεματίζουν στην προσπάθεια «απελευθέρωσης», επιδιώκοντας να υπερκεράσουν κατά κάποιο τρόπο σε «καινοτόμες» ιδέες ακόμα και την ίδια την τρόικα. Ωστόσο, όσο κατακριτέα τυγχάνει – από νομικής και ειδικότερα συνταγματικής άποψης – η παρέμβαση εξωθεσμικών παραγόντων στη λειτουργία της νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας, άλλο τόσο επιβάλλεται να στιγματιστεί η αποκαλυφθείσα αλλά και διαρκώς διαφαινόμενη προσπάθεια ορισμένων να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία προκειμένου να προωθήσουν ευνοϊκές για αυτούς ρυθμίσεις, οι οποίες συντηρούν το οικονομικό κατεστημένο, επιτείνουν την κοινωνική ανισότητα και τα δημοσιονομικά αδιέξοδα και απαξιώνουν συλλήβδην επαγγελματικές τάξεις, υποθηκεύοντας παράλληλα πλήρως τη μελλοντική τους πορεία, όπως ακριβώς συμβαίνει στην περίπτωση του δικηγορικού λειτουργήματος.
    Η χθεσινοβραδυνή εξέλιξη και οι αναπτυχθείσες ενδοκυβερνητικές έριδες καταδεικνύουν τις λοξοδρομήσεις που ακολουθεί η νομοθετική πρωτοβουλία στη χώρα μας, οι οποίες δεν μπορούν παρά να πλήττουν τη συνταγματική τάξη και τον εν γένει νομικό μας πολιτισμό, που – όπως με θλίψη διαπιστώνουμε – καθίστανται δεκτικοί αθέμιτων επιρροών και παρεμβάσεων.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

ΕΚΚΛΗΣΗ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ "ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ"


ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Ε.Δ.Ε.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΕΚΚΛΗΣΗ


          Αγαπητοί συνάδελφοι,
            Πρόσφατα ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο «για τη δίκαιη δίκη και την εύλογη διάρκεια αυτής». Όλο το διάστημα από τη στιγμή της δημόσιας διαβούλευσης του νόμου μέχρι την ψήφισή του έγιναν Ολομέλειες όλων των Δικαστηρίων της Χώρας, με σημαντικότερη την διοικητική Ολομέλεια του Αρείου Πάγου, προκειμένου να τοποθετηθούμε επί των σχεδιαζόμενων νομοθετικών ρυθμίσεων. Έγιναν υπομνήματα και αναφορές προς το αρμόδιο Υπουργείο Δικαιοσύνης. Ακούστηκαν οι λόγοι για τους οποίους το νομοσχέδιο αυτό είναι κυρίως νομοθέτημα περιορισμού δικαστικών εξουσιών και τρομοκράτησης και τιμωρίας των δικαστικών λειτουργών. Φαίνεται όμως ότι τίποτα από όλα αυτά δεν ήταν αρκετό να πείσει τους βουλευτές και το αρμόδιο υπουργείο να αλλάξουν στάση. Είναι πλέον γεγονός οι σαρωτικές αλλαγές στον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών και οι δυσμενείς επιπτώσεις που θα έχουν αυτές τόσο στην ποιότητα της Δικαιοσύνης όσο και στην δικαστική ανεξαρτησία.
            Με την επιστολή αυτή δε ζητούμε ούτε ανάλυση των ενεργειών που έγιναν για να αποτραπεί η ψήφισή του, ούτε παράθεση των λόγων για τους οποίους χάσαμε μια μοναδική ευκαιρία να καταστήσουμε ευρύτερα γνωστή την επιχειρούμενη απόπειρα στραγγαλισμού της Δικαιοσύνης. Η άποψή μας είναι ότι θα έπρεπε να γίνει ανοικτό «κάλεσμα» στην κοινή γνώμη να συμπαρασταθεί σε έναν αγώνα που θα ξεκινούσαμε χωρίς κανένα οικονομικό αίτημα αλλά μόνο προς όφελος της λειτουργίας του θεσμού. Σε μια τέτοια προσπάθεια θα βρίσκαμε οπωσδήποτε πολλούς αρωγούς.
            Απευθύνουμε όμως έκκληση να ληφθεί υπόψη σοβαρά αυτή η αλαζονική συμπεριφορά της πολιτικής εξουσίας ως προάγγελος για τα όσα θα επακολουθήσουν σχετικά με την σχεδιαζόμενη νέα μείωση των αποδοχών μας. Στην τακτική ΓΣ υποσχεθήκατε ενεργοποίηση των μέτρων που αποφάσισε η έκτακτη ΓΣ σε περίπτωση που απειλούνταν με νέα συρρίκνωση οι μισθοί μας. Αυτό έχει ήδη εξαγγελθεί με την υπογραφή του Μνημονίου όπου γίνεται ρητή αναφορά στη μείωση των ειδικών μισθολογίων συμπεριλαμβάνοντας εκεί και τους Δικαστές.  Περιμένουμε να δούμε το ακριβές ύψος των μειώσεων; Ποιος είναι ο λόγος που τηρούμε παθητική στάση αναμονής; Αποκτήσαμε ανοσία στον πολιτικό εμπαιγμό; Να θυμίσουμε ότι και τον προηγούμενο Ιούλιο είχαμε διαβεβαιώσεις για μη περικοπή των επιδομάτων μας και ότι αυτό υλοποιήθηκε έναν μήνα μετά; Η ευρωπαϊκή διάσταση που προτάθηκε να δοθεί στο ζήτημα είναι νομίζουμε στη σωστή κατεύθυνση (αδιάφορο εάν η πρόταση προέρχεται από την πλειοψηφία ή την μειοψηφία των μελών του ΔΣ). Δεν αρκεί όμως από μόνη της. Έχουμε ανάγκη την δημιουργία κοινού μετώπου όλων σας, ώστε να αποτραπεί η οικονομική μας εξόντωση. Κάθε οικονομικό πλήγμα που δεχόμαστε είναι μόνιμο και μας οδηγεί σε αδιέξοδο.
            - Ενεργοποιήστε τις αποφάσεις της έκτακτης ΓΣ  - Καλέστε τους συναδέλφους σε πορείες διαμαρτυρίας και συγκεντρώσεις στο Υπουργείο Δικαιοσύνης   - Δώστε μεγάλη δημοσιότητα στο ζήτημα της επιχειρούμενης χειραγώγησης των Δικαστών σε συνδυασμό με την οικονομική αφαίμαξη που υφιστάμεθα  και ευαισθητοποιήστε την κοινή γνώμη, γνωστοποιώντας ότι ο μισθός που φέρεται ότι λαμβάνουμε είναι «πλασματικός» αφού μεγάλο μέρος αυτού δαπανάται σε έξοδα μετακίνησης και διαμονής στον τόπο όπου υπηρετούμε ο οποίος δεν είναι πάντα ο τόπος κατοικίας μας, σε δαπάνη διατήρησης βιβλιοθήκης, ενώ είμαστε η μοναδική ίσως κατηγορία ελλήνων πολιτών που μας οφείλονται μισθοί από τα έτη 2007-2008  - Επιδιώξτε στήριξη και συμπαράσταση από άλλες ομάδες εργαζομένων (δικηγορικούς συλλόγους, συλλόγους δικαστικών υπαλλήλων, πανεπιστημιακών κλπ)   - Αναλάβετε πρωτοβουλία για άσκηση ομαδικών αγωγών αξιοποιώντας τη νομολογία των Ανωτάτων Δικαστηρίων άλλων Ευρωπαϊκών Κρατών και τη σχετική διάταξη της Ευρωπαϊκής Χάρτας Δικαστών περί απαγόρευσης μείωσης των αποδοχών των Δικαστών (έχει ήδη εκδοθεί το από 24-5-2008 Ψήφισμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Δικαστών για την Πολωνία βλ. στην ηλεκτρονική σελίδα iaj-uim.org)  όπως εξάλλου ζητήσαμε στην τακτική ΓΣ του Δεκεμβρίου όπου καταθέσαμε και σχέδιο αγωγής προς επεξεργασία.
            Βασιζόμαστε στη συναδελφική αλληλεγγύη και στην αγωνιστικότητά σας.

Αθήνα 16 Μαρτίου 2012

Κωνσταντίνος Σαργιώτης, Πρόεδρος Πρωτοδικών
Χριστόφορος Σεβαστίδης, ΔΝ- Πρόεδρος Πρωτοδικών
Χαράλαμπος Σεβαστίδης, Πρωτοδίκης
Μαρία Κουβαρά, Ειρηνοδίκης

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ.

Μέχρι την 6-4-2012 απέχουν οι Δ.Σ. Καρδίτσας, Έδεσσας και Τριπόλεως. Αντίθετα ο Δ.Σ. Αιγίου αποφάσισε την αναστολή της αποχής ακολουθώντας Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΧΙΟΥ



Η Γενική Συνέλευση του Δικηγορικού Συλλόγου Χίου συνεδρίασε την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011 και αποφάσισε ομόφωνα:
1. Να εκφράσει την αποδοκιμασία της για την πρακτική του Προέδρου του ΔΣΑ που διασπά τη συνδικαλιστική ενότητα των Δικηγόρων στη πλέον κρίσιμη στιγμή των τελευταίων δεκαετιών.
2. Αντιτίθεται στην ωμή προώθηση συμφερόντων δικηγορικών εταιρειών και τραπεζών –δήθεν στο όνομα και για το καλό του Ελληνικού Λαού- που μεθοδεύεται με κατευθυνόμενες και αγνώστου εγκυρότητας εκθέσεις του ΙΟΒΕ, του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων και με τη συνέργια των ΜΜΕ.
3. Καταδικάζει την πρακτική του αλληλοσπαραγμού και της κοινωνικής διάσπασης που επιχειρείται εν ψυχρώ από τον Υπουργό Οικονομικών με κατά παραγγελία δημοσκοπήσεις για το «άνοιγμα» των επαγγελμάτων.
4. Ζητά προστασία των νέων δικηγόρων Περιφέρειας και Αθηνών έναντι των τραπεζών που άμεσα θα συμπιέσουν και θα εξαθλιώσουν τις δικηγορικές αμοιβές.
5. Επιδιώκει την αποτροπή δημιουργίας διατοπικών δικηγορικών εταιρειών.
6. Ζητά τη συνέχιση της διακοπείσας Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων για τον καθορισμό της στάσης των δικηγόρων έναντι των προωθούμενων ρυθμίσεων.
7. Τονίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι η πολυδιαφημισμένη απελευθέρωση του δικηγορικού λειτουργήματος μεσοπρόθεσμα θα έχει σαν συνέπεια την συγκέντρωση της δικηγορικής ύλης σε λίγους μεγάλους παίκτες. Θα οδηγήσει σε εξαθλίωση τη μεγάλη μερίδα των δικηγόρων, τόσο στην επαρχία, όσο και στην Αθήνα, το δε τελικό κόστος των νομικών υπηρεσιών θα καταστεί υψηλότερο για τον πολίτη αφού η δικηγορία και η τιμολόγησή της θα καθορίζεται από λίγα ισχυρά γραφεία.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΧΙΟΥ
http://skouzekaifilonos.gr

Σε διαβούλευση το Σχέδιο του Νέου Ποινικού Κώδικα

Ο υπουργός Δικαιοσύνης Μιλτιάδης Παπαϊωάννου παρουσίασε σήμερα το σχέδιο του νέου Ποινικού Κώδικα, το οποίο έχει συνταχθεί από ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή πανεπιστημιακών καθηγητών της Θεσσαλονίκης, υπό την προεδρία της καθηγήτριας του Ποινικού Δικαίου, Ελισάβετ Συμεωνίδου- Καστανίδου.
Το σχέδιο του νέου Ποινικού Κώδικα δεν θα κατατεθεί στη Βουλή, αλλά δόθηκε στη δημοσιότητα για δημόσιο διάλογο μεταξύ των αρμοδίων φορέων (δικαστών, δικηγόρων, κλπ) και των πολιτών.
Στην παρουσίαση παραβρέθηκε η ηγεσία του Αρείου Πάγου, οι πρόεδροι δικαστικών ενώσεων, οι εκπρόσωποι Δικηγορικών Συλλόγων κλπ.
Με το σχέδιο της επιτροπής, επέρχονται ριζικές αλλαγές στον ισχύοντα εδώ και 61 χρόνια Ποινικό Κώδικα (στο μεσοδιάστημα υπήρξαν και επιμέρους τροποποιήσεις).
Ειδικότερα, με το σχέδιο του νέου Ποινικού Κώδικα, μεταξύ άλλων, προβλέπονται και τα εξής:
1) Καταργείται η διάκριση μεταξύ φυλάκισης και κάθειρξης και προβλέπεται πλέον ενιαία ποινή φυλάκισης. Τα ισόβια μπορούν πλέον να μην είναι μονόδρομος για το δικαστήριο αν δεν αναγνωριστούν ελαφρυντικά στο δράστη (σε περιπτώσεις βαρέων αδικημάτων όπως ανθρωποκτονίες, απάτη σε βάρος του Δημοσίου κλπ), αλλά μπορεί να επιβάλλεται διαζευκτικά φυλάκιση από 15 έως 20 έτη. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η φυλάκιση για τα κακουργήματα κυμαίνεται από 5 έως 15 έτη (ενώ μέχρι σήμερα η ανώτατη είναι 20 χρόνια) και για τα πλημμελήματα κυμαίνεται από 1 μήνα έως 5 έτη.
2) Καταργείται το μέτρο της μετατροπής της ποινής σε χρηματική, καθώς, όπως ειπώθηκε, είναι ένα μέτρο άνισο αφού οι εύποροι έχουν τη δυνατότητα εξαγοράς της ποινής αντίθετα με τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα. Παράλληλα επεκτείνεται το μέτρο της αναστολής εκτέλεσης της ποινής για όλες τις ποινές έως 3 χρόνια. Δηλαδή ο δικαστής θα έχει να επιλέξει μεταξύ του εγκλεισμού του κατηγορουμένου ή της αναστολής της ποινής του.
3) Καταργείται από τις παρεπόμενες ποινές η απαρχαιωμένη αποστέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων και παραμένει η αποστέρηση θέσεων και αξιωμάτων, η απαγόρευση άσκησης επαγγέλματος, η δημοσίευση καταδικαστικής απόφασης και η δήμευση, ενώ προστίθεται ως παρεπόμενη ποινή και η αφαίρεση άδειας οδήγησης ή εκμετάλλευσης μεταφορικού μέσου.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ : ΚΑΛΩ τον ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ, να συγκαλέσει άμεσα τη Συντονιστική Επιτροπή των Προέδρων, το αργότερο μέχρι τη Παρασκευή, 23η Μαρτίου 2012

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΠΑΤΡΩΝ
Γούναρη 30 - ΠΑΤΡΑ
Πάτρα, 18η Μαρτίου 2012

-Κύριε Πρόεδρε και κύριε Αντιπρόεδρε της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος
-Κύριοι Πρόεδροι, μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής
-Κύριοι Πρόεδροι των λοιπών Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος

-Με αφορμή τη χθεσινή Ολομέλεια της 17ης Μαρτίου 2012 στην Αθήνα, αλλά και όσα γεγονότα έλαβαν χώρα στη συνέχεια (μέχρι αυτή τη στιγμή που γράφω, ώρα 23.30 μ.μ. Κυριακής), νοιώθω την ανάγκη, με την ευθύνη που μου αναλογεί, να σας απευθύνω τη συγκεκριμένη επιστολή, ελπίζοντας ότι θα αποτελέσει τη βάση προβληματισμού για όλους μας, ούτως ώστε να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα τυχόν εσωτερικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως Δικηγορικός Κόσμος και ενωμένοι να προχωρήσουμε στην αντιμετώπιση της στοχοποιημένης επίθεσης που δέχεται το επάγγελμά μας.

-Έχει παρέλθει ένας χρόνος από τότε που εκλεγήκαμε πρόεδροι, αρκετοί από εμάς για πρώτη φορά, και έκτοτε έχουν συμβεί τόσες ραγδαίες εξελίξεις στον κλάδο μας και στη χώρα γενικότερα, που έχουμε συγκληθεί σε ολομέλεια τόσες πολλές φορές μέσα σ’αυτόν τον χρόνο, όσες δεν είχαν γίνει τα τελευταία δέκα χρόνια μαζί. Αυτό πιστεύω αποδεικνύει σαφέστατα ότι μέχρι σήμερα δεν αντιμετωπίσαμε το οποιοδήποτε πρόβλημα στη σύγκληση της Ολομέλειας, όποτε αυτό ήταν αναγκαίο, για την από κοινού αντιμετώπιση των θεμάτων μας, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε παλαιότερα (από όσο θυμάμαι).

-Ενωμένοι μέχρι σήμερα, ακόμα και σε θέματα που εκ πρώτης όψεως φαινόταν ότι δεν έχουν κοινά συμφέροντα όλοι οι σύλλογοι μεταξύ τους (π.χ. για τις εταιρείες), αντιδράσαμε σε τόσες, εξωτερικές και εσωτερικές, επιθέσεις και υπήρξαμε και κατά το δυνατόν αποτελεσματικοί, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο.
-Να σας θυμίσω λίγες από τις ενέργειες και τους αγώνες που δώσαμε όλοι μαζί (όπως εγώ θέλω να πιστεύω) και ενδεικτικά (δικαιολογείστε με λόγω της βιασύνης εάν παραλείψω κάτι):
1) για τον Ν.3919/2011 (καταφέραμε έστω τη τελευταία στιγμή να περάσουν οι διατάξεις που αφορούν στα ταμεία και τους συλλόγους μας και να μην περάσουν οι διατάξεις για τις εταιρείες),
2) στην Επιτροπή Βροντάκη (καταφέραμε τη ψήφιση του άρθρου 74 Ν.3994/25-7-2011 για τη ‘νομιμοποίηση’ των ήδη συσταθέντων επαρχιακών ΛΕΑΔ, τη δυνατότητα ίδρυσης τέτοιων ταμείων και στους λοιπούς συλλόγους που δεν είχαν ιδρύσει και την ενοποίηση του ποσοστού 5% για τα ΛΕΑΔ όλων των συλλόγων, ως προϋπόθεση για τον προσδιορισμό των ποσοστών επί του «ποσού αναφοράς», ενώ τα λοιπά σχέδια Π.Δ. και Κ.Υ.Α. προφανώς δεν ήταν αρεστά και γι’αυτό δεν ψηφίστηκαν μέχρι σήμερα όπως π.χ. για την αύξηση του ποσοστού των λειτουργικών δαπανών των επαρχιακών δικηγορικών συλλόγων (πλην Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Πειραιά) από 2% σε 4%, για τον ορισμό αναλογικής αμοιβής δικηγόρων σε διαδοχικώς φθίνοντα ποσοστά επί της αξίας του αντικειμένου της δίκης κλπ.),
3) για τον Φ.Π.Α. (δεν καταφέραμε τίποτα, αν και έχουμε προσβάλει την επιβολή του, αλλά από ό,τι είδαμε στη πρόσφατη επίσκεψη ευρωπαίων συναδέλφων στη Θεσσαλονίκη, σε όλες τις χώρες της Ευρώπης έχει επιβληθεί και μάλιστα εδώ και χρόνια Φ.Π.Α. στις νομικές υπηρεσίες),
4) για την προκαταβολή φόρου 15% (αγωνιστήκαμε μέσα στον Αύγουστο και καταφέραμε να γίνεται παρακράτηση και απόδοση από τους δικηγορικούς συλλόγους και να μην υπολογίζεται επί όλων των αμοιβών, παρά μόνο επί των δικαστικών και μόνο επί των ποσών αναφοράς),
5) για την άμεση αντίδρασή μας κατά της επίθεσης από τη Τρόϊκα εναντίον των δικηγορικών συλλόγων (μέσω της εισήγησης Τσουρούλη), για την ίδρυση δικηγορικών εταιρειών (μέσω της Εισήγησης Β.Χριστιανού) και τον Κώδικα Διαφήμισης (μέσω Επιτροπής Δ.Σ.Π. και Δ.Σ.Α.), όπως αποφασίστηκαν στην Ολομέλεια της Πάτρας (2-3 Σεπτεμβρίου 2011),
6) για την αποστολή στον Υπουργό Οικονομικών κ.Βενιζέλο των θέσεών μας, ενόψει του φορολογικού νομοσχεδίου,
7) για την αιτιολογημένη απάντηση στα ερωτήματα του ΔΝΤ/ΕΚΤ/Ε.Ε.,
8) για την άμεση σύνταξη και αποστολή εμπεριστατωμένων επιστημονικών θέσεων (κατόπιν κοινής βοήθειας από αρκετούς συλλόγους και συναδέλφους) στον Υπουργό Μεταφορών, μετά την αναπάντεχη έκθεση προς δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου ΄΄Επιτάχυνση και Εξορθολογισμός διαδικασιών Αναγκαστικής ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ΄΄ και την συνάντησή μας με τον Υπουργό κ.Βορίδη,
9) για την άμεση αντίδρασή μας (με έκδοση δελτίου τύπου κλπ.) στη δημοσιογραφική πληροφορία ότι το Υπουργικό Συμβούλιο στις 29-12-2011 επιχείρησε να περάσει το θέμα των ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, χωρίς τη τήρηση των νομίμων κοινοβουλευτικών διαδικασιών, αλλά με διαδικασίες δήθεν εξαιρετικά επείγουσες, την αποστολή αιτιολογημένων θέσεών μας στον Υπουργό Δικαιοσύνης, την παρουσία μας στην επιτροπή οικονομικών της Βουλής, τις επανειλημμένες επισκέψεις μας στη Βουλή και τη συνάντηση με βουλευτές, κλπ.
10) για την ‘συμμετοχή’ μας στην έκδοση της αριθμ. 1026/26-01-2012 ΠΟΛ του Υφυπουργού Οικονομικών κ.Παντελή Οικονόμου, σχετικά με τον τρόπο έκδοσης Α.Π.Υ. και τήρησης βιβλίων εκ μέρους των Δικηγόρων,
11) για την άμεσή αντίδρασή μας στα αρχικά 81 σημεία (διοχέτευση δικηγορικής ύλης σε συμβολαιογράφους π.χ. συναινετικά, προσημειώσεις, διαταγές πληρωμής κλπ.), την άμεση σύνταξη και αποστολή εμπεριστατωμένων επιστημονικών θέσεων στον Υπουργό Δικαιοσύνης και την παρουσία μας στην επιτροπή της Βουλής για το Ν/Σ για τη ‘Δίκαιη Δίκη και την Εύλογη διάρκεια αυτής’ και τέλος
13) για τη συμμετοχή μας στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή για τη Σύνταξη του νέου Κώδικα περί Δικηγόρων και τη μέσω αυτής παρουσίαση και προώθηση των θέσεών μας.

-Επιπρόσθετα η Ολομέλεια έχει προβεί μέχρι σήμερα σε αρκετές κινήσεις-δράσεις, που τιμούν τον κλάδο μας, αφού εξυψώνουν και προωθούν και την αναγκαία κοινωνική του αποστολή (π.χ.προσφυγή κατά του Μνημονίου, του τέλους ηλεκτροδότησης, του τέλους επιτηδεύματος, κλπ.), τη διοργάνωση ημερίδων και εκδηλώσεων (κοινή δράση με ΤΕΕ και Ιατρικό Σύλλογο, πρόσκληση βουλευτών για ενημέρωση, συναυλία στο Σύνταγμα και πορεία, συμβολική κατάληψη Ευελπίδων, εκδήλωση για το Παρασύνταγμα, πρόσκληση στην Ελλάδα (Ολομέλεια Θεσσαλονίκης 2-3/3/2012) ευρωπαίων συναδέλφων και μελών της CCBE, άνοιγμα γραφείου στις Βρυξέλλες για ενημέρωση κ.α.)

-Και βεβαίως, όπως σας είναι γνωστό, πέραν των ως άνω, αναμένονται άμεσα και άλλες εξελίξεις στον κλάδο μας, ενδεχομένως και πολύ χειρότερες, για τις οποίες πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Δηλαδή αναμένεται η υλοποίηση όλων των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας μας (Μνημόνιο 2), που αφορούν είτε στο δικηγορικό επάγγελμα (άμεσα ή έμμεσα), που εύχομαι να περάσουν μόνο μέσω της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής του Κώδικα και όχι μέσω κάποιου άλλου Ν/Σ του Υπουργείου Οικονομικών, είτε στο δικαστικό σύστημα και στη δικαιοσύνη γενικότερα (που επίσης μας επηρεάζουν π.χ. ψήφιση νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας κ.α.).

-Στη χθεσινή Ολομέλεια λοιπόν, η οποία είχε αποφασιστεί από την Ολομέλεια της Θεσσαλονίκης, με θέμα την ενημέρωση επί των ζητημάτων μας, πολλοί πρόεδροι εκφραστήκατε και εκθέσατε τις αγωνίες σας για τις εξελίξεις και το μέλλον του επαγγέλματος. Ο καθένας με τον δικό του πλέον γνώριμο τρόπο. Και βεβαίως είναι απολύτως φυσιολογικό να υπάρχουν διαφορετικές αντιλήψεις, αφού είμαστε τόσοι πολλοί, για τα ίδια πράγματα. Θέλω να πιστεύω όμως ότι όλοι έχουμε τον ίδιο στόχο. Το καλό των δικηγόρων και του επαγγέλματος.

-Λυπάμαι λοιπόν, που ενώ όλοι έχουμε τον ίδιο στόχο, δεν προσπαθούμε να βρούμε το ίδιο μέσο για να τον πετύχουμε. Ο ένας πιστεύει ότι η αποχή είναι το καλύτερο (και ίσως το μόνο) όπλο αυτή τη στιγμή. Ο άλλος πιστεύει ότι πλέον η αποχή είναι παρωχημένο όπλο και πρέπει να βρούμε άλλου είδους δράσεις. Όλοι όμως πιστεύουμε ότι πρέπει να έχουμε επιστημονικά και συνδικαλιστικά τεκμηριωμένες θέσεις, τις οποίες και πρέπει να θέτουμε έγκαιρα υπόψιν των αρμοδίων. Αντί όμως να ‘χτυπιόμαστε’ στην Ολομέλεια, ποιος έχει περισσότερο δίκιο από τον άλλον, καλύτερα θα ήταν να κοιτάμε πως θα ενώσουμε τα δίκια μας και να καταλήξουμε σε μία κοινά αποδεκτή απόφαση.

-Το βασικότερο κριτήριο κατά συνέπεια της όποιας θέσης μας, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, θα πρέπει να είναι η ενότητα του χώρου. Δηλαδή θα πρέπει, πιστεύω, να κοιτάμε πρωτίστως να βρούμε κοινό τόπο εμείς οι 63 πρόεδροι, εκπροσωπούντες 63 διαφορετικούς συλλόγους, μετά από μία πολιτισμένη διαλογική συζήτηση. Δεν νομίζω ότι είναι και τόσο δύσκολο. Εάν δεν υπάρχει κοινή στάση, τότε είναι σίγουρο ότι δεν μας ακούει κανείς με σοβαρότητα, αφού, πέραν των άλλων μεταξύ μας προβλημάτων, δίνουμε και λάθος μηνύματα τόσο προς τους κρατούντες όσο και προς τους πολίτες.

-Προφανώς στη χθεσινή Ολομέλεια, δεν λειτουργήσαμε με τον ανωτέρω –ορθό- τρόπο, όπως οφείλουμε να λειτουργούμε σε κάθε δύσκολη κατάσταση, σαν και αυτή που βιώνει τώρα ο κλάδος μας. ΄Αλλοι σύλλογοι ήρθαν με έτοιμες αποφάσεις των συμβουλίων τους ή των γενικών συνέλευσεών τους, τις οποίες προσπάθησαν να ‘επιβάλλουν’ στην Ολομέλεια (χωρίς να περιμένουν την ενημέρωση από το προεδρείο και το σύνολο του σώματος, γιατί προφανώς τους αρκούσε η δική τους ενημέρωση) και δεν είμαι σίγουρος εάν αναθεωρούν στη συνέχεια τη τυχόν διαφορετική απόφαση των οργάνων τους, επικυρώνοντας την απόφαση της Ολομέλειας. Άλλοι σύλλογοι περίμεναν να αποφασίσει πρώτα η Ολομέλεια, και μετά να επικυρώσουν (ή και όχι) την απόφασή της κατά το δοκούν. Και οι δύο περιπτώσεις συμβαίνουν συχνά. Τελικά ποια στάση είναι συνδικαλιστικά ορθή τόσο για τον κάθε σύλλογο χωριστά όσο και για το σύνολο των συλλόγων, όταν υπάρχουν κοινά θέματα που απασχολούν τον δικηγορικό κόσμο; Να υπερισχύει η απόφαση των οργάνων (Δ.Σ.και Γ.Σ.) κάθε συλλόγου χωριστά ή να υπερισχύει η απόφαση της Ολομέλειας; Γιατί άραγε είναι τόσο δύσκολο σε αυτή τη δύσκολη φάση να αποδεχθούμε όλοι ότι η μόνη ορθή στάση είναι η ΚΟΙΝΗ ΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ;

-Μήπως λοιπόν στη προχθεσινή Ολομέλεια δεν αντιληφθήκαμε ότι κάτι δεν πάει καλά; Ή μήπως θέλαμε απλά να περάσει το δικό μας; Αποτέλεσμα της ως άνω κακής τακτικής για την συνδικαλιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων μας είναι, παρά την κατά πλειοψηφία απόφαση της Ολομέλειας για κυλιόμενες 2ήμερες αποχές τις επόμενες τρεις εβδομάδες, η με ευθύνη όλων μας απόφαση των διοικητικών συμβουλίων των τριών μεγαλύτερων συλλόγων της χώρας (με πρώτη της Αθήνας, στη συνέχεια του Πειραιά και ακολούθως της Θεσσαλονίκης) να μην επικυρώσουν την απόφαση της Ολομέλειας και να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις των δικηγόρων τους υπό τη μορφή αποχών από τα καθήκοντά τους και (όπως δηλώνουν στις ανακοινώσεις τους) να παραμένουν σε εγρήγορση αναφορικά με τα προβλήματα του κλάδου, επανεξετάζοντας στο μέλλον τη στάση τους επί συγκεκριμένης βάσης, αμέσως μόλις προκύψει διαδικασία κατάθεσης και ψήφισης νομοσχεδίου ή άλλης ρύθμισης που άπτεται κατά οποιονδήποτε τρόπο του δικηγορικού λειτουργήματος.

-Επειδή εν κατακλείδι πιστεύω ότι δεν πρέπει να ανοίξουμε περισσότερα θέματα από όσα έχουμε και πραγματικά μας απασχολούν σήμερα, και ιδιαίτερα επειδή πιστεύω ότι πρέπει να επικεντρωθούμε στο ζήτημα της τροποποίησης του Κώδικα Δικηγόρων (μέσω σύγκλησης ειδικότερης Ολομέλειας, όπως αποφασίσαμε) και κυρίως επειδή πιστεύω ότι δεν πρέπει να ανοίξουμε το θέμα της ενότητας, ΚΑΛΩ τον ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ, να συγκαλέσει άμεσα τη Συντονιστική Επιτροπή των Προέδρων, το αργότερο μέχρι τη Παρασκευή, 23η Μαρτίου 2012, η οποία να επανεξετάσει άμεσα τα θέματα που μας αφορούν, αφού λάβει υπόψιν της και τυχόν νέες μέχρι τότε εξελίξεις (π.χ. φημολογούμενη κατάθεση Ν/Σ περί απαλλοτριώσεων) και τέλος να λάβει σχετική (δεσμευτική για όλους) απόφαση για τη περαιτέρω συνέχιση των κινητοποιήσεων των δικηγόρων (ενδεχομένως και υπό τη μορφή αποχών), προκειμένου να υπάρχει ΚΟΙΝΗ ΣΤΑΣΗ απέναντι στα θέματα που μαστίζουν τον κλάδο μας.
Με τιμή
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ.ΠΑΤΡΩΝ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΚΟΣ